Tuttavan käytös ihmetyttää
Meillä oli miehen kanssa tuttu kylässä, venäläinen mies. Päälle päin tämä on mukava ja reilu tyyppi. Aina kun mieheni kävi keittiössä ja oli siellä esim. tietokoneella hetken käytti tämä tuttu tilanteen ns. hyväkseen ja koski nopeasti jostain esim. kädestä, selästä, reidestä jne.
Aluksi menin ihan puihin enkä osannut sanoa mitään. Kävin sanomassa miehelleni siitä etten pidä siitä kun tämä tyyppi koskettelee. Mieheni sanoi, että sano sille asiasta ja että hän voi myös ottaa koskettelun tutun kanssa puheeksi. Kävimme kolmistaan keskustelun siitä ettei tällainen koskettelu ole hyvä asia.
Luulin asian loppuneen, mutta kun myöhemmin tein ruokaa ja tarjosin sitä tälle tutulle niin mitä teki hän? Tuli ja antoi pusun keskelle päätä! Sanoin, että "älä tee tuota enää".
Juttu jatkui niin, että mieheni eräs naispuolinen kaveri osallistui myöhemmin tähän illanviettoon kahden kaverin ohella. Tämä nainen on myös ujompi eikä heti osannut sanoa mitään koskettelijalle, mutta kertoi myös miehelleni.
En oikein ymmärrä tämän tutun tarkoitusperiä. Vaikutti olevan ainakin yhden miespuolisen kaverin kohdalla myös koskettelija, mutta minun hiplaamiseni aloitti aina kun mieheni poistui hetkeksi huoneesta. Tai tähän toiseen naiseen koski myös niin etteivät muut olleet näkemässä.
Ymmärtäisin jos joku perheenjäsen tai vanha ystävä koskisi/halaisi jne. mutta en sitä jos kyseessä on uusi tuttavuus.
Ärsyttää myös omat reaktioni kun en heti tehnyt mitään ja että kosketus tuntui samalla hyvältä kun se tuntui pahalta mikä on kai kehon fyysinen reaktio jolle ei voi myöskään mitään. Lisäksi tunnen syyllisyyttä. Miehelle sanoin, että en enää halua että jättää minut yksin samaan tilaan tämän ihmisen kanssa tai kenenkään muunkaan joka ei osaa tällaisia rajoja kunnioittaa.
Mikä eniten häiritsee on se, että päälle päin tämä tuttu on hyvin mukava ja ystävällinen, mutta käyttäytyy kuitenkin näin. Inhottaa ja ahdistaa.
Kommentit (42)
Aivan sama mistä kulttuurista tulee. Kyse on AP:n tunteista ja hänen rajoistaan, joiden yli on menty. Jos puhe ei auta olisin jatkossa poissa kotoa kun tuo tuttava tulee tai pyytäisin, ettei häntä kutsuta enää kotiinne, joiden rajoista AP sinulla on myös oikeus päättää.
Trollit näemmä löytävät aina ketjut. Ap
Vierailija kirjoitti:
On puhuttu... tee nyt kertaikaikkiaan selväksi, että iholle ei tulla. Kunnon tälli munille niin oppiipahan olemaan. Tsiisus mitä nössöjä te olette.!
Ei tarvitse ryhtyä väkivaltaiseksi kun voi vain pitää etäisyyttä ei-toivottuun henkilöön. Ap
Miehen kuuluisi lopettaa ystävyys moisen iljetyksen kanssa.
hjees mies eller hur? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asioilla pitää voida myös vitsailla ja huumoria pitäisi löytyä myös.
Itse inisit tuossa että eikö saa keskustella. Keskusteluun kuuluu myös ilonpito aiheesta että olsii rennompi tunnelma. Hmm hjees, ju lai jöör haspand friieeend veerry muts eller hur?
ju laikit ö litöl? hjeees, litöl just ö litöl pit, not mats but justa litöl hmm hjees.
I think your point is clear now to everyone. You think you are being so funny with your bad English that is straight out of 1970's comedy shows. Why you assume anyway that my husband was speaking Russian with this guy?
-- Original poster
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse inisit tuossa että eikö saa keskustella. Keskusteluun kuuluu myös ilonpito aiheesta että olsii rennompi tunnelma. Hmm hjees, ju lai jöör haspand friieeend veerry muts eller hur?
ju laikit ö litöl? hjeees, litöl just ö litöl pit, not mats but justa litöl hmm hjees.
I think your point is clear now to everyone. You think you are being so funny with your bad English that is straight out of 1970's comedy shows. Why you assume anyway that my husband was speaking Russian with this guy?
-- Original poster
*English
Ääh, jos on hyvä kaveri/tuttu, tuollainen on ihan harmitonta ja mukavaa saada vähän huomiota. Kyllä kaikki tajuaa pelin hengen, että ei siitä tule sen enempää eikä ole tarkoituskaan. Mulla yksi belgialainen vastaava miespuolinen kaveri. On myös mun miehen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Ääh, jos on hyvä kaveri/tuttu, tuollainen on ihan harmitonta ja mukavaa saada vähän huomiota. Kyllä kaikki tajuaa pelin hengen, että ei siitä tule sen enempää eikä ole tarkoituskaan. Mulla yksi belgialainen vastaava miespuolinen kaveri. On myös mun miehen kaveri.
