Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.
Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.
🇫🇮🇫🇮🇫🇮
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikka suurin osa on jossain kohtaa rokotettu, tämä suurin osakin saa koronan jossain kohtaa, ja tulevaisuudessa 10-30 % porukasta on long-covidin sairastajia. Rokotettuina tai ei, kiva.
Tukahdutettaisiin nyt tämä vain alta pois, ettei tuo ole meidän tulevaisuus jatkossa...
Kaikki joukolla jäätä särkemään,
Jäätä särkemään,
Jäätä särkemään.
Kaikki joukolla jäätä särkemään,
Jäätä särkemään,
Jäätä särkemään.
Hiiohoi, hiiohoi
Hiiohoi, hiiohoi
Tukahduttamispuheiden vaimentaminen on ainoa oikea tie.
🇫🇮🇫🇮🇫🇮
Vierailija kirjoitti:
🇫🇮🇫🇮🇫🇮
Sun kannattaa keksiä joku oma iskulause, vähän Mielikuvitusta, eikä plagioida tuota tukahduttamis staretegian kannattajan vakio iskulausetta, joka oli jo siinä alkuperäisessä ketjussa ennen sinua.
Plagiointia on erittäin alhainen keino.
No, politikot tulevat sitten aikanaan tukahduttamis päätökseen , kun tulevat toteamaan, että hypridi strategia (jatkuva höllentäminen ja kiristäminen) eivät toiminetkaan... Siihen kuitenkin tarvitaan vielä 4. Ja 5. Aalto ja ankea syksy....
Ehkä tämä virus vielä tukahdutetaan koko euroopasta. Aika näyttää. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🇫🇮🇫🇮🇫🇮Sun kannattaa keksiä joku oma iskulause, vähän Mielikuvitusta, eikä plagioida tuota tukahduttamis staretegian kannattajan vakio iskulausetta, joka oli jo siinä alkuperäisessä ketjussa ennen sinua.
mielikuvitus kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. tukahduttamisstrategia kirjoitetaan yhteen. Vakioiskulause kirjoitetaan yhteen. Strategia taitaa olla muutenkin vähän hankala vieraskielinen sana sulle, kurkkaa netistä vinkit.
Huomaa että on kurja sää Suomenniemellä kun av-mammat istuu läppäreiden ja kännyköiden kanssa Sotkan harmaalla divaanisohvalla ja vinkuu kuorossa tukahduttamista. Voisi sitä silti käydä myös ulkoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta vasta 8000 kannatusilmoitusta aloitteella, joka tähtää koronan tukahduttamiseen. Itse kannatin sitä heti seuraavana päivänä, kun aloite oli avattu. Mielipiteeni ei ole muuttunut sitten maaliskuun 2020. Korona pitää tulahduttaa, mutta vain ihmiset jotka ovat ottaneet asioista selvää (pääosin asiantuntijoita sekä korkeasti koulutettuja ihmisiä) näyttävät ymmärtävän ja osaavan ajatella pidemmälle, kuin vain kuukauden tai parin päähän.
Poliitikkoihin olen menettänyt toivoni ajat sitten. Muutama fiksu on, mm. Terhi Koulumies sekä Aki Linden.
Jokainen meistä voi vaikuttaa, mutta maali on väistämätön. Tämä epävarmuus kestää niin kauan kunnes vihdoin hyväksytään tosiasiat. Korona pitää tukahduttaa.
Ei oiken ole kansa löytänyt aloitetta, kun siitä ei media ole kertonut. Joko toimittajat tahtovat itse levittää, tai eivät ymmärrä tukahduttamisen ideaa ja sitä että sen jälkeen kaikki olisi auki taas tai heitä on kielletty kertomasta aloitteesta. Jälkimmäiselle vaikuttaa koska linja pitänyt valtamedialla, vuosi sitten tukahduttamisesta oli uutiset kun asiantuntijajoukko eroon koronasta - ryhmän perusti, mutta aloitteesta ei ole kerrottu.
Tukahduttaminen tarkoittaisi muutaman kuukauden täydellistä lockdownia. Lomautuksia niille, joilla ei ole etätyömahdollisuuta ja jotka eivät työskentele kriittisillä aloilla (sairaalat, pelastuslaitos, ruokakaupat, apteekit, elintarviketeollisuus jne) . Ts aika monelle. Ei ihmiset halua joutua pariksi kolmeksi kuukaudeksi lomautetuiksi, kun tartuntatilanne Suomessa on vieläkin varsin hyvä. Mä olen sen verran survivalisti, että pärjäisin vallan mainiosti pari kolme kuukautta, vaikka yhteiskunta suljettaisiin heti huomenna täydellisesti. Silti ymmärrän niitä, joille parin kolmen kuukauden työttömyys olisi katastrofi. Jo vuosi sitten työttömiksi ja lomautetuiksi jääneet joutuivat odottamaan päivärahojaan todella pitkään. Oma tyttärenikin oli täysin rahaton 2 kuukautta. Onneksi mulla oli varaa maksaa kaikki hänen laskunsa ja tilata vielä ruokaakin hänelle kotiin.
Ruvetkaa oikeesti ajattelemaan omalla järjellä hyvät ihmiset. Corona on kuin flunssa ja suurimmalle osalle ei edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta vasta 8000 kannatusilmoitusta aloitteella, joka tähtää koronan tukahduttamiseen. Itse kannatin sitä heti seuraavana päivänä, kun aloite oli avattu. Mielipiteeni ei ole muuttunut sitten maaliskuun 2020. Korona pitää tulahduttaa, mutta vain ihmiset jotka ovat ottaneet asioista selvää (pääosin asiantuntijoita sekä korkeasti koulutettuja ihmisiä) näyttävät ymmärtävän ja osaavan ajatella pidemmälle, kuin vain kuukauden tai parin päähän.
Poliitikkoihin olen menettänyt toivoni ajat sitten. Muutama fiksu on, mm. Terhi Koulumies sekä Aki Linden.
Jokainen meistä voi vaikuttaa, mutta maali on väistämätön. Tämä epävarmuus kestää niin kauan kunnes vihdoin hyväksytään tosiasiat. Korona pitää tukahduttaa.
Ei oiken ole kansa löytänyt aloitetta, kun siitä ei media ole kertonut. Joko toimittajat tahtovat itse levittää, tai eivät ymmärrä tukahduttamisen ideaa ja sitä että sen jälkeen kaikki olisi auki taas tai heitä on kielletty kertomasta aloitteesta. Jälkimmäiselle vaikuttaa koska linja pitänyt valtamedialla, vuosi sitten tukahduttamisesta oli uutiset kun asiantuntijajoukko eroon koronasta - ryhmän perusti, mutta aloitteesta ei ole kerrottu.
Tukahduttaminen tarkoittaisi muutaman kuukauden täydellistä lockdownia. Lomautuksia niille, joilla ei ole etätyömahdollisuuta ja jotka eivät työskentele kriittisillä aloilla (sairaalat, pelastuslaitos, ruokakaupat, apteekit, elintarviketeollisuus jne) . Ts aika monelle. Ei ihmiset halua joutua pariksi kolmeksi kuukaudeksi lomautetuiksi, kun tartuntatilanne Suomessa on vieläkin varsin hyvä. Mä olen sen verran survivalisti, että pärjäisin vallan mainiosti pari kolme kuukautta, vaikka yhteiskunta suljettaisiin heti huomenna täydellisesti. Silti ymmärrän niitä, joille parin kolmen kuukauden työttömyys olisi katastrofi. Jo vuosi sitten työttömiksi ja lomautetuiksi jääneet joutuivat odottamaan päivärahojaan todella pitkään. Oma tyttärenikin oli täysin rahaton 2 kuukautta. Onneksi mulla oli varaa maksaa kaikki hänen laskunsa ja tilata vielä ruokaakin hänelle kotiin.
Siltikin, kaikesta tuosta huolimatta, tukahduttaminen on ainoa tie ulos tästä korona pas.. Sta.
Talous kaatuu, kun veivataan ja veivataan. Tämä on ikuinen suo muuten. Perusterveitä lapsia ja nuoria ei rokoteta ja joka 100.s nuorista sairastuu heistäkin vakavasti. Koronaa ei voida päästää vapaasti läpi tarttumaan lapsiin ja nuoriin.
Tukahduttaminen on ainoa vastaus.
Mitä pikemmin se tehdään, sitä nopeammin talous elpyy ja normaaliin päästään palaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltikin, kaikesta tuosta huolimatta, tukahduttaminen on ainoa tie ulos tästä korona pas.. Sta.
Talous kaatuu, kun veivataan ja veivataan. Tämä on ikuinen suo muuten. Perusterveitä lapsia ja nuoria ei rokoteta ja joka 100.s nuorista sairastuu heistäkin vakavasti. Koronaa ei voida päästää vapaasti läpi tarttumaan lapsiin ja nuoriin.
Mitä pikemmin se tehdään, sitä nopeammin talous elpyy ja normaaliin päästään palaamaan.
Siihen riittää se, että maassa vielä leviävät tartunnat napataan kiinni testauksella ja niiden leviäminen ehkäistään tehokkaalla altistuneiden jäljityksellä ja laitetaan ennen kaikkea viimeinkin se rajaturvallisuus kuntoon, jolloin maahan yrittävät uudet tartunnat saadaan pysähtymään rajalle.
Elleivät päättäjämme halua rajoja koronanpitäviksi, joudumme jatkamaan tätä samaa veivausta hamaan ikuisuuteen asti. Poliitikkojen ajanlasku on tosin tunnetusti vain aina yhden vaalikauden mittainen.
Vierailija kirjoitti:
Ruvetkaa oikeesti ajattelemaan omalla järjellä hyvät ihmiset. Corona on kuin flunssa ja suurimmalle osalle ei edes sitä.
Eiköhän se ole tullut jo kaikille omilla aivoillaan ajatteleville ihmisille tähän mennessä selväksi, että asia ei todellakaan noin ole.
Kokoomus on eniten kysellyt rajavalvonnan perään.
Nyt sekin on vaalien alla hiljaa.
Tällä hetkellä joka puolue "myy" normaalielämää, jossa kaikki on auki.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että on kurja sää Suomenniemellä kun av-mammat istuu läppäreiden ja kännyköiden kanssa Sotkan harmaalla divaanisohvalla ja vinkuu kuorossa tukahduttamista. Voisi sitä silti käydä myös ulkoilemassa.
Täällä Suomenniemellä on ihan hyvä ilma. Juuri kävin Saarajärven polun kiertämässä, yksi pieni sadekuuro oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota pörssit on ATH, eli kyllä se talous rullaa ok, muutama ala kärsii tästä, ja kohta ne palaavat kohti normia myös. Aurinko paistaa ja kaikki ok tavallisella tallaajalla. Lomat ja etelän reissut lähestyvät, se on sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikka suurin osa on jossain kohtaa rokotettu, tämä suurin osakin saa koronan jossain kohtaa, ja tulevaisuudessa 10-30 % porukasta on long-covidin sairastajia. Rokotettuina tai ei, kiva.
Tukahdutettaisiin nyt tämä vain alta pois, ettei tuo ole meidän tulevaisuus jatkossa...
Jos ympärillä ei tukahduteta, olisimmeko siten toinen Pohjois-Korea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🇫🇮🇫🇮🇫🇮Sun kannattaa keksiä joku oma iskulause, vähän Mielikuvitusta, eikä plagioida tuota tukahduttamis staretegian kannattajan vakio iskulausetta, joka oli jo siinä alkuperäisessä ketjussa ennen sinua.
mielikuvitus kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. tukahduttamisstrategia kirjoitetaan yhteen. Vakioiskulause kirjoitetaan yhteen. Strategia taitaa olla muutenkin vähän hankala vieraskielinen sana sulle, kurkkaa netistä vinkit.
Virke aloitetaan isolla kirjaimella.
Nanokuitu pysäyttää 99,9 % koronaviruksista
Muovisista noin 300 nanometrin paksuisista nanokuiduista tehty suodatin voitti kaupalliset maskit mennen tullen, raportoi insinööritutkijoiden ryhmä useista yhdysvaltalaisista yliopistoista ja tutkimuslaitoksista.
Lehdistötiedotteen mukaan nanomaskiin pysähtyi 99,9 prosenttia virushiukkasista, siinä missä kirurginen maski pysäytti 98 prosenttia, kauluri 73 prosenttia ja puuvillakangas vain 45 prosenttia. Toisin sanoen muovikuituinen nanomaski pärjäsi testissä parhaiden hengityssuojainten tapaan.
Danmeng Shuain ja Yun Shenin johtamat tutkijat käyttivät kuitumateriaalina polyvinylideenifluoridia (pvdf), joka on teflonin sukuinen muovi. Teflonissa (rakenneyksikkö CF₂) kaikki hiiliketjuun kiinnittyvät vedyt on korvattu fluoriatomeilla, mutta pvdf:ssä (rakenneyksikkö CH₂CF₂) vain joka toisessa hiilessä.
Pvdf on teflonin tapaan kemiallisesti kestävää ja pvdf-nanokuitukangas on ohutta, valkoista ja läpikuultavaa. Kuidut itse kankaassa ovat suuntautuneet sikin sokin eri suuntiin, eivät kudoksena tiettyihin suuntiin. https://www.hs.fi/blogi/ajanviete/art-2000007992404.html
Saadaankohan joskus tulevaisuudessa tästä uudesta materiaalista tehtyjä maskeja kauppoihinkin?