Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MaalisMasut Keskiviikkoon***

09.08.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8005454&p=1&tmode=1&smode…

no niin eli tässä tää elämä on taas mennyt hitaasti mutta varmasti=)

maanantaina kävin neuvolalääkärillä(joka oli 40min myöhässä=/ )

joka osottautui oikeinkin mukavaksi lääkäriksi,toivottavasti sama pysyisi koko ajan..

mulla todettiin pissatulehdus ja nyt siis antibioottikuurilla ja jos uusi yhdenki kerran vissiinki niin aloitetaan estohoito,joka mun käsityksen mukaan on yks antibiootti päivässä loppuraskauden ajan...toivottavasti ei uusi..

ja yllätyksekseni lääkäri ultrasi \o/ siellä se pikkuinen loiski ja temmelsi,lääkäri sanoikin että on tosi liikkuvainen kaveri=)

sydän löi hyvin,että nyt odotellaan vaan sitä np-ultraa(16pvä)

väsymys on pikkusen väistynyt,onneks ja musta onki tullu aamupirteä,joka ei todellakaan kuuluu hyviin tapoihini=)

oksentamassa en oo käyny vähään aikaan mutta etova olo on koko ajan. oooh ja se nälkä ja se ruuan määrä mitä pystyy syömää O_o mieletöntä...

pinna on edelleen toooodella kireä ja nyt on tultu otettua miehen kanssa enemmän ku tarpeeksi yhteen=/ mut eiköhän tämäkin tästä rauhoitu=)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilis aamu oli niin tavattoman hyvä, mutta illalla siinä klo.19 alkoikin tukalaakin tukalampi olo, oli oikein vaikeuksia nukahtaa :-/ Mutta nukuin onneksi ja aamulla heräsin samaan oksettavaan oloon .. Eilinen oli niin ihanaa, sain laitettua jopa ihan hyvää ruokaakin ja söin itsekkin kunnon sapuskaa-viimeksi tuli syötyä 2 viikkoa sitten ' ruokaa' Olen siis elännyt muroilla, korpuilla, leivällä, banaanilla ja fantalla. Eilen ostin kaupasta ihanan pakaste mansikkakakun, sellaisen rahka, ja ai että on hyvää .. ainakin eilen oli hyvää ..

Onnittelut miimulille(meniköhän nimi oikein) mukavista ultra-kuulumisista !!! On se varmaan upea tunne nähdä se pikkuinen tai edes ne sydänäänet ..

Painosta: Täälläkin lähtöpaino oli 56kg ja -3kg mentiin alemmas, kun se ripuli jatkui n.1.5vkoa, mutta nyt juuri äsken kävin vaakassa ja kyllä se näytti 58.5kg, joten täällä onkin saatu painoa 2.5kg siitä alkuperäisestä. En jaksa stressata painosta, kun tämä olo on sellainen, että koko ajan on pakko puputtaa jotakin, että huono-olo pysyisi poissa. Mutta, kun olo paranee, niin sitten alan liikkumaan enemmän ja katsomaan mitä suuhuni pistän.

mutta, mitään erityisiä himoja ei ole tullut, eli kaikki ruoka mättää, pelkkä ajatuskin, että pitäisi syödä, saa melkein oksentamaan. Salmiakki auttaa, jos oikein tukalaksi käy olo.

Meillä minä olen se ' tappeleva' eukko, onneksi mies on sellainen rauhallinen ja kiltti, muuten en jaksaisi. Nyt se paapoo ja passaa ja minä kiukuttelen, mutta onneksi mies ymmärtää, että tämä olo on niin p:mainen.

Hyvää keskiviikkoa maalismasuille t. emmi rv-7+3

Vierailija
2/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Emmille omassa aloituksessani verenvuodosta,olleista rohkaisevista sanoista!!!

