Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko laihduttaa, kun ei jaksa? Sokerit korkealla

Vierailija
03.03.2021 |

mutta ei jaksa. Ei jaksa kitua. Ei motivaatiota.
Diabeteshoitajalla käyty, mutta ei motivoi. Mitä sitten kontrollissa, mitä vastaan ku arvot yhtä huonot? Rehellisesti vaan, että en jaksanut?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun kitua tarvi. Vähennä nyt alkuun hiilihydraatit 100g päivässä. Siitä sitten jos pystyisit vielä nipistään vähän pois. Tarkoittaa kyllä, että pos leipä, pullat, peruna, riisit, pasta ja sokerituotteet.

Vierailija
2/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinun kitua tarvi. Vähennä nyt alkuun hiilihydraatit 100g päivässä. Siitä sitten jos pystyisit vielä nipistään vähän pois. Tarkoittaa kyllä, että pos leipä, pullat, peruna, riisit, pasta ja sokerituotteet.

Eli kaikki paras pois. Kidutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ensin kuitua ruokavalioosi. Ennen ruokailua aina iso lasillinen vettä johon sekoitettu psylliumjauhetta. Sitä löydät leivontaosastolta. Pienin askelin aloitat. Ja toki muuten lisäät kasviksia vähitellen.

Vierailija
4/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö kunnon ruokaa, rasva- ja proteiinipitoista, niin kaikki mieliteot pysyvät poissa. Itselleni oli vaikeinta leivän poisjättäminen, sillä rakastan tuoretta leipää, mutta kyllä se sitten alkoi sujumaan. Hiilareita rajoittamalla sokeriarvoni normalisoituivat muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
5/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sitten lääkkeet ja piikit

Vierailija
6/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko. Jatka entiseen malliin, jos siltä tuntuu.

Vierailija
7/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaavassa elämäntilanteessa ei pidä yrittää laihduttaa, se stressaa vain entistä enemmän eikä kuitenkaan onnistu. Entäs jos et yrittäisikään laihduttaa, vaan syödä terveellisemmin? Esimerkiksi enemmän kasviksia?

Vierailija
8/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karpannut samasta syystä jo 19 vuotta. Leipä on hankala, mutta sitäkin voi syödä, jos pitää määrän pienenä ja valitsee mahdollisimman kuitupitoisen vaihtoehdon. Esim. Rostenin kurpitsasiemennäkkileipä on hyvä alusta lohelle, juustolle ja paprikalle.

Mutta tärkeämpää on kuitenkin säännöllinen ateriarytmi. Itselleni sopii parhaiten kaksi ateriaa päivässä, ja pieni iltapala. Olen siis pätkäpaastolla, joka on todettu myös insuliiniresistenssin kannalta hyväksi ruokailurutiiniksi.

Vierailija
9/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää perua aika

Ehkä joskus jaksaa. Tai sitten ei.

Vierailija
10/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko, kukaan ei voi sinua pakottaa. Kuitenkin jos oma terveys on tärkeä niin ehkä kannattaisi.

Vierailija
11/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja.

Vierailija
12/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa, ei vielä diabetestä todettu, mutta kahdessa raskaudessa aikoinaan ollut.

Nyt väsyttää ja jalat kihelmöi. Verenpaine on tosi koholla 150/100. Pitäisi ehkä tehdä jotain.

Rakastan leipää ja pastaa sekä pitsaa.

Miten saisi itseään niskasta kiinni?

Vierailija
13/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että sain tuosta psyllium-kuituehdotuksestani vain alapeukkua. Kuidunsaanti on suomalaisilla alakantissa. Lisäksi tuo täyttää ennen ruokailua vatsaa joten kylläisyydentunne tulee helpommin. Toki hyvä jos kuidunsaanti täyttyy kasviksilla yms mutta harvalla niin on. Jostain on aloitettava. Googlettakaa huviksenne psyllium.

Vierailija
14/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sinusta ap, mutta itse olen nyt viime aikoina ollut ihan järkyttävän uuvuksissa tämän koronan ja sen aiheuttamien (lieve)ilmiöiden vuoksi. Väsyttää ihan hirveästi ja hyvä kun jaksaa työnsä tehdä. Oon huomannut, että nyt väsyneenä on aiempaa vaikeampi keskittyä ruokavalioon. Eiköhän tää tästä kun tilanne vähän helpottaa.

Vierailija
15/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö! EI tarvitse jättää pois! Vähennät! puolitat edes annokset! Eyt ota kahta pullaa päivässä tai kuutta perunaa...vähennä vähennä!

