Mies allekirjoitti eropaperit mutta ei toimita käräjäoikeuteen
Nyt on "hiukan" outo meno meillä. Pitkä avioliitto ja suhteesta lapsia. Mies on ollut tyytymätön liittoon jo pitkään, ei kuulemma riittävästi hänen huomioimista, kehumista, ihailua ja seksiä pitäisi olla joka päivä. Hän on ollut sanojensa mukaan "pakotettuna viikon selibaatteihin" kun lasten ollessa pieniä seksiä oli vain kerran viikossa. Tilanne toki korjaantui myöhemmin. Kunnes nyt on ollut pidempään tilanne että mies ei halua seksiä (viimeksi ollut vuosi sitten meillä). Jos yritän edes halata niin mies on kuin jääkalikka eikä halaa takaisin. Meillä ei riidellä mistään.
Nyt mies on sitten kuukauden sisään allekirjoittanut kahteen kertaan, kahdella eri päivämäärällä , eropaperit. Hän ei ole puhunut näistä eropapereista minulle mitään vaan olen sattumalta löytänyt ne tietokonepöydältä. Mies ei ole toimittanut papereita eteenpäin. Olen ihan ymmälläni. Olen sanonut muussa yhteydessä, että jos ei halua elää perheemme kanssa voi tehdä mitä haluaa, en vastusta. Mua vaan ärsyttää että miksi se tulostelee ja allekirjoittaa papereita, mutta jättää siten tekemättä niille mitään?!? Haluaisin teidän mielipiteitä. Olisiko tähän jotain viisautta kun mies ei puhu.
Ja mies ei suostu keskustelemaan yleensäkään mistään, ei parisuhteestakaan. Jos yritän keskustella niin seurauksena ja hymähdys ja mykkäkoulu. Eikä mies suostu terapiaankaan vaikka olen ehdottanut.
Vieläkö avioliitto voi tästä toipua ja miten?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko kokeillut sitä huomioimista, kehumista ja ihailua? Miehetkin kaipaa sitä, eikä vain naiset.
Mielestäni kyllä, mutta miehen kommenttien perusteella en riittävästi.
Huomioin miestä ostamalla hänelle synttäri- ja joululahjat ja järjestämällä synttärijuhlat, teen miehelle lähes joka aamu aamupalan valmiiksi lautaselle ja keitän kahvit hänelle, pesen hänen pyykit ja tiskit, siivoan koko kodin aina eikä miehen tarvitse siivoilla, vien miehen välillä ravintolaan syömään, leffaan olen joskus vienyt mutta mies ei tykkää leffoista. Teen miehelle eväät rasiaan joka ilta töihin mukaanotettavaksi.
Käydään parin vuoden välein kahdestaan viikonloppulomalla (meillä ei hirvesäti lastenhoitoapua), mutta yleensä ne menee kiikunkaakun, koska ennen lomaa mies huutaa että "syö sitten niitä menkkojensiirtopillereitä ettei käy niin, että kun päästää hotelliin sanot että sun perse vuotaa" .Käytännössä nuo lomat on seksilomia, koska mies haluaa niin. Siis seksiä hotellissa aamulla, päivällä, illalla ja yöllä.
Arjessa kiitän miestä kun tankkaa auton tai tekee mitä tahansa kodin juttuja. Ja toki autan häntä vaikkapa remonteissa. Tai käyn ostamassa perjantaiksi meille viinipullon ja herkkuja ja sitten rupatellaan.
Mitä muuta pitäisi tehdä?
AP
Mitä h*******ä teet vielä tuossa "suhteessa"?!?!?! Järkyttävää käytöstä mieheltä. Ja sinä haluat jatkaa tuota?! Täytä se paperi ja palauta ja mene terapiaan, keskity itseesi. Tuollaisenko parisuhteen mallin haluat antaa lapsillesi?! "Sun perse vuotaa" voi jeessus mitä PSKAA.
Vierailija kirjoitti:
No jos mistään ei voi keskustella kun toinen ei suostu puhumaan niin eiköhän tosta voi jo vetää johtopäätökset. Vähän hitaampikin vois ottaa vinkkinä esille jätetyt allekirjoitetut eropaperit ;D
Suosittelen, että raapustat oman allekirjoituksesi papreihin ja toimitat kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin. Kun aikanaan tulee kuittaus ja ukko (ehkä) asiaa ihmettelee niin toteat vain ai, etkö jättänytkään papareita allekirjoitettavaksi?
Pidä huolta, että harkinta-ajan jälkeen haet lopullista eroa. Tosta ei enää suhdetta tule. Helspotus kaikille pistää stoppi viimeinkin.
Toimitat kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin?
Kyllähän sinä puhut sen asian. Tuo ne paperit ja keskustele miehesi kanssa. Hänhän on jo allekirjoittanut.
Teidän ongelma on se hiljaisuus.
Puhekanavat vaan nyt voisitte jotenkin avata... vaikka niiden papereitten avulla.
Mitä sinä haluat?
Mitä miehesi haluaa?
Mitä te haluatte?
Kosh kirjoitti:
Oma hyvinvointi on olennaista. Onnellinen avioliitto on hyvinvointia lisäävä. Mies hakee koko elämänsä arvostusta. Hän tekee mitä tahansa sen saadakseen. Anna se. On se vaikeaa. Mies on ihan äimän käkenä, jos alat arvostaa. Koeta. Mitä menetettävää. 98,4% osaa antaa neuvon, että eroa heti. Okei se neuvo oli siinä.
Annan sen 1,6% neuvon eikä sitä juuri kukaan tajua. Hae oma tiesi.