Kyllähän tuollainen VOI olla kaikista osapuolista hauskaa pikku flirttiä. Mutta helposti voi käydä niinkin, että toiminta ylittää henkilökohtaiset rajat, ne on niin yksilöllisiä ja joskus (miesten) vaikea arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kohta huomaat, että on käsittänyt "pelin hengen" ihan toiseksi kuin sinä. Tuollainen flirttailu on kuin tanssia heikolla jäillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaisin tuon tuttavapiiristä, on ahdisteleva ällötys. Eikä tuollainen koskettelu ole myöskään mitään venäläiseen kulttuuriin kuuluvaa, nimimerkillä vuosia Venäjällä asunut.
Näin ajattelin tehdäkin. Elämän oppitunti huomata jälleen kerran ettei joillekin miehille ole näemmä väliä toisten parisuhteilla tai rajojen kunnioituksella. Ap
Aikanaan kun piipahdin Venäjällä joku sanoi, että venäläiset ovat hyvin vieraanvaraisia kun kerroin että eräs mies kutsui minut kotiinsa. Jätin väliin, kun seurueesta vain minä sain kutsun, ei koko seurue.
Etkö sinä aloittaja aikuisena naisena voi, uskalla, osaa ja älyä pistää itse rajoja. Pitääkö sinun kysyä mieheltäsi? Outo aloitus, provoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-- Original poster
Meni sulta ohi.
Englantia pitää suomalaisten kirjoittaa progressiivisesti siten miten se lausutaan itse kunkin hahmon tavoin. Sinun pitää lopettaa tuo kieliopin palvonta välittömästi brittien eu:n eron myötä.
Nykyään on lähes velvoitus vetää EU-englantia.
Ota vastuu sinäkin ja kehitä uutta kieltä. Jokaisella oma tyyli ja yksi suuntaus tällä hetkellä on että kirjoitetaan kuten se lausutaan. Se selkeyttää paljon asioita.
Ota se seiväs pois perseestä ja lopeta palvonta. Osaat jo kieltä kohtuudella (aika paljon löytyi virheitä, hyvä niin). Niin riko nyt muoto ja luo yhteistä EU-engantia.
Ranskan suhteen nuoret tekee omalle kielelleen jo tätä chattien kautta. Suurin osa ei osaa kirjakieltä tai ymmärrä sitä.
Miksi mies menee aina välillä keittiöön tietokoneelle? Eikö kukaan muu hämmästele tätä?
Kutsun kaverin kylään, jätän olohuoneeseen ja menen tietsikalle pelaamaan itsekseni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-- Original poster
Meni sulta ohi.
Englantia pitää suomalaisten kirjoittaa progressiivisesti siten miten se lausutaan itse kunkin hahmon tavoin. Sinun pitää lopettaa tuo kieliopin palvonta välittömästi brittien eu:n eron myötä.
Nykyään on lähes velvoitus vetää EU-englantia.
Ota vastuu sinäkin ja kehitä uutta kieltä. Jokaisella oma tyyli ja yksi suuntaus tällä hetkellä on että kirjoitetaan kuten se lausutaan. Se selkeyttää paljon asioita.
Ota se seiväs pois perseestä ja lopeta palvonta. Osaat jo kieltä kohtuudella (aika paljon löytyi virheitä, hyvä niin). Niin riko nyt muoto ja luo yhteistä EU-engantia.
Ranskan suhteen nuoret tekee omalle kielelleen jo tätä chattien kautta. Suurin osa ei osaa kirjakieltä tai ymmärrä sitä.
Hyvä postaus. Minusta venäläiset eivät kuitenkaan lausu jees sanaa hjeessinä.
Vaan pikemminkin jis. Ranskassa on kirjoitettu miten sattuuu jo lähes puolivuosisataa ja kehitys on hyvä.
Englannin suhteen olen täysin samaa mieltä. EU:n sisälle on jo muodostunut ihan oma englanti.
"kosketus tuntui samalla hyvältä"
Bu-ha-haa!..
Tuon takia menee aina maku ulkomaisiin miehiin. Kun yliopistollakin tutustuu johonkin kivan oloiseen, niin käydään päälle kuin mitkäkin. Todella kuvottavaa. Muiden pitäisi jotenkin ymmärtää miten suomalaisia lähestytään. Ei mitään suukkoja korville, poskille, käsille. Maku menee aina näihin. Siksi suomalainen mies on paras mies maailmalla. Suomalainen mies antaa tilaa ja rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia menee aina maku ulkomaisiin miehiin. Kun yliopistollakin tutustuu johonkin kivan oloiseen, niin käydään päälle kuin mitkäkin. Todella kuvottavaa. Muiden pitäisi jotenkin ymmärtää miten suomalaisia lähestytään. Ei mitään suukkoja korville, poskille, käsille. Maku menee aina näihin. Siksi suomalainen mies on paras mies maailmalla. Suomalainen mies antaa tilaa ja rauhan.
Juu, suomalainen mies on vähän kuin naulakko eteisessä. :)
Muisteleeko aloittaja vuoden takaista tapaamista, jättikö niin syvän jäljen? Nyt korona-aikaan ei venäläisiä, eikä suomalaisiakaan kannata kotiinsa kutsua noin läheiseen kanssakäymiseen. Menikö mies tietsikalle toiseen huoneeseen turvaan, ettei tauti tartu. Jäi kuitenkin kuulo etäsyyteen, tämä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, suomalainen mies on vähän kuin naulakko eteisessä. :)
Yksinkertaisesti paras ja herramies.
Muualla toimitaan täysin junttimaisesti.
Halusi mukaan kimppaan.