Onkohan kiinalaisnaisen surma 2011 viimeinen suomalainen pimeäksi jäävä henkirikos?
Onko kaikki tuon jälkeen tiettävästi tapahtuneet saatu selvitettyä?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Tampereella tekijä oli uhrin oma mies. Ihan takuulla.
Tai mahdollisesti joku sukulainen joko aviomiehen tai naisen omalta puolelta. Tekijä on voinut tulla Kiinasta, tehdä tekosensa ja häipyä takaisin.
Olen erilainen ja epäilen tuota kiinalaista naispuolista ystävätärtä.
Oikean vastauksen voisi saada esimerkiksi poliisin tiedotuksesta. Tällä palstalla on vain arveluja. Minun näkemykseni mukaan joka vuosi jää joitakin henkirikoksia selvittämättä, eli ns. pimeiksi. Osa niistä on kyllä melko selviä, mutta näyttö ei riitä oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisn tytärtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mahdollisesti joku sukulainen joko aviomiehen tai naisen omalta puolelta. Tekijä on voinut tulla Kiinasta, tehdä tekosensa ja häipyä takaisin.
Kyllä kiinalaisten liikkeet on hyvin selvillä.
Vierailija kirjoitti:
karoliina kestin tapaus.
Tuossa ole muuta omituista kuin se miksi poliisi löydettyäänlammen rannasta kengän ei mennyt itse tarkastamaan onko se Kesti vaan luotti kuulopuheisiin. KK olisi löytynyt jo samana päivä kun olisi tehty jalkatyö oikein.
Mun käsitys on että poliisi lopetti todellisen tutkinnan melko nopeasti ja tietää mitä tapahtui muttei pysty jatkamaan tutkimusta koska tekijä on palannut Kiinaan eikä Kiina tee yhteistyötä näissä jutuissa. Juttu tulee välillä esiin tiedotusvälineiden innostuttua siitä mutta poliisin kiinnostus on ollut nolla-luokkaa aika nopeasti tapahtuneen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiinalaisten liikkeet on hyvin selvillä.
Onhan Suomessa ollut kiinalaisia "orjia" kiinalaisella yrittäjällä , yksi ainakin jäänyt kiinni vuosien jälkeen eli Suomessa pystyy tekemään asioita pitkään jäämättä kiinni. Ja kuinka paljon on niitä jotka eivät koskaan jää kiinni...
Tämäkin rikos selviäisi helposti jos kysyttäisiin oikeilta henkilöiltä. Olen itse ennustanut useammankin kuoleman. Mutta kun niitä on sitten kuvaileminani ajankohtina tapahtunut, niin olen lähes joutunut itse vangituksi. Siksi en kerro enää tietojani. Nytkin voisin helposti kertoa seitsemän ihmisen kuolemat. Ja he tulevat kuolemaan kahden kuukauden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
karoliina kestin tapaus.
Tuossa ole muuta omituista kuin se miksi poliisi löydettyäänlammen rannasta kengän ei mennyt itse tarkastamaan onko se Kesti vaan luotti kuulopuheisiin. KK olisi löytynyt jo samana päivä kun olisi tehty jalkatyö oikein.
Karoliina ajoi kilometri tolkulla umpi humalassa ilman mitään ongelmaa kunnes kaatui metsätiellä aamu yöstä missä ei ollut mitään liikennettä. Sitten hylkäs puhelimet ja vaatteet ja juoksi syksyiseen jää kylmään lampeen. Miksi? Kaikki viittaa ulkopuolisen osallisuuteen ja henkirikokseen.
Ainakin Lea Leikarin(2021 Eurajoella) ja Kai-Pekka Savolaisen (2020 Seinäjoki) tapaukset yhä selvittämättä. Ja onhan niitä muitakin, myös katoamisista osa sen jälkeisistä varmasti henkirikoksia.
2020 heinäkuulta Kaivopuiston surmasta tuli kolmelle miehella tuomiot "vain" pahoinpitelystä. Syy: ei saatu näyttöä, että kenen lyönnit johtivat surmaan. Eli käytännössä sekin on edellleen selvittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän joka vuosi jää henkirikoksia pimeäksi.
Suomessa?
Juu. 200 selvittämättä viimeisen 50v ajalta.
Ja "kadonneet" sitten päälle.
Lähde: Krp:n komisario Iltalehdessä.
Moniko 2011 jälkeen?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2d18b524-a878-4db3-888b-253c1766ff71
Kiinalaisnainen taitaa olla uusin?
Eikö se Helsingin Kaivopuistossa kesällä 2020 tapettu teinipoika ole uusin? Ei ole ainakaan lehdissä lukenut että tekijöitä olisi saatu kiinni, mitä kyllä ihmettelen. Mihin ovat menneet?
Kyllä saatiin kiinni. Kaikki kolme oli somaleja, kyse oli tappelusta suomalaisten ja somalien välillä. Nuorin kolmesta oli teon tapahtumahetkellä alaikäinen.
Toivottavasti ei Myyrmäki päädy tällaiseen listaan
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin rikos selviäisi helposti jos kysyttäisiin oikeilta henkilöiltä. Olen itse ennustanut useammankin kuoleman. Mutta kun niitä on sitten kuvaileminani ajankohtina tapahtunut, niin olen lähes joutunut itse vangituksi. Siksi en kerro enää tietojani. Nytkin voisin helposti kertoa seitsemän ihmisen kuolemat. Ja he tulevat kuolemaan kahden kuukauden sisällä.
Kerro nyt toki. Vaikka tähän ketjuun. Ja muista varmistaa, että olet ennustamiesi kuolemien aikana todistettavasti jossain muualla.
Kopli