Nyt ei taas tule kuin omaanapaa mutta palaan omine napoineni taas ultran jälkeen kertomaan omanapaisesti hyvät tai huonot kuulumiset!=)

Leanna+5 ja sissi rv 7+5 kai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen siellä lääkärissä, ja sain viikon sairasloman - ihme kyllä toimiston väki ei ollenkaan saanut raivareita, vaan kehotti lepäilemään - eihän sitä keuhkoputki-oireisena töihin pölyyn pidä mennä :)

En tosin saanut antibiotteja vaan yskänlääkettä ja jonkinlaisen hoitavan astmapiipun - ja ei, mulla ei ole astmaa..mutta kuulema varmuuden vuoksi, vain äärimmäisessä hädässä käytettäväksi. Kummaa, en ole moista ennen nähnytkään.

Viimeyönä oli ihan hirmusia menkkajomotuksia, siis sattu ihan kunnolla, mutta se oli sellasta jomotusta, ja hälveni ajan myötä kokonaan pois. Liekö jotain kohdun kasvukipuja - eikös sen pikkusen pitäis näillä viikoilla jo hurjasti kasvaakin - niin ihmekö tuo jos vähän sattuu.

Njaah, mies kyselee naama kierossa että joko ens viikolla sais kertoa vanhuksille..mietittiin ja päätettiin että joo..ens vko on kuitenkin jo 10+ viikko, sykekin on nähty joten keskenmenon riski on pieni (ainakin joidenkin mukaan). Ja kyllä varmaan vanhemmille tulisi ilmi se mahdollinen keskenmenokin vaikkei oltaisi kerrottukaan raskaudesta..eli eikai siinä kovin suurta vahinkoa pääse käymään - vähän kyllä pelottaa miten suhtautuvat.

SOHVI; kyselit eilisessä pinossa ylipainosta, mulle on onnistunut anorektisen kauteni jälkeen viime vuosien aikana kertymään n.10kg ylimääräistä, bmi on just pykälän ylipainon puolella. Ei terkkari siitä mitään erityistä alkanu valittamaan, sanoi vain ettei saa ainakaan nyt alkaa laihduttaa (alkaisiko joku muka?), ja sokerirasitukseen sitten myöhemmin. Tavotteena mullakin on ettei kauheesti tulis ylimärästä, onneks kaikki maistuu nytkin niin voi vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa. Säännöllisesti, tarpeeksi ja terveellistä - siinä taitaa olla ne keinot joilla pystyy tälläerää vaikkuttamaan.

LEANNA; toivottavasti kaikki menee hyvin. En osaa oikein mitään tuohon tilanteeseesi sanoa. Eihän kaikki verinen vuoto kuitenkaan ole huono merkki..joillakin vuotaa useaan kertaan raskausaikana.

Toivottelen sulle kuitenkin täältä paljon voimia!!

Tappert 9+3

Vierailija
4/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä raskautta ennen mullahan on 5 raskautta ja synnytystä takana.

Painon nousu on aina alkanut heti plussatestistä vaikka olisi ollut huonokin olo.Itkua tuhertanut olen neuvolassa miksi paino nousee vaikka katson mitä pistän suuhuni.Kaikkiaan paino on aina noussut noin13-20kg.

Runsaimmat kilot tullut aina siinä rv 15-30.

Mutta neuvolassa ja monissa paikoissa sanotaan että pienikokoisesella nopea ja runsas painon nousu on normaalia(itse olen 158cm ja noin 50 kg normaalisti)

Aina on kilot tippuneet nopeaa synnytyksen jälkeen.Ekasta ja tokasta olin omissa,jopa alle,mitoissa lähes heti.Kolmannesta kesti muutaman kuukauden(hänestä lihoinkin eniten,sen 20 kg)Neljännestä lähti myös lähes heti ja viidennestä meni noin 6kk kun olin omissani.Sen jälkeen painoin jopa parhaimmillanini(pahimmillani)46 kg.Imetys on ollut ainakin mulla tehokas keino.

Nyt ei painoa vielä ole tullut,mutta arvaan jos raskaus jatkuu, alkaa painonousu piakoin=)

Nyt kyllä menen!

