Tutustuin rajattomaan ihmiseen -- miten toimia?
Olen tältä palstalta lukenut rajattomuudesta, mutten ole paljoakaan välittänyt kun ei omaa elämääni ole koskenut mitenkää. No nyt sitten tiedän mistä puhutaan kun puhutaan rajattomuudesta.
Uusi ihminen johon olen tutustunut kohtelee minua alusta alkaen kuin tunnettaisiin paremminkin tai oltaisiin samaa perhettä.
Hän aloitti heti alkujaan puhumaan todella avoimesti itsestää'n ja lörpöttelee kaikki asiat perheriidoistaan, sukulaisistaan, kavereistaan ja omista ongelmistaan joista kuka tahansa normaali ihminen olisi hyvin hiljaa.
Hä ei tunnu ollenkaan näkevän mitään rajaa itsensä ja muiden välillä. Lörpöttelyn lisäksi rajattomuus on alkanut koskemaan kaikkia muitakin elämän osa-alueita. Hän pitää psykopaatteina kaikkia, jotka eivät itke hänen ongelmilleen. Hän kokee myös olevansa oikeutettu toisten ihmisten rahoihinja omaisuuteen, kuin myös muut ihmiset ovat oikeutettuja hänen asioihinsa.
Joudun olla säännöllisesti tekemisessä tämän ihmisen kanssa, mutta en yhtään tiedä, miten tällaisten ihmisten kanssa toimitaan? Olen tähän mennessä vetänyt tiukkoja rajoja oman yksityisyyden ja omaisuuden suhteen, mutta alan aavistamaan että tämä ihminen alkaa kohta minuakin pitämään psykopaattina kun en mene hänen rajattomuuteens mukaan. Miten ihmeessä tällaista ihmistä pitäisi käsitellä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat rajattomuudella? Minusta kuulostaa, että hän pitää sinua läheisenä ystävänä ja luotettuna. Kyllähän heille avaudutaan luonnollisestikin hyvin laajasti.
Tämä. Ja uskaltaa sanoa mitä ajattelee eikä mieti mitään, kutsutaan avoimeksi. ☺️
Otat vaan sen psykopaatin leiman, tuollaista persoonaa on mahdotonta miellyttää tulematta itse hulluksi.
Luin silmät pyöreänä, että on rajaton kun kertoo omista asioitaan. Pitäisikö politiikasta keskustella tai että ilmoja on pidelly. Mistä asioita itse puhut hänelle, vai oletko niin hiljainen ettet keksi mitään puheenaiheita. Voithan sanoa, että ole hiljaa, en halua tietää sinusta mitään. Kirjoittelen mieluimmin nettiin ja seuraan tuntemattomien ihmisten intiimit asiat rajattomasti. Minusta on hyvin mielenkiintoista kuunnella ihmisten asioita ja puhun myös omistani. Mitäs pahaa siinä on, jos ei ketään hauku.
Mitä mieltä olet julkisuuden henkilöistä jotka avautuvat lehtien palstoilla ja ihmisistä jotka haluavat heistä tietää mohdollisimman intiimit asiat. Mitäs sorttia nämä sitten ovat? Monet avautuvat vielä työkseen ja tienaavat sillä elantonsa. Rajattomiako?
Joskus rajattomat ovat vain että ei jaksa esittää mitään tai suodattaa. Puhtaasti. Itse olen tälläinen😅