Ole sinä mummo kynnysmattona ihan niin kauan kuin sielu sietää. Minä arvostan itseäni sen verran etten kusipäistä ukkoa ala nuoleskelemaan pelkästään sen vuoksi että minulla olisi ukko. Ei maksa vaivaa.
Miten säälittävä naisia tämä palsta on pullollaan. Pliis oo trolli. Lapset ei ole syy pysyä huonossa liitossa lattiamattona kärsimyskruunua kiillotellen. Lapset kärsii huonosta parisuhdemallista. Ne elää ainoaa lapsuuttaan/nuoruuttaan ja sinä oletettavasti ainoaa elämääsi. Nyt kasvata selkäranka ja eroa tuollaisesta mykkäkouluilijasta ja passiivisesti eroa ehdottelevasta miehestä. Missä itsekunnioitus?
Ideologiaan kuuluu, että kynnysmatto ei olla. Jos mies kohtelee huonosti, ei ole pakko jäädä kynnysmatoksi. Kehuva nainen saa kuitenkin hyvän miehen jostain.
Miehille, ainakin joillekin, seksi on käsittämättömän tärkeää. Ja jos se ei lomalla toteudu, pettymys voi tuottaa huonoa tekstiä.
Kynnysmatto ei olla. Voit sanoa, että minulle puhutaan kauniisti ja minä puhun sinulle kunnioittavasti. Jos kehut, sinulla on kanttia vaatia kaunista käytöstä.
Pää pystyyn. Jos hän lähtee, sinä löydät tuolla hyvällä asenteella kyllä toisenkin. Joka tapauksessa pidä itsestäsi huolta, hyvää huolta.
Ala ap arvostamaan itseäsi enemmän. Miehesi käytös on loukkaavaa ja raukkamaista.
Kosh kirjoitti:
Jos haluat pelastaa liittosi ala hommiin. Ihan toinen vaihde sitten päälle. Lakkaat ruikuttamasta. Lakkaat vatuloimasta. Alat kehua sitä miestäsi. Kehu nyt ensin pari kk äläkä vaadi mitään. Annat sen olla rennosti. Pidät itsestäsi samalla niin maan perusteellisen hyvää huolta. Olet iloinen ja positiivinen. Et nalkuta, kun tämä ei puhu. Anna tilaa ja ole iloinen. Katso kaksi kk, miten käy.
Saat tähän paljon alapeukkuja. Se on niin. Olen 63. Leski ja tilastollisesti 60-v ei 98,4% todennäköisyydellä pääse enää naimisiin. 1,6% pääsee ja kuulun siihen. Edellinen avioliitto kesti 30 v. Suomalainen nainen ei osaa tätä. Koeta. Sinulla ei ole mitään menetettävää. Erota voit koska tahansa. Älä ala jankuttaa niistä papereista. Ala kehumaan, tosissasi!
Vai että oikein pääsit naimisiin! Käsittämätöntä naisen arvon alentamista tämä ylläoleva tuotos. Ei todellakaan ole päästään terveen ihmisen mielipide.
Ap sä olet hirveä kynnysmatto ja miehesi on sinua halveksiva, henkisesti väkivaltainen mu1kkU.
Tuollaisella passauksella saat uuden miehen 5 minuutissa, kun sinulle näköjään kelpaa ihan millainen vain, ja todennäköisyys, että hän olisi yhtä kauhea kuin nykyinen, on aika pieni.
Ota valokuva paperista ennen kuin allekirjoitat ja toimita se eteenpäin.
Kosh kirjoitti:
Ap halusi pelastaa avioliittonsa. Se oli hänen toiveensa.
Suomalainen nainen kokee olevansa kynnysmatto jos kehuu miestään. Itse olen päättänyt, että tässä maailmassa kukaan ei kehu ja arvosta minun miestäni niin paljon kuin minä. Eipä ole kynnysmattona tarvinnut elää.
Siis pidetään itsestään hyvää huolta ja kehutaan. Mutta kuten jo totesin, se on liian vaativaa suomalaiselle naiselle. Luojan kiitos. En olisi muuten saanut toista upeaa avioliittoani, jos edellinen vaimo olisi edes vähän jotain tajunnut kauan sitten. Oli eronnut yli 5 v ennen kuin tapasimme.
Eli JOS haluaa liittonsa pelastaa, näin se käy. Mies muuttuu toisenlaiseksi kun sitä kehuu.
Juuri näin. Ex-vaimo todella kitsaasti jakoi kehuja ja niitäkään ei koskaan julkisesti. Oli aina sitä mieltä, että muut miehet on parempia, tienaa enemmän, on lihaksikkaampia, fiksumpia, isomun...no joo, yksi päivä sanoin etten jaksa enää panostaa enempää kun 110% oli jo käytössä. Eksä oli melkein samantien eropapereita allekirjoituttamassa, pistin nimen alle ja totesin etten ketään väkisin halua pitää.
Noh, onpahan saanut uudessa liitossaan huomata ettei vaihtamalla aina parane...kjehkjeh. Joo, on hieman pikkusieluista, mutta varoitin prinsessaa tästä ennen eroa. Ei uskonut.
Kuuleppas, ota tilanne haltuun ja itse vastuu itsestäsi. En jäisi tuohon köyteen roikkumaan. Ottaisin paperit kouraan ja näyttäisin ne miehelle kysyisin mistä tässä on kyse. Jos mies edelleen vaikenisi, lisäisin oman allekirjoitukseni niihin ja toimittaisin postiin. Pistäisin eron käyntiin myös käytännön tasolla.