L ja sissi 7+5

Vierailija
5/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ajankuluksi siihen painoasiaan=)

esikoista kun aloin odottamaan painoin 45kg ja olen 162cm pitkä. painoa raskauden aikana kertyi 23kg (en kyllä katsonut mitä suuhuni pistin) ja niistä jäi 11kg,eli n.vuosi synnytksen jälkeen olin ihannepainossa pituuteen nähden...

nyt neuvolassa painoa oli 57.5,eli painoa tullut n.1.5kg jo=/ nyt täytyykin katsoa enemmän mitä syön ja miten liikun koska jos samanmoinen kilomäärä tulee niin 80kg hujakoilla pyöritään sitte loppuraskaudesta=(

Vierailija
6/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin minäkin välillä kirjoitella.. Eli viime viikolla kerrottiin uutiset molempien vanhemmille ja sisaruksille.. Painotettiin sanoja: tästä ei sit kerrota vielä kenellekään. No niin sit ku äiti tuli seuraavana aamuna töistä ni se ekaks vaan sano suu virneessä et: en varmasti oo sit kertonu kenellekään ainakaan töissä! Eli siis oli menny heti möläyttämään. No, viikonloppuna veljeni olivat olleet juhlimassa ja pikkuveli siitä sit kertoi et ei päästy edes pihasta pitemmälle kun isoveli oli soittanut jo ensimmäisen puhelunsa ja kertonut. No sit tää pikkuveli oli menny heti kertomaan mun sedälle joka oli seuraavana päivänä menny jo onnittelemaan uutta mummoa. Et näin meillä asiat pysyy salassa! Miehen puolelta eivät ole vissiin kertoneet muille, vaikka ovatkin kovia juoruamaan..

Omasta navasta sen verran et olo on hyvä. Tosin maha on kuin kaasupallo joka pyrkii purkautumaan ; ) Rinnat on edelleen kipeät, jota piden hvänä merkkinä raskauden etenemisestä normaalisti. Enää ei km niin pelota kun on jo menossa rv 10+4, eli siis riskiaika alkaa kohta olla ohitse. Ens viikon pe olis toinen neuvola ja 23.8 on np-ultra. Oli pakko ottaa toi neuvola jo tohon kun me lähdetään 25.8 viikoksi Italiaan Riminiin ja Venetsiaan!! Kyllä sitä matkaa jo onkin odotettu! Pääsee lämpöön ja uimaan mereen ym! Mutta nyt täytyy alkaa kokata jotain ruokaa et ehtii vielä iltavuoroon töihin.. Onnellista odotusta vaan kaikille!

Vierailija
7/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin kuumakin ettei koiraa voi viedä lenkille..joten roikun täällä.

Mä olen kyllä vähän kade teille joille ei ruoka maistu. Tää on ihan järkyttävää kun on jatkuva nälkä ja kaikki menis jos vaan söis - vaan täytyy kyllä pitää kiinni " ruoka-ajoista" ettei tule ahdettua ihan liikaa.

Vasta klo9 aikoihin söin aamupalaa, ruispalan molemmat puolet juustolla ja tomaatilla, ja jogurtin ja kahvikupillisen...kello ei ole yhtätoista ja olen jo kuolemassa nälkään! Onneks jääkaapissa on eilistä lasagnettea jota voi lämmittää heti kun kello lyö 12.

Ei ihme että paino pyrkii nousemaan kun on jatkuva nälkä. Pilkoin jo kaappiin tyrkylle porkkanaakin, vesimeloni palat meni jo...uuh..

Tappi

Vierailija
8/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut nukkua, ja syödä leipää, banaania, muroja, croissantteja(2) kakkua ..voi voi mitä tästä tulee ! Alkaa jo pelottamaan, miten iso tulen olemaan. Mutta tämä kammottava olo ei vain mene pois, vaikka söisi mitä.

Leanna: tsemppiä lääkäriin. Tule kertomaan uutiset, kunhan pääset kotiin. Olen melko varma, että masu-asukki voi hyvin !!!

Tappert: Hyvä, että jäit sairaslomalle, saat rauhassa sairastaa, ei tartte hengitellä pölyjä.

