Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juuri nyt kuuntelen webinaaria ja poliisi sanoi, että huoltaja on velvollinen selvittämään alaikäisen puhelimenkäyttöä.

Vierailija
03.03.2021 |

Perusteena lastensuojelulaki.

Semmosta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe taas on ollut asiakkaana lastensuojelussa nuoren villin menon takia. Siinä työskentelimme perheenä ja saimmekin apua. Minä äitinä jouduin paljon käsittelemään omaa hallitsevuutani äitinä ja nimenomaan viesti lasun puolelta, että nuoren yksityisasiat on hänen omiaan ja minun pitää luottaa nuoreeni enemmän (mikä tuntui hullulta, koska tilanne oli mielestäni hhuolestuttava). Mutta joka tapauksessa, nuoren puhelin ei juuri kuulu vanhemmille. Tämän vastauksen minä sain.

Vierailija
2/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Itselleni tämä on päivänselvää, poliisin (tai teinin) kommentista riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe taas on ollut asiakkaana lastensuojelussa nuoren villin menon takia. Siinä työskentelimme perheenä ja saimmekin apua. Minä äitinä jouduin paljon käsittelemään omaa hallitsevuutani äitinä ja nimenomaan viesti lasun puolelta, että nuoren yksityisasiat on hänen omiaan ja minun pitää luottaa nuoreeni enemmän (mikä tuntui hullulta, koska tilanne oli mielestäni hhuolestuttava). Mutta joka tapauksessa, nuoren puhelin ei juuri kuulu vanhemmille. Tämän vastauksen minä sain.

Onko se nuori itse ostanut sen puhelimen? Onko itse hankittu liittymä omissa nimissä ja maksaa itse laskut? Jollei niin se on nuorella vaan lainassa, omistaja tekee mitä tykkää.

Vierailija
4/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Mutta joka tapauksessa, nuoren puhelin ei juuri kuulu vanhemmille. Tämän vastauksen minä sain.”

Kun puhelin hajoaa, tai liittymä menee kiinni, niin älä osta uutta puhelinta tilalle tai maksa enää seuraavan kuun laskua vaan lakkauta liittymä.. Sehän ei kuulu sinulle.

Veikkaan, että se villi meno loppui kuin seinään, kun pihelin ja netti lähtee.. Ihanvain vinkiksi, että voit vaikuttaa kyllä toiminnallasi lapseesi - jos ei tottele, on sillä seuraus, laita puhelimen netti aluksi pois, niin miettiipä seuraavan kerram tekojaan,

Vierailija
5/5 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä laissa sanotaan, että nuorella pitää olla puhelin.