Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
40661/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaneena lukukautena kouluissa ja oppilaitoksissa tapahtuneissa altistuksissa ylitettiin tänään 200 rajapyykki, näistä peruskouluja on 131 https://altistumiset.fi

Ja mihin tarvitsen tätä tietoa.

Esititkö kysymyksen? Jos, niin kysymyslause on tapana päättää kysymysmerkkiin. Mitä tulee itse tietoon, niin sinä et varmasti tarvitse sitä mihinkään, mutta on myös ihmisiä joita koulualtistumisten lukumäärä ja ko. lukumäärän kehitys kiinnostaa.

Vierailija
40662/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka sairastitte koronan keväällä 2020: missä asuitte? Tällainen epävirallinen gallup.

Helsingissä. Sain töitten kautta kun tapasin Kiinassa matkustaneita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
40663/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kirjoiteltu, miten rokotteet vain luovat koko ajan uusia variantteja, eikä rokotteista ole hyötyä.

Mua ei ole vielä rokotettu enkä ole sairastanut koronaa. Joku ehdotti, että kannattaa sairastaa alkuperäinen Wuhanin alkuperäinen virus tai alfavariantti koska niiden luomat vasta-aineet suojaavat paremmin uusilta varianteilta kuin rokote.

Mutta niitä vanhoja viruksia ei enää voi mistään saada, kun delta on jo vallitseva varianssi. Pitääkö tarkoituksellisesti nyt siis tartuttaa se delta itseeni tulevien varianttien varalta? Vai mikäs se olisi paras taktiikka tämän koronan kanssa selviämiseen?

Näköjään suuri osa maailman väestöstä kuitenkin rokotetaan. Sille minä en voi mitään, vain omiin valintoihini voin vaikuttaa. Joten turha nyt tulla selittämään jotain "kaikki rokotukset pitää lopettaa heti kaikkialta maailmasta, se on ratkaisu" kun se ei ole vaihtoehto, ei me tavalliset talliaiset sille asialle mitään voida. Eli mitä minun pitäisi tehdä, että toimisin järkevimmin ja oikein?

Edelleen vastausta tähän odottelen viisaammilta. Oikeasti, en edes veetuilumielessä.

Olen sairastanut alkuperäisen wuhanilaisen pitkän kaavan mukaan keväällä 2020. Tutkijat ovat spekuloineet, että jääkö Sars-Co2-virus hermostoon uinuvana niin kuin herpes tai vesirokkovirus. Voiskohan sen eristää jostain ja alkaa myymään :D

Hei me tienataan tällä!

9

Samat speksit ja olen valmis myymään veriplasmaani. :D

Ihan vitsillä heitin, mutta ostaisiko joku tuota veriplasmaa? Siitäkö tehdään niitä monokloniaalisia vasta-aineita vai miten se on?

Vierailija
40664/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tieteellisempi lähde kuin Wikipedia tietää kertoa: 

"Monoklonaalisia vasta-aineita on etsitty myös SARS-CoV-2-virusta vastaan. Esimerkiksi SARS-CoV-1-virusta vastaan kehitetyistä ihmisperäisestä monoklonaalista vasta-aineista yhden (47D11) on raportoitu olevan tehokas myös SARS-CoV-2-infektiota vastaan. Löydös saattaisi tarjota erään reitin hoidon kehittämiseksi covid-19-tautiin"

Vierailija
40665/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka sairastitte koronan keväällä 2020: missä asuitte? Tällainen epävirallinen gallup.

Helsingissä. Ei varmaa tietoa mistä sain.

Vierailija
40666/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kirjoiteltu, miten rokotteet vain luovat koko ajan uusia variantteja, eikä rokotteista ole hyötyä.

Mua ei ole vielä rokotettu enkä ole sairastanut koronaa. Joku ehdotti, että kannattaa sairastaa alkuperäinen Wuhanin alkuperäinen virus tai alfavariantti koska niiden luomat vasta-aineet suojaavat paremmin uusilta varianteilta kuin rokote.

Mutta niitä vanhoja viruksia ei enää voi mistään saada, kun delta on jo vallitseva varianssi. Pitääkö tarkoituksellisesti nyt siis tartuttaa se delta itseeni tulevien varianttien varalta? Vai mikäs se olisi paras taktiikka tämän koronan kanssa selviämiseen?