Ulos tekisi mieli, mutta pää särkee ja oksennus on kurkussa-mitäköhän sitä nyt söisi.

Kysymys: Onko kenellekään toiselle tullut sellaista jännää tunnetta vatsan alueelle. Eli eilen illalla oli sellainen tunne kuin olisin tehnyt vähintään 200 vatsaliikettä (?) Mistä ihmeestä tuo tunne tulee ? Ja en todellakaan ole jumpannut aikoihin .. Pelästytti hieman.

t.emmi rv-7+3

Vierailija
9/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert, mehän mennään ihan samoilla viikoilla ja mulla oli kans eilen kummallisen paljon noita kasvukipuja, eilisessä pinossa sitä mietiskelinkin. Tänä aamuna ei taas tunnu mitään... Mutta tosiaan eilen jomotteli ja tuikki oikein kunnolla...

Seinät kaatuu täällä kämpässä päälle esikoisen kanssa, toinen ku on pahimmillaan uhmaiässä :( Kiukuttelua ja kitinää mitä kummallisimmista asioista ja mulla kun muutenkin tää raskaus aiheuttaa hermojen menetystä herkästi. Heh, pitäis vissiin viedä rappukäytävään joku varoitus vihaisesta uhmaikäisestä ja kiukkuisesta äidistä :)

En nyt ole päässyt vaa' alla käymään, mutta housut kyllä ovat jo alkaneet kiristää, mä syön kyllä niin epäterveellisesti tällä hetkellä ja varsinki iltaisin tulee pupellettua kaikkea rasvaista tai sokerista :I Norm. paino on jotain 55kg (olen 166cm pitkä) mutta luulenpa, että ens perjantain eka neuvola antaa aihetta miettiä, mitä suuhunsa vastedes laittaa ;)

Noh, pilvistä mutta lämmintä keskiviikkoa kaikille ja jäädään odottelemaan jännityksellä Leannan kuulumisia. Toivotaan, että kaikki on vuodosta huolimatta hienosti!

Onni-Ihme rv 9+3

Vierailija
10/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan kaameessa pissihädässä lääkäri neuvolaa :P Tuli sit juotua aamusta kaameesti, kun en muistanut, että pitää pidätellä. No kai mä kestän...

Onko muiden miehille tullu autokuumetta raskauden myötä??? Rakas avokkini ilmoitti melkein heti että isompi auto pitää hommata. No tänään se sitten on menossa kattomaan jotain :P Miehellä on pieni sporttimalli ja mulla vanha toyota. Mä sanoin miehelle, et varmaa tolla mun autolla pärjättäs (siihen mahtuu vaunut jne.) MUTTA ei kuulema kelpaa. Ärsyttää ku muutenki on rahat tiukilla, niin sit pitää auto ostaa :/

anzq rv 10+0

Vierailija
11/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omaa napaa ja sitten mitä muut ovat pohtineet :-)

Nyt on mulla vasta kunnolla alkanut noi repäisykivut, tuntuu että alamaha irtois kun nousee tuolista ja sängyssä käännyn kuin joku vanhus, ihan tosi hiljaa ja oikein tuen mahaani .... yöllä joutuu käymään edelleen 2-4krt pissalla ja aina nälättää ja janottaa ihan hirveästi. Iltaisin edelleen huono olo, aamuisin ja päivällä on ihan ok olo, mutta illat olen ihan lepoasennossa vaan. Tuntuu kamalalta kun ei pysty mitään tekemään eikä saa aikaiseksi, muistan tän kyllä esikoisen raskaudesta että nää ekat viikot oli sitä että töitten jälkeen sohvalle makaamaan ja siinä puolitorkuin illan, nousin vaan pesulle ja taas yöunille. Nyt tuntuu että se on sitä samaa, lapsiparka leikkii itsekseen tai katsoo videota kun äiti makaa ihan lamaantuneena sohvalla.

