Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavan käytös ihmetyttää

Vierailija
04.03.2021 |

Meillä oli miehen kanssa tuttu kylässä, venäläinen mies. Päälle päin tämä on mukava ja reilu tyyppi. Aina kun mieheni kävi keittiössä ja oli siellä esim. tietokoneella hetken käytti tämä tuttu tilanteen ns. hyväkseen ja koski nopeasti jostain esim. kädestä, selästä, reidestä jne.

Aluksi menin ihan puihin enkä osannut sanoa mitään. Kävin sanomassa miehelleni siitä etten pidä siitä kun tämä tyyppi koskettelee. Mieheni sanoi, että sano sille asiasta ja että hän voi myös ottaa koskettelun tutun kanssa puheeksi. Kävimme kolmistaan keskustelun siitä ettei tällainen koskettelu ole hyvä asia.

Luulin asian loppuneen, mutta kun myöhemmin tein ruokaa ja tarjosin sitä tälle tutulle niin mitä teki hän? Tuli ja antoi pusun keskelle päätä! Sanoin, että "älä tee tuota enää".

Juttu jatkui niin, että mieheni eräs naispuolinen kaveri osallistui myöhemmin tähän illanviettoon kahden kaverin ohella. Tämä nainen on myös ujompi eikä heti osannut sanoa mitään koskettelijalle, mutta kertoi myös miehelleni.

En oikein ymmärrä tämän tutun tarkoitusperiä. Vaikutti olevan ainakin yhden miespuolisen kaverin kohdalla myös koskettelija, mutta minun hiplaamiseni aloitti aina kun mieheni poistui hetkeksi huoneesta. Tai tähän toiseen naiseen koski myös niin etteivät muut olleet näkemässä.

Ymmärtäisin jos joku perheenjäsen tai vanha ystävä koskisi/halaisi jne. mutta en sitä jos kyseessä on uusi tuttavuus.

Ärsyttää myös omat reaktioni kun en heti tehnyt mitään ja että kosketus tuntui samalla hyvältä kun se tuntui pahalta mikä on kai kehon fyysinen reaktio jolle ei voi myöskään mitään. Lisäksi tunnen syyllisyyttä. Miehelle sanoin, että en enää halua että jättää minut yksin samaan tilaan tämän ihmisen kanssa tai kenenkään muunkaan joka ei osaa tällaisia rajoja kunnioittaa.

Mikä eniten häiritsee on se, että päälle päin tämä tuttu on hyvin mukava ja ystävällinen, mutta käyttäytyy kuitenkin näin. Inhottaa ja ahdistaa.

Kommentit (42)

41/42 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse venäläisenä miehenä sanoisin, että henkilökohtaiset rajat venäjällä on väljempiä. Suomalaiset käytöstavat tuntuvat "autistisilta" siinä jossain määrin.  Minulla oli tapana koskettaa kavereita Venäjällä osoittaen ystävyyttä tai iloani, mutta olen päässyt siitä eroon. Toisaalta jos olet kertonut sille miehelle monesti,ettei tarvitse tehdä näin. Hän on syyllinen,eikä hänellä ole kunnon etikettiä.

42/42 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sille ei ole yleisiä sääntöjä tai oppirkirjaa, miten ulkomaalaisten miesten tulisi oppia tämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla