Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Latvialainen mies kävi Kiinassa työmatkalla tuli Latviaan koronatestiin jossa kävi ilmi hänellä on korona. Hän selvitti että on 40 erilaista koronavirusta. Vain syöpä tai diabetes on riski koronalle. Kaikki muu on tällä hetkellä bs.
Jännä juttu kun lääketiede tuntee vain seitsemän ihmiseen tarttuvaa koronavirusta. Loput koronavirukset on eläintauteja. Niistä seitsemästä viruksesta neljä on harmittomia nuhaviruksia ja loput on SARS, MERS ja Covid.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti kysyi torstaina SDP:n vaalitilaisuudessa pääministeri Sanna Marinilta (sd), miten hän vastaa Varhilan syytöksiin.
– Emme ole vapauttaneet liian aikaisin yhteiskuntaa. Meillä on vielä osa rajoituksista voimassa, ja kun saamme tässä kuussa toivon mukaan tuon 80 prosentin rokotekattavuuden, niin puramme nämä rajoitukset, Marin sanoi.
Marin huomautti myös, että esimerkiksi kaikki ravintoloita koskevat rajoituspäätökset on tehty sosiaali- ja terveysministeriön esityksestä.
Pääministeri vertasi Suomen tilannetta myös muihin Pohjoismaihin, jotka ovat jo purkaneet rajoituksia, ja toivoi, että myös Suomessa voitaisiin päästä mahdollisimman pian kokonaan eroon rajoituksista.
– Toivon mukaan pääsemme kaikista rajoituksista eroon muutaman viikon sisällä, Marin sanoi.
Kiitos maailman paras koronahallitus! Taas kaduilla tanssitaan ja lauletaan! 💃 💃 💃
Maailman paras pääministeri ❤️❤️❤️
Vierailija kirjoitti:
Meanwhile in Helsinki valmistellaan korona-ajan päättymisjuhlia:
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4321750Oli lievästi absurdia lukea tämä uutinen heti sen jälkeen kun radiouutisissa oli kerrottu epidemiatilanteen selvästä pahenemisesta. Kansa aiotaan laittaa "💃" mm. kirjastoissa.
Respect Helsinki!
Tilanne on pahentunut ja sairaanhoito on jo vaikeuksissa useilla alueilla.
Thl ja Stm ovat turvanneet selustansa varoittamalla tilanteesta ja ilmoittamalla, että rajoitukset purettiin liian aikaisin.
Ja huom! koko väestöstä on vasta päälle 60% rokotettu.
Pääministeri ilmoitti kantanaan, että rajoituksia ei purettu liian aikaisin. Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopion kaupungin maanantain tiedotteen jälkeen on todettu 53 koronatartuntaa (huom: noin kolmen päivän aikana):
13 jo karanteenissa
9 työpaikalta
4 yökerhosta
6 ei tietoa lähteestä
loput kaveripiiristä tai perhealtistuksia
Pirtin, Neulamäen, Martti Ahtisaaren ja Vehmersalmen kouluissa on alkuviikon aikana tullut ilmi koronavirustartuntoja ja yhteensä useampia kymmeniä tartuntaan liittyviä altistumisia. Altistuneita on tiedotettu aiheesta ja asetettu karanteeniin.
Kuopion kaupungin tartuntatautien yksikkö joutuu priorisoimaan jäljitystyötä ja kohdentamaan resurssinsa todellisen leviämisriskin tapauksiin. Emme voi enää asettaa kaikkia kuopiolaisia karanteeniin, vaan kohdennamme virallisia karanteeneja suuren riskin tilanteisiin.
Jatkossa ihmisten tulee siis itse ottaa vastuuta käyttäytymisestään saadessaan tiedon altistumisestaan ja noudattamaan karanteenin verrattavia olosuhteita.
Tätä olin juuri tulossa kommentoimaan. Eli viranomaisten resurssit ei riitä kaikkeen jäljitykseen ja karanteenien määräämiseen, joten maallikoiden pitää itse osata arvioida milloin heidän on tarpeen olla karanteenissa.
Mitenhän ne työpoissaolojen korvaukset, kun ei ole lääkärin määräämä karanteeni?
SDP järjesti tiedotustilaisuuden aluevaaleista:
Lupaavat hoitohenkilökunnalle parempia palkkoja ja työoloja.
Samassa tilaisuudessa kysyttiin sairaalahoidon kuormittumisesta.
Pääministeri vastasi, että ihan strategian mukaista on toiminta. Rajoituksia ei purettu liian aikaisin.
Koronanhoito on nyt rokottamattomien ja alueviranomaisten vastuulla.
Pääministeri vetosi ihmisiin, jotka syystä tai toisesta eivät vielä ole ottaneet kahta koronarokotusta.