Rinnat on tosi kipeät ja aika sama olo kuin tässä viime päivinä muutenkin. mahaa jomottelee ja vihloo. neuvolan mukaan nyt mennään 10+2 viikoilla ja ultran mukaan 9+5 eli ihan mukavat viikot jo takana. Eihän ne tuota 10+2 viikkoa siirräkään kun on vain muutaman päivän heitto ultraan, joten virallisesti menen 10+2 viikolla.

Sitten teidän juttuihinne:

Tappert kyseli kertomisesta. Miten vain itse haluat ja tosiaan jos kertoisit sitten keskenmenostakin niin kerro ihmeessä. Minä olen kertonut 3 ystävälle, joille kertoisin km:stakin. mies on kertonut parhaalle ystävälleen joka on meidän esikoisen kummisetä. Heille kertoisimme huonotkin uutiset. Omille vanhemmille ja anoppilaan kerromme vasta np-ultran jälkeen, koska heillä on kaikenlaista surua ollut (varsinkin anoppilassa) ja muistan miten kova paikka kaikille oli kun viimeksi olimme kertoneet heti alku-ultran jälkeen ja sitten tulikin äitienpäivänä keskenmeno rv9.... oli tosi kova paikka ja jotenkin nyt haluaisin heidät säästää siltä. Mieluummin kerron vasta kun se np-ultra on ohi. Silloin on jo 13+0 viikot ja tää mahakin varmaan pullahtaa ihan kaameaksi pian joten siitä sitten hiljalleen kerron ihmisille kun näen. Töissäkin pitää sitten pian kertoa kun katselin juuri että äitiysloman vois aloittaa joko 29.1. normaalisti tai varhennettuna jo 4.1. Aika hulppean ihanaa olis jäädä heti joulun jälkeen kotiin!!!! :-) Joten seuraajaakin saadaan tässä heti syksyllä lähteä etsiskelemään. Kun olin nyt itse siinä ultrassa lauantaina 9+1 niin kyselin läääkäriltä ja hän sanoi että periaatteessa riski km:lle on suurin viikolla 9, koska silloin kehittyvät jotkut tärkeimmät elimet tms. joten sen puolesta on sama kertooko rv 10 vai 13 mutta sanoi myös, että kyllä niitä keskenmenoja kuitenkin aina tapahtuu tuossa rv10 tienoilla juuri sen takia että jos rv9 jotain menee kehityksessä pieleen, km tapahtuu sitten viikko-pari sen jälkeen. Joten odottelen edelleen itse sen np-ultran jälkeen :-)

LEANNA: mulla oli viime raskaudessa tuhrua rv7, rv13 tuli siteellinen ruskeaa vuotoa ja rv 27 sama juttu. Joka kerta pelästyin aivan hulluna ja aina oli kaikki hyvin. Rv 27 kun soitin äitipolille että siteellinen vuotoa tuli just, niin oli aika karua kun kätilö huusi lääkärille niin että kuulin puhelimeen: " Koska ehtisit ultraamaan kun on tullut siteellinen vuotoa, että onko siellä enää eloa.... " Ja tosiaan kaikki oli hyvin eikä syytä löydetty. Tässä raskaudessa on oikeastaan tuntunut jopa oudolta ettei mitään vuotoa ole ollut tippakaan . Mutta toki hyvä niin, koska kyllähän sitä pelästyy hirveästi aina.

Vierailija
12/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis varmaan joku päivä raahautua sinne labraan, niin näkis onko hb ok. Jotenkin väsyttää ympäri vuorokauden ja muutenkin tuntuu olo väsähtäneeltä. Ja kun tuo syömäpuolikin on mitä on (olis ihanaa saada nauttia ruuasta pitkästä aikaa!!!!). Eilen illalla taas todella kuvottava olo, onneks sain kuitenkin nukuttua kunnolla. Aamulla sitten kaikki ylös mitä aamupalaksi söin, oli aika nihkee olo töissä ekat pari tuntia.

Nuttura oli huolissaan sydänäänistä. Monissa neuvoloissa ei edes kuunnella ennen rv 12 just sen takia ettei äitien tarvi huolestua. Mulla ainakin ed. raskauksissa kuunneltu vasta noiden viikkojen jälkeen. Niin että älä huoli.

Mulla kans toi alkuturvotus on tiessään, ihan pikkasen vaan kiristää vanhat housut. Saas nähdä koska tässä raskaudessa masu kunnolla pullahtaa esiin.

Leanna: kovasti tsemppiä ja voimia. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Nyt tää lähtee päikkäreille.

-m- rv 10

Vierailija
13/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentelua, pahaa oloa, ruokahaluttomuutta, nuutumista... Sitä tänne tänään kuuluu. Mutta ekaa kertaa pitkään aikaan sain tehtyä jopa lämpimän ruoan, eikä jauhelihan käristäminenkään tehnyt pahaa. Mahaa ei ole nippaillut juuri ollenkaan tähän mennessä. Esikoista odottaessa kivut oli ilkeitä, varsinkin yöllä kääntyessä. Nyt niitä kääntyillessä ilmaantuvia kipuja ei ole ollenkaan. Liekö kohtu vielä sitten niin venynyt, ettei kasvukivut tunnu vielä. Esikoinenhan on nyt 13kk vanha, eli varmaan kudokset on vielä osittain palautumatta.

Huokaus! Toisaalta pelottaa, kun noi em. kivut puuttuvat, eikä rinnatkaan ole olleet yhtään arat saatika kipeät. Siksipä olen onnellinen edes tästä oksentamisesta.

Ultra olis vasta muistaakseni 28. pvä. Neuvolassa esikoista odottaessa kuunneltiin dopplerilla ultran jälkeen rv 12+6, eikä sydänääniä saatu kuulumaan. Edellisellä viikolla ultrassa kaikki oli hyvin. Terkkari sanoi, että vauva on vielä niin pieni ja pääsee hyvin piiloon, ettei kannata hätäillä. No, seuraavalla viikolla sydänäänet kuuluivat myös dopplerilla.

Mullakin ylipainoa on juuri sen verran, että sokerirasitukseen päästään. Viimeksi arvot olivat erinomaiset. Terkkari sanoi, että paino saa nousta 12kg. Esikoisesta paino nousi vajaat 8 kg.

Esikoinen kuuluu heränneen, joten päivänjatkoja kaikille!

rimma rv9 (jee)

Vierailija
14/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Leannalla kaikki on hyvin.

Tää on ihan kauheeta, kun ilma on täynnä jotain ihme savuja. Oksettaa muutenkin kaikki voimakkaat hajut. Ei edes pihahommia voi tehdä.

Miten musta tuntuu että kaikilla muilla on kauheen varhain np ultra? Mulla on aika vasta 30.8 ja nyt on kuitenkin 10+2??

Vierailija
15/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että morjesta täältäkin!

Kylläpä taas on menny aikaa edellisestä kirjottelusta... Työt alko reilu viikko sitten. Päivät meneekin töitä tehdessä ja illat nukkuessa, kuinkas muutenkaan?!?

Kaikenlaista keskustelua tääl on ollu... En muista kyllä just nyt muuta kuin tuon painokeskustelun. No mullehan on tullu lisää nyt muutamassa viikossa varmaan 3-5 kiloo. Siltä ainakin tuntuu. Johtuu tästä jatkuvasta syömisestä. Mut syömisen avulla oon nyt töissä pärjänny päivät ilman pahaa oloa. Illalla sitten saattaa ällö olo iskee. Mut onneks taitaa pahin olla menossa jo ohi. Täytyypä kuitenkin koputtaa puuta *KOP KOP*

Sain tänään vihdoinkin varattua neuvolaan ajan. Kolmen viikon päästä vasta meen. Sillon rv:t on 12+5. Nyt täytyy vielä saada ultraan aika suurinpiirtein samoille ajoille ku tuo neuvolakin on.

Onks teillä muuten miehet ollu mukana neuvolassa??

Jaahans.. Täytyypä varmaanki jatkaa töitä.