Näköjään suuri osa maailman väestöstä kuitenkin rokotetaan. Sille minä en voi mitään, vain omiin valintoihini voin vaikuttaa. Joten turha nyt tulla selittämään jotain "kaikki rokotukset pitää lopettaa heti kaikkialta maailmasta, se on ratkaisu" kun se ei ole vaihtoehto, ei me tavalliset talliaiset sille asialle mitään voida. Eli mitä minun pitäisi tehdä, että toimisin järkevimmin ja oikein?

Edelleen vastausta tähän odottelen viisaammilta. Oikeasti, en edes veetuilumielessä.

Olen sairastanut alkuperäisen wuhanilaisen pitkän kaavan mukaan keväällä 2020. Tutkijat ovat spekuloineet, että jääkö Sars-Co2-virus hermostoon uinuvana niin kuin herpes tai vesirokkovirus. Voiskohan sen eristää jostain ja alkaa myymään :D

Hei me tienataan tällä!

9

Ihan vitsillä heitin, mutta ostaisiko joku tuota veriplasmaa? Siitäkö tehdään niitä monokloniaalisia vasta-aineita vai miten se on?

Joissakin maissa on käytetty koronapotilaiden hoidossa parantuneen veriplasmaa.

Vierailija
40667/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut yhden rokotuksen, mutta siitä tuli joitakin pitkäkestoisia ikäviä sivuoireita (kuukautishäiriöitä, vatsavaivoja) enkä halua ottaa toista satsia. Mikä porukan mielipide tällaisesta ratkaisusta?

Ja joo, ilmoitus haittavaikutuksista on tehty.

Vierailija
40668/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä. Ei varmaa tietoa mistä sain.

Sama. Tartunta peräisin todennäköisesti lentokentän kautta kulkevasta paikallisjunasta jolla teen työmatkat.

Vierailija
40669/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei me tienataan tällä!

9

Joissakin maissa on käytetty koronapotilaiden hoidossa parantuneen veriplasmaa.

Mutta eikö tuokin osoittautunut jotenkin toimimattomaksi. Todennäköisesti tuokin kun olisi jo bisnes, jos vaan sillä rahaa voisi tehdä.

Vierailija
40670/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan kahviloiden koronapassitarkastuksia katsellessa tulee jotenkin mieleen takavuosien brittikomedia Maanalainen armeija iskee jälleen (Allo Allo). Kuka muistaa vielä kahvilanpitäjä Renen ja vastarintaliikkeen Michellen: Listen carefully -  I shall say this only once. 

Vierailija
40671/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ministeri puhuu asiaa. Nolla-tilastoon tartuntojen osalta emme pääse ikinä. Tukahdutus edellyttäisi sitä, että ihan jokainen ihminen suljettaisiin yksinään sisätiloihin kuukaudeksi. Ihan joka ikinen. Lääkärit, poliisit, palomiehet, rajavartijat, ydinvoimalan työntekijät, ihan kaikki karanteeniin kuukaudeksi. Jokainen tietää, miksi näin ei voida tehdä. Ja vaikka tehtäisiin, senkin jälkeen maahantulo voitaisiin sallia vain kuukauden pakkokaranteenin jälkeen. Ja karanteeni pitäisi järjestää niin, että siellä kaikki olisi automatisoitua, eikä kukaan ao. maan asukas olisi missään vaiheessa viittäkymmentä metriä lähempänä karanteeniin tulijoita. Koska jostain se virus aina pääsee siirtymään seuraavaan ihmiseen. 

https://yle.fi/uutiset/3-12065788

Ministeri Kurvinen luopuisi koronarajoituksista – "Yhteiskunta ei voi olla pienen vähemmistön panttivankina"

Ministeri muistuttaa jokaisen omasta vastuusta ottaa tarjottu koronarokote, jolloin rajoituksista voidaan luopua.

– Yhteiskunta ei voi olla pienen äänekkään vähemmistön panttivankina, jos meillä on osa salaliittoteorioita lukevia foliohattuja, jotka eivät ota rokotteita. Emme voi kuukaudesta toiseen pitää ravintoloissa aikaista valomerkkiä, rajoittaa aikuisten joukkueliikuntaa, rajoittaa kulttuuritapahtumia, Kurvinen toteaa.

