Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
52561/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tartuntoja...pitäisköhän mun hakee se toinenkin rokote. Yhden oon hakenut. En kyllä tapaa ketään, ja aina ffp2. Mutta on koululaisia, ja siellähän se leviää. Tuliks toisesta rokotteesta kovin kipeäksi?

Ei tullu kipeeksi ekasta eikä tokasta, vähän vilun väreita , siinä se. Puolisoa paleli vähän viikon ajan, serkku meinasi paleltua , oli niin kylmä yhden yön. Ei mitään noiden jälkeen. Rohkeesti vaan, eikä kannata jännittää sitä käsivartta piston aikana, niin ei tule kipeeksi se pisto kohtakaan.

Kiitos vastauksestasi. Mua pelottaa kostain syystä ihan kauheasti hakea rokote, niin oon sitä vitkutellut. Pelkään sekä pistostilannetta sekä haittoja. Järjellä koitan miettiä että kannattaisi ehkä hakea kun on koululaisia ja hirveesti tautia liikkeellä, ja kai se suht pieni riski on vakaviin haittoihin rokotteesta. No en mä haluis kuumetta tai muutakaan. Mutta pelko ei kuuntele järkeä, niin on vaikea mennä.

Vierailija
52562/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin tietoa siitä mikä osuus päivittäin todettujen koronaviruspositiivisten joukossa on 2 kertaa rokotettuja.

Onko tällaista tietoa missään saatavilla ( se tietohan on tottakai olemassa) ja jos ei ole niin miksi?

Ei ole tietoa koska 2 kertaa rokotettuja ei testata elleivät ole sote työntekijöitä tai joutuneet sairaalahoitoon.

Juu, tiedän, että 2 kertaa rokotettukin pääsee vaatimalla testiin, mutta ei se helppoa ole. Näin olleen tartunnat ovat oikeasti korkeammat plus monta muuta seikkaa, joita tämä vain rokottamattomien testausa aiheuttaa.  (Tauti mm. pääsee leviämään tehokkaasti.) Koen vääränä väittää tautia rokottamattomien epidemiaksi, koska koko ajan sairastuu myös 2 kertaa rokotettuja. Tiedän tämän itse faktaksi, koska olen alalla töissä. Kaipaan oikeaa tilastotietoa. Olen todella väsynyt yksioikoiseen rokottamattomien tautihöpinään, kun se ei missään määrin pidä paikkaansa. 

Ei pääse rokotettu testiin. Kuumetta, kauhea yskä ja nuhaa. Työterveyshoitaja kirjoitti 3 päiväö saikkua. Kysymykseen korona testistä tuli ehdoton EI, kun on rokote. Työkaverini on rokottamaton ja aina terve

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
52563/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valheenpaljastaja: Internetiin on kaikessa hiljaisuudessa syntynyt Youtuben kaltainen kotimainen kanava, jossa levitetään salaliittoteorioita 

Tokentube on koronankieltäjien ja väärää tietoa levittävien tärkein keskittymä.

https://yle.fi/aihe/a/20-10001506

Toivottavasti viranomaiset laukkauttavat toiminnan pian.

Erittäin suuri osuus Tokentubessa julkaistuista videoista käsittelee tavalla tai toisella koronapandemiaa: niissä kritisoidaan rajoituksia, vastustetaan maskeja, rokotuksia tai koronapassia, kiistetään koko pandemian olemassaolo tai koronataudin vaarallisuus. Tämä on selvästi Tokentuben näkyvin ja tärkein teema.

Vierailija
52564/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valheenpaljastaja: Internetiin on kaikessa hiljaisuudessa syntynyt Youtuben kaltainen kotimainen kanava, jossa levitetään salaliittoteorioita 

Erittäin suuri osuus Tokentubessa julkaistuista videoista käsittelee tavalla tai toisella koronapandemiaa: niissä kritisoidaan rajoituksia, vastustetaan maskeja, rokotuksia tai koronapassia, kiistetään koko pandemian olemassaolo tai koronataudin vaarallisuus. Tämä on selvästi Tokentuben näkyvin ja tärkein teema.

Tämä ketju lienee sitten ko kanavan keskustelusaitti

Vierailija
52565/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mika Salminen Ilta-Sanomissa: "Viimeistään keväällä Suomessa voidaan elää normaalia elämää."

Laitetaanpa mieleen tämäkin aivopieru. Ei tule tapahtumaan. HUS on sanonut, että tulee kestämään muutaman vuoden, että kaikki rokottamattomat ovat sairastaneet ja siten sairaalakuormitus tulee kestämään myös saman verran. Tämä on siis HUS:in näkemys tällä hetkellä.

Juu se kevään vapaus on noin 6 kkn päässä ja siksi THLn Salminen sen letkauttaa. Aivan kuin Astraltv n ennustaja heittää yleensä 6 kuukauden päähän sen Ihanan Tulevaisuuden. Täö on niin tätä. Voihan Salminen adventin aluksi kuitenkin perua joulun, se kun on muutenkin ehkä aatteen vastainen.

Minä en luota näihin palkkapaimeniin, joilla ei hädän päivää. Kansaa koijataan, mutta ei kansa ole kaikki tyhmää THLn ja STMn uskovaisia.

Vierailija
52566/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delta Plus ja Joulusulku Suomeen❣️

Vierailija
52567/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika Salminen Ilta-Sanomissa: "Viimeistään keväällä Suomessa voidaan elää normaalia elämää."

Laitetaanpa mieleen tämäkin aivopieru. Ei tule tapahtumaan. HUS on sanonut, että tulee kestämään muutaman vuoden, että kaikki rokottamattomat ovat sairastaneet ja siten sairaalakuormitus tulee kestämään myös saman verran. Tämä on siis HUS:in näkemys tällä hetkellä.

Juu se kevään vapaus on noin 6 kkn päässä ja siksi THLn Salminen sen letkauttaa. Aivan kuin Astraltv n ennustaja heittää yleensä 6 kuukauden päähän sen Ihanan Tulevaisuuden. Täö on niin tätä. Voihan Salminen adventin aluksi kuitenkin perua joulun, se kun on muutenkin ehkä aatteen vastainen.

Minä en luota näihin palkkapaimeniin, joilla ei hädän päivää. Kansaa koijataan, mutta ei kansa ole kaikki tyhmää THLn ja STMn uskovaisia.

Vuodesta ei tainnut olla puhetta, vai mitä?

Vierailija
52568/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa huilu koko torvisoittokunta! Kaikki kommentit tarkastukseen, tekstistä riippumatta.

Vierailija
52569/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjän masinoimaa toimintaa?

Vierailija
52570/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut jo täällä? Pfizerin osakekurssi otti eilen yhdessä päivässä 6% kurssinousun. Tulikohan miljardi lisätilausta uusille rokoteannoksille? 

Juu. Kakkaa odtetsan Suomeen ampulleissa. Sitten on synti jättää ne käyttämättä. Lapsetkin koulupäivän aikana jonossa vsin piikille. Aivan hullua. Kuu kiurusta kesään. Kyllä se kevätlintu on nyt haukannut liian suuren palan. Joutuuko hän vastuuseen esim lasten myöhemmistä ongelmista joita dna:han tulee?

Vierailija
52571/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13 children have died in the U.K. since schools went back in September.

Why aren’t @BBCNews & @SkyNews all over this?

Koululaisia uhrataan. Minkä alttarille. Ei tieteen...

Usko tai älä, mutta lastenkin kuolemat -niin kamalaa kuin se onkin- kuuluu tähän elämään :(

Joka päivä maailmassa kuolee yli 20 000 lasta nälkään. Suhteellisuudentajua nyt.

Eli ihan ok tartuttaa lapsia estettävissä olevaan monielinsairauteen?

Ei. Tahallaan ei ole ok tartuttaa.

Mutta jos olet rehellinen, niin ei tämä korona täysin estettävissä ole. Se että maa laitetaan vuosiksi kiinni ei ole realistinen vaihtoehto.

Vierailija
52572/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi koronatoimien maailmanmestariksi julistettiin,

tukahduttajat haki punkkua pitkään koviittiin,

tänään tanssii ja juhlii taas yhdessä koko Suomen kansa,

kun ollaan niin ylpeitä hallituksesta maailman parhaasta ❤️🇫🇮💃

Vierailija
52573/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas viritetty lisää monistuskierroksia PCR-testeihin. 25 taisi olla se raja, jossa testi kertoo edes jotenkin luotettavasti viruksen olemassa olon. Viimeksi Thl taisi kertoa että nyt käytetään 40-45 monistuskertaa. Eeppistä.

Vierailija
52574/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tartuntoja...pitäisköhän mun hakee se toinenkin rokote. Yhden oon hakenut. En kyllä tapaa ketään, ja aina ffp2. Mutta on koululaisia, ja siellähän se leviää. Tuliks toisesta rokotteesta kovin kipeäksi?

Mä tulin kipeämmäksi ekasta, mut sainkin sen AZ, toka oli Pfeiseria.

Vierailija
52575/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin tietoa siitä mikä osuus päivittäin todettujen koronaviruspositiivisten joukossa on 2 kertaa rokotettuja.

Onko tällaista tietoa missään saatavilla ( se tietohan on tottakai olemassa) ja jos ei ole niin miksi?

Ei ole tietoa koska 2 kertaa rokotettuja ei testata elleivät ole sote työntekijöitä tai joutuneet sairaalahoitoon.

Juu, tiedän, että 2 kertaa rokotettukin pääsee vaatimalla testiin, mutta ei se helppoa ole. Näin olleen tartunnat ovat oikeasti korkeammat plus monta muuta seikkaa, joita tämä vain rokottamattomien testausa aiheuttaa.  (Tauti mm. pääsee leviämään tehokkaasti.) Koen vääränä väittää tautia rokottamattomien epidemiaksi, koska koko ajan sairastuu myös 2 kertaa rokotettuja. Tiedän tämän itse faktaksi, koska olen alalla töissä. Kaipaan oikeaa tilastotietoa. Olen todella väsynyt yksioikoiseen rokottamattomien tautihöpinään, kun se ei missään määrin pidä paikkaansa. 

Ei pääse rokotettu testiin. Kuumetta, kauhea yskä ja nuhaa. Työterveyshoitaja kirjoitti 3 päiväö saikkua. Kysymykseen korona testistä tuli ehdoton EI, kun on rokote. Työkaverini on rokottamaton ja aina terve

Siis eikö työkaverillasi ole tuberlkuloosi- polio- ym. rokotuksiakaan? 

Tämä riippuu paikkakunnasta, jossain pääsee jossain ei.

Vierailija
52576/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NSW: 95 % rokotuskattavuis ei riitä.

Vierailija
52577/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjän masinoimaa toimintaa?

Sitä suuremmalla syyllä pois netistä tuollaiset. Eikös ainakin Saksassa poistettu tässä syksyllä jotain vastaavaa?

Vierailija
52578/52578 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on endeeminen virus. Zero covidien pitää rokottaa myös kaikki karjaeläimet ja lemmikkinsä suojatakseen itsensä.

Ketju on lukittu.