Vierailija
16/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua että sain tuosta psyllium-kuituehdotuksestani vain alapeukkua. Kuidunsaanti on suomalaisilla alakantissa. Lisäksi tuo täyttää ennen ruokailua vatsaa joten kylläisyydentunne tulee helpommin. Toki hyvä jos kuidunsaanti täyttyy kasviksilla yms mutta harvalla niin on. Jostain on aloitettava. Googlettakaa huviksenne psyllium.

Ei pidä mennä perä edellä puuhun. Mitä se psyllium auttaa, jos perusruokailu on ihan hukassa? Ap myöntää itsekin että leipää ja pullaa ei voi jättää, vaikka ne on ne ensimmäiset, jotka sitä verensokeria nostaa.

Sanoisi ap: lle että älä laihduta, vaan muuta ateriarytmiä terveellisempään suuntaan ja syö enemmän kasviksia ja vähemmän leipää. Muutamassa päivässä tai vähintään viikossa jaksaminen on ihan eri luokkaa. Itse käytän paljon pakastevihanneksia, niistä saa nopeasti muutamassa minuutissa kasvislisäkkeen lautaselle. Päälle voita, niin maistuu hyvältä.

Leipä väsyttää, koska se nostaa verensokerin nopeasti ylös, jonka vuoksi haima alkaa tuottaa insuliinia, joka puolestaan laskee verensokerin. Jos sinulla on sokerit koholla, se tarkoittaa, että kroppasi on jo insuliiniresistentti, eli insuliini ei enää tehoa kuten sen pitäisi. Se on huono juttu, sillä sitä ei leivällä voi korjata. Niin kauan kun kehosi on insuliiniresistentti, et myöskään voi laihtua.

Tuolta lisää kokemusasiantuntijatietoa.

https://turpaduunari.fi/kaikilla-t2-diabeetikoilla-on-insuliiniresisten…

Kannattaa hankkia tietoa, muutoksen teet sitten kun koet sen mielekkääksi. Tsemppiä!

Vierailija
17/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä mennä perä edellä puuhun. Mitä se psyllium auttaa, jos perusruokailu on ihan hukassa? Ap myöntää itsekin että leipää ja pullaa ei voi jättää, vaikka ne on ne ensimmäiset, jotka sitä verensokeria nostaa.

Sanoisi ap: lle että älä laihduta, vaan muuta ateriarytmiä terveellisempään suuntaan ja syö enemmän kasviksia ja vähemmän leipää. Muutamassa päivässä tai vähintään viikossa jaksaminen on ihan eri luokkaa. Itse käytän paljon pakastevihanneksia, niistä saa nopeasti muutamassa minuutissa kasvislisäkkeen lautaselle. Päälle voita, niin maistuu hyvältä.

Leipä väsyttää, koska se nostaa verensokerin nopeasti ylös, jonka vuoksi haima alkaa tuottaa insuliinia, joka puolestaan laskee verensokerin. Jos sinulla on sokerit koholla, se tarkoittaa, että kroppasi on jo insuliiniresistentti, eli insuliini ei enää tehoa kuten sen pitäisi. Se on huono juttu, sillä sitä ei leivällä voi korjata. Niin kauan kun kehosi on insuliiniresistentti, et myöskään voi laihtua.

Tuolta lisää kokemusasiantuntijatietoa.

https://turpaduunari.fi/kaikilla-t2-diabeetikoilla-on-insuliiniresisten…

Kannattaa hankkia tietoa, muutoksen teet sitten kun koet sen mielekkääksi. Tsemppiä!

Hyvä viesti sulla, mutta hukkaan menee, ei ap ole kiinnostunut.

Vierailija
18/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ikinä jätä karkkia ja suklaata, kuolen vaikka mieluummin sit nuorempana.

Vierailija
19/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olo ja pois tästä väsymyksestä olisi mulla tavoitteena. Sain juuri sokerimittarin. Oikeastaan mielenkiintoisia havaintoja. Peruna nosti enemmän verensokeria kuin banaani, vaikka molemmissa paljon hiilaria. Ota tutkimusmatkana, älä lannistu. Kehitä omat systeemit, mulla taitaa olla silakka ja kukkakaali uudet herkut. Polttoainetta on monenlaista ja onneksi kaikkea vihannesta saa kaupasta talvellakin tuoreena tai pakasteena.

Vierailija
20/88 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miten jaksatte sitte syyä kuitenkin niin plajo että lihotte?

sehän se vasta vaatiikin tekemistä ja rahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä