vauvavakuutus jäi ottamatta, harmittaa?
Hei!
Onko muita, joilta vauvavakuutus jäi ottamatta? Meillä koko vakuutus meni ohi ja itse vähän kriittisesti suhtauduin koko asiaan. Nyt kun raskaus on loppumetreillä mitetityttää kovasti oliko sittenkin virhe jättää se väliin. Asutaan pk-seudulla, lääkäriin ei pääse niin helposti kuin jossain pienellä paikkakunnalla. Ahdistusta lisää tuttujen kommentit siitä, kun emme sitä ottaneet...Onko täällä muita pk-äitejä joilta kyseinen vakuutus on jäänyt ottamatta.
Kommentit (23)
Tosiaan on mielestäni aika hyvät nuo maksukatot suomessa. Ja kuitenkin useimmissa tapauksissa ei lääkärissä niin kovin montaa kertaa tarvitse juosta. Ja tosiaan melko monta " tavallista" lääkärikäyntiä voi sillä rahalla tehdä, minkä se vakuutus maksoi. Esikoisenkin vakuutus lopetetaan kunhan täyttää vuoden (siihen asti ollaan siis maksettusitä) ja jäädään siinä noin 250 tappiolle.
Ikinähän ei voi tietää, mutta ei kannata turhia murehtia.
Pohdin pitkään otammeko vakuutusta vauvalle. Fenniasta sai vakuutuksen joko ennen vauvan syntymää, jolloin vakuutus korvaa kaikki mahdolliset jo syntyessä havaitut sairaudet tai aikaisintaan neljän päivän päästä syntymästä, joka tietysti korvaa sairaudet siitä asti.
Me otimme vakuutuksen jo raskauden aikana ja vauva sai synnytyksessä bakteeri-infektion ja joutui vajaa viikoksi sairaalahoitoon. Siitä on nyt parhaillaan vakuutuskorvaushakemus sisällä. (Kulut 156 euroa, josta omavastuu 50 euroa.) Täällä meillä päin on lisäksi terveyskeskuksen oma lääkäri sellainen, että mieluummin menen yksityiselle vauvan kanssa (jos tarve tulee).
Itse olen sitä mieltä, että siksihän noita veroja maksetaan että julkisia palveluita myös käytetään. Ja ainakin täällä päin (Oulun seudulla) terveydenhoito (erityisesti lasten) pelaa hyvin, aikoja on tarvittaessa saanut riittävän nopeasti.
Me vanhemmat emme myöskään käytä yksityisiä lääkäripalveluita (yleensä), joten sama pätee myös lapsiin.