Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarokote ja raskaushaave

Vierailija
04.03.2021 |

Mitä tekisitte tilanteessani?

Olen 35-vuotias parisuhteessa oleva nainen. Loukkaannuin 3 vuotta sitten ja siihen liittyvät ongelmat ovat siirtäneet raskaustoiveen näihin päiviin saakka. Nyt kun ehkäisyn lopettaminen olisi vihdoin mahdollista, on tämä korona ja minun olisi ammattini takia pakko ottaa rokote. En haluaisi rokotetta, koska pelkään sen seurauksia mahdolliselle raskaudelle/lapselle. Olen aiemmin saanut ihottumaa yms oireita rokotteista, mutta tämä ei ole perusteltu syy kieltäytyä työnantajan mukaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne kyllä. Ethän voi edes tietää, voitko tulla raskaaksi. Toisaalta joudut etsimään uuden työn, jollet rokotetta ota.

Vierailija
2/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on vaarallinen niin äidille kuin sikiölle tai lapselle. Rokotus on vaarallinen niin äidille kuin sikiöllekin. Elämä on ihmisen vaarallisinta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukauttahan tulisi välttää raskautumista rokotteen ottamisen jälkeen. Toisaalta pari kuukautta on ikäisellesi merkittävä aika. Kai sun täytyy pohtia, kumpi on lopulta tärkeämpää, työ vai mahdollinen lapsi.

Vierailija
4/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä uskallatte harrastaa seksiä korona-aikaan? Kai käytätte maskeja ja kumihanskoja, vaikkei etäisyydet olekaan kunnossa?

Vierailija
5/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tulla raskaaksi ennen kuin tarvitsee ottaa rokote. Jos onnistut ei tarvitse ottaa rokotetta ja saat vapautuksen töistä.

Vierailija
6/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahtena vuonna olen nyt ottanut influessapiikin ja molemmilla kerroilla tuli "oireita" jotka on ihan normaali asia rokotteiden kanssa. Jos et oikeasti mitään vakavaa ole saanut niin älä valita. Lapsen ei myöskään tarvi olla ns. oma.

Vierailija
7/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se just nyt pakko hankkiutua raskaaksi, kun rokotukset ovat menossa?

Kummallista valitusta.

Ja siihenän on neuvottu niin, jotta odottaa muutaman kuukauden rokotuksen jälkeen, ennenkuin alkaa sitä lasta vääntämään.

Ja jos oikein mieli tekee tehdä juuri nyt, niin älä ota rokotetta.

Rokote ei ole kenellekään pakollinen.

Vierailija
8/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahtena vuonna olen nyt ottanut influessapiikin ja molemmilla kerroilla tuli "oireita" jotka on ihan normaali asia rokotteiden kanssa. Jos et oikeasti mitään vakavaa ole saanut niin älä valita. Lapsen ei myöskään tarvi olla ns. oma.

Hyvä pointti. Lastenkodeissa on moniongelmaisia teinejä, joille ei tahdo sijoituspaikkaa löytyä. Vauvan adoptoiminenhan on tänä päivänä lähes mahdotonta sen enempää Suomesta kuin maailmaltakaan. Halukkaita vanhempia on paljon enemmän kuin adoptioon annettuja vauvoja tai pikkulapsia. Lisäksi moni maa on kieltänyt ulkomaiset adoptiot.

Vierailija
9/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoat taas täällä ap, viimeisen päälle.

Työnantaja eikä kukaan muukaan, ei voi määrätä ketään ottamaan rokotetta.

Se voi olla suositus, mutta ei mikään määräys, joten sinä valehtelet aloituksessasi.

Useat sairaanhoitajatkin ovat jättäneet rokotteen ottamatta.

Vierailija
10/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koronarokotteen ottaminen pakollista?

Koronarokotteista säädetään valtioneuvoston asetuksella. Asetuksen mukaan rokotukseen osallistuminen on kaikille, myös terveydenhuollon henkilöstölle, vapaaehtoista. Koronarokote ei sisälly tartuntatautilain 48 §:ssä säädettyyn sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten rokotussuojaan (toisin kuin esim. influenssarokote). Tämä tarkoittaa, että työnantajalla ei ole velvollisuutta arvioida rokotussuojan kattavuutta työpaikoilla koronarokotteen osalta. (Super)

Vierailija
11/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit liikkeellä jo aamusta, tehtailemassa tyhmiä aloituksia.

Kerropas ap, miten työnantaja voi muka pakottaa ottamaan rokotteen, kun sitä ei voi tehdä edes terveydenhuollon työnantajat Suomessa?

Kirjoitat paskaa!

Vierailija
12/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ainahan sitä duunarilla löytyy pari ylimääräistä kymppitonnia adoptioon. Erinomainen idea!

Vierailija
13/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ainahan sitä duunarilla löytyy pari ylimääräistä kymppitonnia adoptioon. Erinomainen idea!

Ei tarvi adoptoida edes. Voi ruveta vaikka sijaisvanhemmaksi. T: Sijaisvanhempi + sijaisisoäiti.

Vierailija
14/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille! Etenkin nro 10. Työnantaja todellakin väitti, että voi irtisanoa minut ellen ota rokotetta. Nyt tiedän ettei voi kiristää rokotetta ottamaan.

AP

Vierailija
15/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi adoptoida edes. Voi ruveta vaikka sijaisvanhemmaksi. T: Sijaisvanhempi + sijaisisoäiti.

Vaatii aika paljon voimavaroja. Kaikista ei ole siihen.

Vierailija
16/16 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä tulla raskaaksi ennen kuin tarvitsee ottaa rokote. Jos onnistut ei tarvitse ottaa rokotetta ja saat vapautuksen töistä.

Tätä samaa olin tulossa vastaamaan. Anna mennä vaan. Mekin saatiin viime vuonna loppuvuodesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme