###Ensikot Keskiviikkona###
Kommentit (43)
AinoA: Me käytiin Tapio Kurjella 4D:ssä ja tykättiin siitä. Oli asiallinen ja kerto koko ajan mitä näkyy jne..
Ääh.. on jotenki taas niin hiostava ilma, että ei oikeen ajatukset kulje. Kauheesti on ollu kaikilla kaikkee ihanaa.. ultria, neuvolakäyntejä, vauvan vaatteiden pesua jne... =) Ihanaa kun on ollu pääsääntösesti vaan hyviä uutisia, vaikka on niitä kurjiakin välillä ollu.
Mä en oo vielä pessy vauvan vaatteita ollenkaan... kaikki muut melkeen oonki -> kestovaipat, petivaatteet, makuupussi, ym. Aattelin pestä vauvan vaatteet vasta kun äitiysloma alkaa. =)
Täällä on tosi monella jo nyt ja hetken päästä vielä useemmalla H-hetki lähellä! Ihanaa... =) Kai se omakin vuoro sieltä pikku hiljaa lähenee... (Miehen siskollakin on muuten tänään LA.=))
Hyviä vointeja toivottelee Burde ja Pannari-Pennari 32+3
Se on vauvan hakureissu teilläkin ihan näillä näppäimillä!! =) Onnea matkaan!! Toivottavasti kaikki menee hyvin... mutta tuuhan ilmottelee mitä vauveli päättää syntymäpäivänsä suhteen. =)
Burde ja Pannari taas
Vihdoinkin se oma nyytti on sitten ihan todellisuutta. =)
Hienoa!
Sippukin oli ilmeisesti saanut vihdoin oman nuppunsa syliinsä, joten paljon onnea myös teille!
Täällä vielä lomaillaan, vasta puoltoista viikkoa takana ja reilut kaksi jäljellä, joten ei ole minkäänlaista havaintoa muiden kuulumisista enkä nyt ehdi oikein perehtyä, mutta tuota Q:n nyytin syntymää piti tulla onnittelemaan, kun satuin sen huomaamaan.
Jospa tuossa elokuun lopulla taas olisi enemmän aikaa seurata tätä palstaa ja kirjoitella. =)
Nyt lähden nauttimaan ihanasta auringon paisteesta ja lämmöstä.
Queenille myös onnea tulevaan synnytykseen, joka taitaa olla varsin lähellä.
-viivi ja onnimöttönen rv 9+6
Ei tartte ilmottautua taysiin sen kummemmin, kun ei täällä ole muita vaihtoehtoja synnytyspaikan suhteen.
Burde ja Pannari TAAS
Nyt vasta ehdin tulla kommentoimaan, kun innostuttiin oikein kunnolla etsimään miehelle töitä ja tulipas siinä CV:kin tehtyä miehelle (pienellä minun avustuksella). Saldona on nyt muutamia työhaastatteluja ja yksi mieheni entinen työnantaja soitti kuukaudeksi töitä! No, päivä kerrallaan sitä pitempiaikaista työtä odotellessa¿
Sippuliini se ei sitten osaa rauhoittua!! Nyt kuule lepäilet vaan ja parantelet flunssaasi! Unohda kävelylenkit pariksi viikoksi, jotta supistelutkin rauhoittuvat (jos se limatulppakin on jo alkanut irtoilemaan)¿
Poppiksellakin oli vain hyviä neuvolakuulumisia :) Vieläkö rouva leijuu pilvissä?
Viipuli: onko sulla se polkka vielä jossain lähettyvillä, kun en millään jaksaisi sitä monen sivun takaa penkoa? Jos vaikka laittaisin sen tuonne suosikkeihin (miehen kiusaks ;))¿ Noista yliopiston asioista en tajua hölkäsen pöläystäkään, joten minulta ei tutkimusaiheita irtoa ;)
Ossekin se siellä vain työaikana surffailee? Vitsit kun mullakin olis tommonen liukuva työaika :) Minkäs merkkiset ajokit ostitte? Muistatkos sillon kun treffattiin, kun ostin tältä yhteiseltä tutulta sen turvakaukalon? No, juuri sitä miehen kanssa kokeilimme mun autoon ja piruvieköön se ei sinne mahdukaan, kun mun autossa on harvinaisen lyhyet turvavyöt! Joudumme ostaa ilmeisesti semmoisen turvakaukalon jalustalla! Eikös sulle muuten tehty se sokerirasitus jo aikaisemminkin? Vai muistanko ihan väärin? Toivottavasti tulos on normaali!!
Hyvä että Amykin sai saikkua, ettei tarvitse töihin mennä supistelemaan ;) Eikös Ykkösopenkin kannata saikkua hakea? Varmaan lapsillekin parempi, jos sijainen on alusta asti sama kuin että sinä menisit sinne hetkeksi ja sitten tulisi taas uusi ope??
Kandille pikaista paranemista!
Missäs päin Karssulilla tänään synnytysvalmennus? Meillä on myöskin, Taysissa¿
MiaMik rv 33+0 edelleen
Onnea Q!!!! Ihanat uutiset osuivat silmiin heti:) Pitää lukea vielä lisää kun kerkeää..
Me muutettiin pari viikkoa sitten ja oon ollu nettipimennossa. On tullu jo vierotusoireita. Nyt oli sit pakko tulla kirjastoon, et pääsen kurkkaamaan mitä teille kuuluu.Kauheeta kun on tottunu käymään joka päivä, ja nyt oon ihan pihalla kaikesta:( Voi ei.
Kertokaa nyt onko muita vauvoja syntynyt? Onko PauliNea saanut pikkusen? Tai luulisin, että on.. Ja suippokin varmaan jo pääsi synnyttämään..?? Voi kauhistuksen kanahäkki, enhän mä voi ees lukea kaikkia pinoja läpi, siihen menee ikuisuus.
Muistan sen, että viimeks ku kävin (toissa perjantaina) puhuttiin Fion kanssa että meillä onkin paljon yhteistä. Mut vielä nimikin:) Hih. hassua. Mitenkäs siellä on sujunu??
Me saadaan perjantaina netti, ainakin niin on luvattu.. Joten sitten pääsen taas kunnolla mukaan kuvioihin.. :D Varmaan uusiakin on liittynyt porukkaan..
Tänne ei kai mitään uutta ihmeellistä. Oon kärsiny mahavaoivoista, oli maha ihan sekasin tossa pari viikkoa.. Ja aina aamusin mahaan koskee ennen ku pääsee vessaan, outoa..? Vauva potkii kuitenkin kovasti ja ne näkyy päälle päin, joten kai siellä massussa on kaikki hyvin:) Perjantaina pääsen neuvolaan,tuntuu et viime kerrasta on ikuisuus.. Sitten saan kai kelan paprut:) ja eikun äp:ta odottelemaan:)
Ja vielä.. Ostettiin pinnasänky ja vaunut:) Tai maksetaan ne vaunut osissa, niin saadaan sitten kun kokonaan maksettu. Hyvä et ne pystyy tolla tavalla maksamaan, tosi hyvä:) Ja ne on ihanat, Emmaljungan.. Oisko ollu citycrosserit..? Sellasta limen vihreetä niissä on. Oon ihan innoissani, haluisin ne jo kotiin.
Mut nyt lähen tästä,kun tosiaan kirjaston koneella olen.. En nyt oikein pysty kommentoimaan,kun olen ihan pihalla kaikkien kuulumisista.
Toivottavasti kaikilla menee hyvin:) On ollu ikävä teitä!
lara ja pikku-osku 23+1
Eli pieniä enskapoikia oli maailmaan tupsahtanu..
Eli ONNEA Q,SUIPPO JA PAULINEA!! :)
PauliNea saanut näköjään jo 7.7, on varmaan ilmottanu vasta, tai sit multa on menny ihan ohi vauvauutiset.
Mut oikein ihanaa vauva-aikaa joka perheeseen!!
kiitti burdelle infosta, olin siis ymmärtänyt oikein. Ja kaipa se on jollain tapaa ilmoittautumista, jos synnytysvalmennukseen ilmoittautuu... :)
MiaMik, tosi hyvä saldo päivän työnhakurulianssille!! Kuten sanoin, asiat selviää aina jotenkin... :) Muistanhan minä sen kaukalon, mites siinä nyt noin kävi! Pystyttekö käyttämään edes jossai muussa autossa vai joudutko myyntihommiin? Mutta se jalustallinen on tosi hyvä, mun veljenpojalle hommattiin sellainen ja toiveissa on, että saatais se sit meille käyttöön marraskuussa. Kätsyä, kun ei tartte jatkuvasti irrottaa vöistä. Vaunut on Brion Kombit vm. 2004, mustat. Ja joo, mulle tehtiin nyt uudelleen sokerirasitus ihan vaan rutiinina, kun kerran on rv 26-28 ja ylipainoa. Siks en paljoa jännitäkään tulosta, mutta onhan tässä aina mahdollisuus, että jokin onkin pielessä. Eka tehtiin jo sillon rv 15 maissa. Muuten, ehditkö huomenna klo 17 treffeille?? Tuolta plussanneista voit lukea tarkempaa tietoa, jos kiinnostaa. :)
Töissä alkavat varmaan olla aika tottuneita tähän mun surffailuun, kukaan ei vissiin enää odotakaan, että tekisin tosissaan töitä... :D Mutta yritänpä nyt jotain kuitenkin...
-Osse taas
[color=104E8B] Huih...Queenkin on varmasti pian lähdössä, ellei jo lähtenyt, vauvanhakureissulle:)! Tsempitys ja onnea! [/color]
[color=BF3EFF] MiaMik, siis kaipailetko sen polkan esittäjää ja kappaleen nimeä? Se on Loituma: Ievan polkka :) [/color]
[color=104E8B] ~ [/color] [color=BF3EFF] Viipuli ja Pikkupikku [/color] [color=104E8B] ~ [/color]
Huh...löysinpäs vihdoin sen Iltasanomien osoitteen (toivottavasti tämä oli se, mitä etsiskelit ja toimii). Nyt vaan sitten Suosikkeihin tuo sivu:) Itselläni on koneella se polkka, olen ladannut sen hakuohjelman avulla.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen .asp?id=1213382
Kotona ollaan!!
Mihinkäs tässä nyt kiire enää on ku alkaa viikkoja olla noin kivasti kasassa ;)
Huomenna olis neuvola käynti.. varaillaan kai aikaa synnärille ;)
Miehen serkku oli saanut eilen tytön :) 4,105kg. Yritetty tiitille sanoa että siellä pikkuserkku synnärillä odottelee jo sua..
Johan täällä nyt vauvoja satelee :) Kilatkaa ohi rauhassa vaan..
Onnea Quu.lle pikkuisesta!
Ja varmasti Queen. pääsee myös tositoimiin tämän päivän aikana :)
ja onnittelut täysistä viikoista!
Ilmotan kyllä heti jos jotain muutosta alkaa tapahtua!!
Niamey ja tiiti rv 40+6
...miksi tuohon osoitteeseen oli tullut yksi ylimääräinen välilyönti..hö. No osoite siis toimii, kun ottaa tuosta " .asp?..." edestä tuon tyhmän välilyönnin pois :)
Ihanaa kun vauvoja syntyy...! meinaa ihan itkettää...ihanaa...!
itse yritän pitää pienokaisen vielä sisälläni.Oltiin yksi yö synnärilläkin kun tulehdus aiheutti suppareita liikaa ja kohdunsuun pehmenemistä.mutta nyt on kuuri loppu ja viikon vuodelepo ohi.Supistuksia ei ole enää muuta kuin rasituksessa ja enää ei tartte olla peloissaan että syntyisi jo nytten meidän pikkuinen..vähän kyllä säikäytti.Painoarvio kuitenkin jo 985 g joten isohan tuo alkaa jo olla.
tunteet heittelee laidasta laitaan välillä on masentunut olo ja välillä ihan onnesta soikeena.tosi kummallista.vaihtuu monta kertaa päivässä nää olotilat.
toivon suppareita kaikille niitä kovasti odottaville ja tarrasukkia kaikille muille!
Ellu ja masukki 26+3
Queenille onnea matkaan, jos olet jo lähtenyt tai lähdössä!!
Jotain on pitänyt muistaa kommentoidakin..
JoJo: Mullakin sf-mitta vaihdellut mittaajasta riippuen. Olit saanut ensi" kosketuksen" maidon tuloon. Täällä ollaan nukuttu jo monta viikkoa liivinsuojien kanssa :/
Yedo, Nauku ja Jouhi saivat hyviä uutisia ultrasta, onnea!!
Paljon oli myös muita onnistuneita ultra- ja neuvolareissuja. Hienoa kun raskaudet etenevät kaikilla hyvin.
Annikalle, Zenille ja Feonialle tervetuloa minunkin puolesta!
Amy, hyvä kun pääsit saikulle, varmasti suppailukin nyt rauhoittuu. Möröttimellä oli myös supistuksia. Mulla on sama juttu, ei oikein tiedä suppaileeko välillä liikaa vai ei.. Hankalaa kun ei tiedä missä vaiheessa ne mahdollisesti aiheuttaa jotain muutoksia kohdunkaulalla, toisilla kun ne eivät tee mitään. Kovin on yksilöllistä tuokin. Mulla keskiraskauden neuvolalääkärikin on ollut jo monta viikkoa sitten.
Kesämorsian kyseli lyhenteistä, että mistä ne tietää mitä mikin tarkoittaa. Neuvolassa kun alkavat käynnit niin kyllä selitetään, ja ihan varmasti opit lyhenteet kun niitä joka käynnillä toistetaan. RR tarkoittaa verenpainetta, ja Sf-mitta otetaan mittaamalla mittanauhalla pituus häpyluusta kohdun korkeimpaan kohtaan. Sf-mitan avulla pystytään seuraamaan kasvaako kohtu normaaliin tahtiin.
Serenity kyseli galluppia tärpistä. Söin n.6 vuotta pillereitä, ja tärppi tuli heti toisesta kierrosta pillereitten lopettamisen jälkeen. Ihmeen helpolla siis päästiin tuon yrittämisen suhteen.
Kaapo liikehtii masussa kovasti aamusta iltaan ja yölläkin. Viistotilassa varmaankin edelleen olelee, ja nyt on pienet kantapäät löytäneet kylkiluut! Auh.. Mutta ei se mitään, sanoinkin sille että liiku ja potkiskele vaan, mamma on paljon rauhallisempi kun tietää että siellä masussa jaksetaan melskata :)
Viipero & Kaapo rv 27+2 edelleen
Niameyllekin suppareita että pääset pian tositoimiin!
Ja Elinalle jaksamista, toivottavasti supistelut nyt rauhoittuvat kun tulehdus on hoidettu pois.
Queenille onnenpotku takamuksille, ja tule sitten vauvauutisten kera takaisin! :)
Amy, kiva että sait sairaslomaa. Kyllähän ne varmasti syystä kirjoittavat, jos tosiaan on supistellut. Nyt saat laittaa kotia pienokaiselle ihan rauhassa!
Munkin pitäisi lähteä hakemaan sairaslomaa, kun en kyllä töihin uskalla mennä tässä kunnossa. Kuumetta ei ole, mutta pyörryttää tosi paljon, varsinkin seistessä. Ja kun en pysty töissäkään istumaan kipeän selän takia pitkään, niin ei seisomatyö kyllä onnistu tänään. Ajattelin levätä tämän päivän, ja olla taas huomenna työkunnossa.
Omatunto on vähän huono, mutta kyllä ihan syystä jään saikulle. Soitin neuvolaan ja kysäisin terkan mielipidettä, ja saikkua suositteli. Mä olen parin vuoden aikana pyörtynyt kaksi kertaa melkein suorilta jaloiltani naamalleni (ja saanut tuloksena tikkejä kasvoihin), joten olen aika varuillani tuon huimaamisen kanssa. Voi kun ne vielä töissä ymmärtäisivät, etten laiskuuttani ota saikkua!
Nyt sain ilmoittauduttua Haikaranpesään, ja sain jo tulevien synnytysvalmennuksienkin päivämäärät. Ne ovat marraskuussa, mulla silloin rv 34-35. Onkohan kukaan muu tältä palstalta tulossa samoihin valmennuksiin Kättärille?
Kandi & muhku 20+1
Nyt laitoin sen tuonne suosikkeihin :)
Osse: Miehellä on myöskin auto, mutta sinnehän meitin vaavi ei koskaan pääse (on sen verran romu). Täytyy nyt katsoa vielä laitanko myyntiin vai annanko sen jollekulle (halpa kun oli...)! Hmmm.. Treffejä voisin vaikka harkitakin huomenissa. Käynpäs kohta katsomassa mihin eksytte ja monelta...
Synnytysvalmennus oli ihan mielenkiintoinen ja vähän se selkiinnytti asioita. Ensi kerralla nähdään synnytysvideo :)
MiaMik rv 33+0
Pitipäs vielä Osselle sanoa, että halvalla saitte Brion kombit! Me ostettiin ne uutena 600 eurolla ja esim. huuto.netissä niitä 2004 vuoden malleja myydään ihan 400-500 eurolla....
Kyllä tuo taitaa olla nyt sitten sitä! Taitaa olla teidän pulla aika täsmällinen tyyppi, hih!
Hyvää synnytysmatkaa ja voimia, Sippu