- Lähettäisin ihmisille selkeän viestin siitä, että vastuullinen teko on ottaa rokote. Suojatakseen itseään, suojatakseen kanssaihmisiä ja koko yhteiskuntaa.
Marinin mukaan Suomella ei ole varaa siihen, että terveydenhuolto kuormittuu sen vuoksi, että rokotteita ei oteta.
---
Pääministeri Marin totesi, että hallitus toteuttaa hybridistrategiaansa ja purkaa rajoituksia sen mukaisesti matkan varrella.
Alueellisesti uusia rajoituksia voidaan kuitenkin joutua ottamaan käyttöön, jos tilanne jossakin sitä vaatii.
Lähde: Yle
Vierailija kirjoitti:
Meanwhile in Helsinki valmistellaan korona-ajan päättymisjuhlia
Oli lievästi absurdia lukea tämä uutinen
Sinne mennään! On taas aika laulaa ja tanssia kaduilla ja turuilla ja toreilla! 💃 💃 💃
Mut kun koronanestotoimet rasittaa liikaa terveydenhoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri vetosi ihmisiin, jotka syystä tai toisesta eivät vielä ole ottaneet kahta koronarokotusta.
- Lähettäisin ihmisille selkeän viestin siitä, että vastuullinen teko on ottaa rokote. Suojatakseen itseään, suojatakseen kanssaihmisiä ja koko yhteiskuntaa.
Marinin mukaan Suomella ei ole varaa siihen, että terveydenhuolto kuormittuu sen vuoksi, että rokotteita ei oteta.
---
Pääministeri Marin totesi, että hallitus toteuttaa hybridistrategiaansa ja purkaa rajoituksia sen mukaisesti matkan varrella.Alueellisesti uusia rajoituksia voidaan kuitenkin joutua ottamaan käyttöön, jos tilanne jossakin sitä vaatii.
Marin ei ole tainnut oikein perehtyä näiden koronarokotteisiin, sillä jo aikaa sitten on todettu ettei niillä saavuteta laumasuojaa. Rokotettu voi edelleen saada tartunnan ja tartuttaa sitä eteen päin. Ideana on lähinnä se, että jos tartunnan saa, oireet olisivat mahdollisesti lievempiä ja sairaalaan joutumisen tai kuoleman riski vähenisi.
Vähän kuin pääministeri pyytäisi kaikkia ottamaan d-vitamiinia suojellakseen läheisiä koronatartunnalta. Minun ottamani vitamiini auttaa minua ennalta ehkäisemään tartunataa, mutta ei se naapurin Perttiä auta välttämään tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti kysyi torstaina SDP:n vaalitilaisuudessa pääministeri Sanna Marinilta (sd), miten hän vastaa Varhilan syytöksiin.
– Emme ole vapauttaneet liian aikaisin yhteiskuntaa. Meillä on vielä osa rajoituksista voimassa, ja kun saamme tässä kuussa toivon mukaan tuon 80 prosentin rokotekattavuuden, niin puramme nämä rajoitukset, Marin sanoi.
Marin huomautti myös, että esimerkiksi kaikki ravintoloita koskevat rajoituspäätökset on tehty sosiaali- ja terveysministeriön esityksestä.
Pääministeri vertasi Suomen tilannetta myös muihin Pohjoismaihin, jotka ovat jo purkaneet rajoituksia, ja toivoi, että myös Suomessa voitaisiin päästä mahdollisimman pian kokonaan eroon rajoituksista.
– Toivon mukaan pääsemme kaikista rajoituksista eroon muutaman viikon sisällä, Marin sanoi.
Kiitos maailman paras koronahallitus! Taas kaduilla tanssitaan ja lauletaan! 💃 💃 💃
Maailman paras pääministeri ❤️❤️❤️
Älä vaan sano, että me veronmaksajat maksetaan sulle näistä kommenteista. Muutenkin ottaa päähän jatkuvat veronkorotukset ja jos se mee tuollaisiin turhiin sydänhymiöhin sen sijaan, että palkattaisiin lisään hoitsuja sydänosastolle, niin ei ole todellista.
IL tänään:
Koronavirus on osoittautunut kykynsä nopeana muuttujana.
– Koronavirus on muuttunut viisi kertaa nopeammin kuin esimerkiksi maailmaa kiertävät A(H3N2)-tyypin influenssavirukset, Nohynek kertoo.
Vierailija kirjoitti:
IL tänään:
Koronavirus on osoittautunut kykynsä nopeana muuttujana.
– Koronavirus on muuttunut viisi kertaa nopeammin kuin esimerkiksi maailmaa kiertävät A(H3N2)-tyypin influenssavirukset, Nohynek kertoo.
Tuota ei olisi kannattanut sanoa. Pelko on nyt avaamisen pahin vihollinen. Marin ei tykkää kun pelkoa lietsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Pääministeri Marin totesi, että hallitus toteuttaa hybridistrategiaansa ja purkaa rajoituksia sen mukaisesti matkan varrella.Alueellisesti uusia rajoituksia voidaan kuitenkin joutua ottamaan käyttöön, jos tilanne jossakin sitä vaatii.
