Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotityössä itä Helsingissä. En tiedä yhtään vakavaa tapausta lapsilla. Aika harvan tartunnan ylipäätään.
Kylä tämä aika paljon on ollut median pandemia.
Hyvä kun toit tämän esiin. Älytöntä hysteerisyyttä on liikaa. Itse sairastin koronan ja lapseni oli lähes oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä Israelin että USA:n data osoittaa, että lapset tuovat koronan mukanaan päiväkodeista/kouluista JA tartuttavat rokotteet saaneet vanhempansa ja ei, vanhemmat eivät sairasta oireettomana ja lievänä.
Israel-fani taas pontevana täällä palstailemassa. Go Israel Go!
Gad bless israels godness
Singaporessa on yli 80 % rokotekattavuus, mutta nyt Israelin tiellä ovat hekin. Sairaalat täyttyvät ja ihmiset kyselevät, että miten tässä nyt näin kävi. Paluu normaaliin ei kestänyt kuin pari kuukautta.
https://www.scmp.com/week-asia/health-environment/article/3148298/criti…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä Israelin että USA:n data osoittaa, että lapset tuovat koronan mukanaan päiväkodeista/kouluista JA tartuttavat rokotteet saaneet vanhempansa ja ei, vanhemmat eivät sairasta oireettomana ja lievänä.
Israel-fani taas pontevana täällä palstailemassa. Go Israel Go!
Itseasiassa olen kaikkea muuta kuin Israelin fani. Boikotoin kaikkea israelilaista. Mutta se ei silti tarkoita etteikö meidän pidä seurata Israelin koronadataa. Sitä vartenhn Pfizer heille rokotteet antoi, jotta saavat real life -dataa rokotteen tehosta ja nyt data näyttää ei mene niin kuin ajateltiin. Ei kannata tulkita asioita aina oman narratiivin kautta.
Israel is god cards children
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sitten Longrokoteoire.
En tiedä mistä johtuu mutta rokotuskäsi on vieläkin kipeä vaikka rokote 2 saatu heinäkuun lopussa. Siis kipeä kun nostaa ylös. Esim pukiessa sen tuntee.Mulla myös, olkavarren lihas vihloo välillä. En ajatellut itse että se olisi rokotteesta johtuvaa, vaan kuvittelin nyrjäyttäneeni sen tai nukkuneeni huonossa asennossa. Mutta kieltämättä, siihen se tökättiin. Toivottavasti menee ohitse. Toisen piikin sain heinäkuun puolivälissä.
Mulla tuli rokote käsi olkapäästä kipeäksi 2.5 viikkoa rokotuksesta.
Alkuunnen pystynyt sitä juro lainaa liinuttamaan. Nyt jo vähän parempi.. Kipein kohta juuri rokotiskohta.
Vierailija kirjoitti:
Singaporessa on yli 80 % rokotekattavuus, mutta nyt Israelin tiellä ovat hekin. Sairaalat täyttyvät ja ihmiset kyselevät, että miten tässä nyt näin kävi. Paluu normaaliin ei kestänyt kuin pari kuukautta.
Miksei Suomessa kiirehditä kolmatta rokoteannosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä nyt löytää kuntien tartuntamäärät?
Ei kai siinä mitään salailemista olisi, vaikka jatkettaisiin julkaisua.
Näkyy olevan, moderaatio poisti linkin jossa tartuntamäärät ilmeni.
sanna marin &kumpp
Vierailija kirjoitti:
Omassa päiväkodissani on ollut kolme kertaa tartunta. Eri kertoina. Kaksi kertaa aikuisella ja kerran lapsella. Millään kerralla ei ole tullut jatkotartuntoja mikä tuntuu aivan oudolta koska varsinkin kahdessa tapauksessa tartunnan saanut ehti olla paikalla jo oireisena.
Tämä on ollut varsin outo virus.
Kukaan ei edes huomaisi ilman testausta.
Ihan pikkusen nyt huolettaa että kouluista koteihin kiertää normivirukset ja samaan aikaan korona.
Jos on esim influenssa tms alla ja saa koronan samaan aikaan niin luulen ettei ole kovin häävi
sairastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sitten Longrokoteoire.
En tiedä mistä johtuu mutta rokotuskäsi on vieläkin kipeä vaikka rokote 2 saatu heinäkuun lopussa. Siis kipeä kun nostaa ylös. Esim pukiessa sen tuntee.Mulla myös, olkavarren lihas vihloo välillä. En ajatellut itse että se olisi rokotteesta johtuvaa, vaan kuvittelin nyrjäyttäneeni sen tai nukkuneeni huonossa asennossa. Mutta kieltämättä, siihen se tökättiin. Toivottavasti menee ohitse. Toisen piikin sain heinäkuun puolivälissä.
Mulla tuli rokote käsi olkapäästä kipeäksi 2.5 viikkoa rokotuksesta.
Alkuunnen pystynyt sitä juro lainaa liinuttamaan. Nyt jo vähän parempi.. Kipein kohta juuri rokotiskohta.
Minulla se kipeytyi itseasiassa kun oli kulunut jo yli 1kk toisesta piikistä. Olen miettinyt, olisinko voinut altistua koronalle ja siitä tuli joku reaktio? Ehkä mulla onkin ollut korona, vähän kurkkua välillä kutitti ja nenä vuoti, mutten käynyt testissä kun olen saanut 2 rokotetta.
Mutta käytän maskia aina kun käyn julkisilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein varotoimi päiväkodeissa viime talvena varmaankin oli se, että kun lapsia ei saanut tuoda pienissäkään oireisssa hoitoon niin itseasiassa päiväkodeissa sairasteltiin hyvin vähän.
Nyt kun tästä on alettu jälleen lipsua niin syksy on jo osoittanut että nuhsakuumeet ja syysflunssat leviää.
Onhan siinä tietenkin nyt se vaara että jonkun nuha onkin Koronaa.
Nuhakuume on Nuhakuume riippumatta viruksesta. Kukaan ei pelkäisi koronaa ilman testausta. Ei vaan leviä millään.
Tavoite ei voi olla rajata elämää nuhakuumeiden vuoksi. Ei voida lapsia pitää eristyksessä varmuuden vuoksi. Eikä kotona nuhan takia.
On myös hyödyllistä immuniteetille sairastaa ne flunssat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan pikkusen nyt huolettaa että kouluista koteihin kiertää normivirukset ja samaan aikaan korona.
Jos on esim influenssa tms alla ja saa koronan samaan aikaan niin luulen ettei ole kovin häävi
sairastaa?
Aina maailmassa kiertää virukset. Jos niitä koittaa välttää, loppuu immuniteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein varotoimi päiväkodeissa viime talvena varmaankin oli se, että kun lapsia ei saanut tuoda pienissäkään oireisssa hoitoon niin itseasiassa päiväkodeissa sairasteltiin hyvin vähän.
Nyt kun tästä on alettu jälleen lipsua niin syksy on jo osoittanut että nuhsakuumeet ja syysflunssat leviää.
Onhan siinä tietenkin nyt se vaara että jonkun nuha onkin Koronaa.Nuhakuume on Nuhakuume riippumatta viruksesta. Kukaan ei pelkäisi koronaa ilman testausta. Ei vaan leviä millään.
Tavoite ei voi olla rajata elämää nuhakuumeiden vuoksi. Ei voida lapsia pitää eristyksessä varmuuden vuoksi. Eikä kotona nuhan takia.
Korona ei ole nuhakuume. Mihin muuhun nuhakuumeeseen määrätään verenohennuslääkitys, koska kyseinen ”nuhakuume” aiheuttaa laajalti veritulppia elimistössä? Aivan. Sitä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoko se 3. Rokotetaan lopullista ulostietä. Tuskin.
Katohan, ei ollutkaan luulosairaus long covid, kuten täällä niin tykätään rummuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoko se 3. Rokotetaan lopullista ulostietä. Tuskin.
Tuskin. Ellei sitä muokata ja sitähän ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä tietenkin nyt se vaara että jonkun nuha onkin Koronaa.Nuhakuume on Nuhakuume riippumatta viruksesta. Kukaan ei pelkäisi koronaa ilman testausta. Ei vaan leviä millään.
Ei ole!
Sars-virukset, sekä sars-cov-1 ja sars-cov-2 viihtyvät lämpimässä paremmin kuin ns. flunssavirukset. Keuhkoissa on lämpimämpi kuin nenässä, joten ne todella voivat aiheuttaa hengenvaarallisen keuhkokuumeen tai jopa hengitysvaikeusoireyhtymän (ARDS), mitä ei se peruslenssu tee. Se ei hakeudu keuhkoihin.
Toki se peruslenssu voi altistaa sinut jollekin vakavammalle hengitysinfektiolle esim. koronalle tai influenssalle, koska flunssassa vastustuskyky heikentyy.
Korona on systeeminen infektio.
Flunssa keskittyy ylähengitysteihin.
Siinä on iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Katohan, ei ollutkaan luulosairaus long covid, kuten täällä niin tykätään rummuttaa.
Tähän lienee perustuvan se, miksi on jo viime vuonna epäilty että arb-lääkkeet kuten losartaani suojaisivat koronan aiheuttamilta muutoksilta verisuonissa? Vaikka aluksi pelättiin niiden lisäävän tarttumisen riskiä.
Olen itse ollut jo viime vuoden keväällä sitä mieltä, että kyseessä on virus, joka infektoi verisuonen endoteelin eli verisuonen seinämän, jossa on noita ACE2-reseptoreita.
Ja on niitä vaikka missä elimissä. Toki tiedetään nykyään että korona pääsee montaa eri reittiä pitkin elimistöön, etenkin nämä muuntuneet variantit.
Mulla myös, olkavarren lihas vihloo välillä. En ajatellut itse että se olisi rokotteesta johtuvaa, vaan kuvittelin nyrjäyttäneeni sen tai nukkuneeni huonossa asennossa. Mutta kieltämättä, siihen se tökättiin. Toivottavasti menee ohitse. Toisen piikin sain heinäkuun puolivälissä.