-Branco 9+5

Vierailija
16/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea, että muillakin on paino noussut. Mulla tullut kaksi kiloa ja olen aivan kauhuissani. Helpottaa, kun ei ole ainoa. Mulla normaalisti paino 53, nyt siis 55! Se kaksi kiloa onkin sitten kaikki tullut tuohon mahaan. Rv 9+5 menossa ja en todellakaan enää kauaa pysty piilottelemaan mahaa. Tuskin edes ultraan asti. No, eiköhän tuolla mahassa joku ole, kun kerran noin kasvaa, että ei sen niin väliä vaikka ihmiset huomaakin...

Kertomisesta: Mun vanhemmille ja siskolle olen kertonut. Samoin muutamalle kaverille. Kavereille en tosin ole oma-aloitteisesti kertonut vaan KOLME hyvää kaveria on kertonut ensin minulle saavansa vauvan keväällä, pakkohan se oli sitten sanoa, että niin minäkin!

marrge

Vierailija
17/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempityksistä!!!!!

sikiö 1,5cm(viikko sitten 5,6mm,eli 3;n kertaistanut kokonsa viikossa)Ja voimakas syke 164/min löytyi.

Kohdunsuu kiinni ja kaikki mallillaan!

Kohdunsuun läheisyydestä löytyi jonkin näköinen " kertymä" verta josta ilmeisimmin vuoto johtuu.

Lääkäri arveli että vuotoja voi tulla ja mennä raskauden aikana kunnes " kertymä" kokonaan tyhjentynyt.

Sanoi myös että olen onnekas etten ole edellisissä 5:ssä raskaudessa joutunut kärsimään vuodoissta lillä joka 5:s kärsii niistä raskauden aikana.Eli on hyvin yleistä.

Ja kuitenkin kuulemma 90% vuotelevista raskauksista päätyy onnellisesti,terveen lapsen syntymään.

Nyt lopetan tähän jotta voin taas palata!

L+5 ja sissi joka todella sitkeä 7+5

Vierailija
18/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEANNA;

mä täällä jo odottelinkin sydän syrjällään :) Ihanaa kuulla että kaikki on hyvin, ja syykin selvisi mokomille vuodoille. Nyt vaan nautiskelet loppuraskaudesta turvallisemmin mielin.

Tappi - tulin vaan kurkkaamaan joko oli uutisia :D (s.lomalla ON tylsää)

Vierailija
19/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGH! Jäi niin huono maku tuosta lääkäri neuvolasta... Ei kuunneltu sydänääniä ees :( Se akka vaan koklas kohdun ja sano et ompa iso. Mut ei sit voinu sanoa vastaako se viikkoja. Sano vaan sitten et oottelet nyt vaan kutsua ultraan. Terkkari ei ottanu ees painoo, eikä verenpainetta mitattu. Pieksämäellä ollessa se otettiin aina. No positiivinen uutinen on se että soittelin MRSA testien tulokset ja ne oli negat HUH!

Sit alko seki suututtaa ku sanoin, että on ollu mielialan muutoksia. Noh ne alko vatvomaan kumpiki(terkka ja lääkäri) sitä, et onko mulla mielenterveysongelmia jne. Ja onko parisuhde kunnossa tai koenko perheväkivaltaa. Huh huh sanon mä... Eikös mielialamuutokset sitten kuulukkaan raskauteen????

Nyt ois vaan koitettava nollata nuppi ja alkaa odottelemaan sitä ultraa. Vielä saa piinata muutaman viikon onko masussa mitään.

Vierailija
20/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin lääkäriltä ja siellähän yksiön valtaajalla sydän pompotti hurjaa vauhtia. Sain jo kuvankin pienestä. Nyt vastaa tuntuu todelta tämä odotus. Oli ihana nähdä. Pahoinvointikin on jo laantunut ja väsymys vähän helpottunut. Ens viikolla np-ultra. Näkee vähän tarkemmin, miten vauva on kehittynyt. Mutta nyt täytyy lopetella. Tässä tälläiset pikaiset kuulumiset.

äitiliini74 rv 10+3