Marin ei ole tainnut oikein perehtyä näiden koronarokotteisiin, sillä jo aikaa sitten on todettu ettei niillä saavuteta laumasuojaa. Rokotettu voi edelleen saada tartunnan ja tartuttaa sitä eteen päin. Ideana on lähinnä se, että jos tartunnan saa, oireet olisivat mahdollisesti lievempiä ja sairaalaan joutumisen tai kuoleman riski vähenisi.
Vähän kuin pääministeri pyytäisi kaikkia ottamaan d-vitamiinia suojellakseen läheisiä koronatartunnalta. Minun ottamani vitamiini auttaa minua ennalta ehkäisemään tartunataa, mutta ei se naapurin Perttiä auta välttämään tartuntaa.
Ei varmasti ole aikaa päättäjillä perehtyä kaikkeen.Ihan pikkasen luulen ettei päämisteri itse tee näitä päätöksiä vaan hän luottaa siihen mitä asiantuntijat hälle kertoo,
tukeutuu asiantuntijoihin :)
Carl danhammer päästettiin lennolle vaikka oli ilmeisesti todella huonossa kunnossa ja olisi kuulunut sairaalaan. Oliko tämä finnairin lento? Tällä laillako nyt selvästi muiden matkustajien terveyttä vaarantaen lentoyhtiöt toimivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Ei varmasti ole aikaa päättäjillä perehtyä kaikkeen.Ihan pikkasen luulen ettei päämisteri itse tee näitä päätöksiä vaan hän luottaa siihen mitä asiantuntijat hälle kertoo,
Pääministerin on todellakin tärkeä tietää näin olennainen asia koronarokotteista, että voi tehdä minkäänlaisia päätöksiä Suomen koronapolitiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopion kaupungin maanantain tiedotteen jälkeen on todettu 53 koronatartuntaa (huom: noin kolmen päivän aikana):
13 jo karanteenissa
9 työpaikalta
4 yökerhosta
6 ei tietoa lähteestä
loput kaveripiiristä tai perhealtistuksia
Pirtin, Neulamäen, Martti Ahtisaaren ja Vehmersalmen kouluissa on alkuviikon aikana tullut ilmi koronavirustartuntoja ja yhteensä useampia kymmeniä tartuntaan liittyviä altistumisia. Altistuneita on tiedotettu aiheesta ja asetettu karanteeniin.
Kuopion kaupungin tartuntatautien yksikkö joutuu priorisoimaan jäljitystyötä ja kohdentamaan resurssinsa todellisen leviämisriskin tapauksiin. Emme voi enää asettaa kaikkia kuopiolaisia karanteeniin, vaan kohdennamme virallisia karanteeneja suuren riskin tilanteisiin.
Jatkossa ihmisten tulee siis itse ottaa vastuuta käyttäytymisestään saadessaan tiedon altistumisestaan ja noudattamaan karanteenin verrattavia olosuhteita.
Tätä olin juuri tulossa kommentoimaan. Eli viranomaisten resurssit ei riitä kaikkeen jäljitykseen ja karanteenien määräämiseen, joten maallikoiden pitää itse osata arvioida milloin heidän on tarpeen olla karanteenissa.
Mitenhän ne työpoissaolojen korvaukset, kun ei ole lääkärin määräämä karanteeni?
Ihan kuten ennen pandemiaakin. Jos olet sairas, pysyt kotona. Jos tarvitset siihen lääkärintodistuksen, käyt lääkärissä. Kyllä lääkäri pistää sut koronatestiin, jos katsoo tarpeelliseksi. Ja jos sulla on korona, tartuntatautilääkäri määrää sut karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Pääministerin on todellakin tärkeä tietää näin olennainen asia koronarokotteista, että voi tehdä minkäänlaisia päätöksiä Suomen koronapolitiikasta.
Ja on saanutkin, ilmeisesti. Miksi muuten bilettäisi julkisesti ja pelkän rokotteen suojaamana.
Jospa saa sitä lisätietoa ihan omakohtaisesti jo piakkoin, jos jatkaa samalla linjalla pidempäänkin.
Tämä on äärettömän surullista mitä Suomessa nyt tapahtuu. Luotto rokotteeseen on vastuutonta sillä koronapiikki suojaa vain pari kuukautta.
Meanwhile in Helsinki valmistellaan korona-ajan päättymisjuhlia:
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4321750
Oli lievästi absurdia lukea tämä uutinen heti sen jälkeen kun radiouutisissa oli kerrottu epidemiatilanteen selvästä pahenemisesta. Kansa aiotaan laittaa "💃" mm. kirjastoissa.