– Ei voi olla niin, että tämän pienen porukan takia me kaikki kärsimme.

Tiedän, että lapseni on pieni ja äänekäs, mutta ministeriltä on vähän ikävää vihjailla hänen pitävän kansakuntaa panttivankina odottaessaan hänelle sopivan rokotteen hyväksyntää ja käyttöönottoa.

Jokainen jolla on vähänkään älyä tajuaa kyllä että Kurvinen ei tarkoittanut tässä lapsia. Ihan turhaa uhriutumista taas.

Milloin Kurvisesta on tullut valtakunnanvirologi?

Mikä on hänen pätevyytensä virologin tehtävään?

Samaa mieltä, jos yhtään seuraa mitä maailmalla tapahtuu niin koko pandemia on ns. kesken. Kukaan tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu.  

Eri, sama täällä. En tiedä, olen vähän pelonsekaisin tuntein päättäjiä kohtaan. 

Vierailija
40672/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Emme halua joutua pääkaupunkiseudun tilanteeseen” 

Porvoon kaupunki on päättänyt noudattaa laajempia suosituksia maskien käytöstä kouluissa kuin esimerkiksi pääkaupunkiseudun kaupungit.

Porvoon suositusten mukaan kaikkia 4.-luokkalaisia ja heitä vanhempia koululaisia ohjeistetaan pitämään kasvomaskia koulun sisä- ja ulkotiloissa. 

Porvoon kaupungin tartuntatautilääkärin Jeff Westerlundin mukaan päätös tehtiin viime keväänä Uudenmaan alueellisen koronakoordinaatioryhmän ohjeistuksen perusteella. Ohjeen mukaan maskia voi tarvittaessa suositella myös 12-vuotiaita nuoremmille.

”Tämä on yksi tapa turvata lähiopetus. Itse olen sitä mieltä, että tämä pitäisi ulottaa 1. luokkaan saakka”, Westerlund sanoo.

Ohjeistuksesta voidaan poiketa, mikäli välitunneilla pystytään varmistamaan turvalliset etäisyydet.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008198682.html

Sipookin on päätynyt samaan suositukseen

Leviämisvaiheeseen siirtynyt Sipoo kertoo rajusta käänteestä koronatartunnoissa ja suosittelee kasvomaskien käyttöä perusopetuksessa 3. luokalta lähtien https://yle.fi/uutiset/3-12064932

Mikä ihmeen leviämisvaihe Sipoossa voi olla. Eihän siellä ole kuin muutama hassu tartunta per päivä tai viikko.

Vierailija
40673/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut yhden rokotuksen, mutta siitä tuli joitakin pitkäkestoisia ikäviä sivuoireita (kuukautishäiriöitä, vatsavaivoja) enkä halua ottaa toista satsia. Mikä porukan mielipide tällaisesta ratkaisusta?

Mun mielipide on se että

your body, yor choice!

En tuomitse.

Vierailija
40674/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen myös etten ottaisikaan enää toista rokotusta. Yhden olen hakenut. Oon jo liian väsynyt tähän koronakaa akkaan. Molempien lasten koulussa jo virus pyörii, toisessa jatkuvasti uusia tapauksia. En vaan enää jaksa.

Vierailija
40675/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääh kirjoitti:

minkä takhii tuplarokotuksen saaneet ois paremmassa asemassa? voivat levittää yhtä lailla

rajat kiini vaa (lähes)

idässä ollaan viisaampia eikä velttoilla huom esim uus seelanti

Uudessa Seelannissa virus on alkanut levitä. Maa siirtyy nyt hälytystasolle 4. Voi olla aika toivotonta taistella alhaisen rokotesuojan takia.

Sen takia rokotetuilla voi olla parempi asia, kun eivät sairastu ja siten sekin heidän taudin levittäminenkin on aika minimaalista. Jos jossain tilaisuudessa on  pelkästään tuplarokotettuja, se voidaan katsoa turvalliseksi tilaksi.

Passit kehiin, ennen kuin Brittien strategia tukkii terveydenhuollon. 

Vierailija
40676/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen myös etten ottaisikaan enää toista rokotusta. Yhden olen hakenut. Oon jo liian väsynyt tähän koronakaa akkaan. Molempien lasten koulussa jo virus pyörii, toisessa jatkuvasti uusia tapauksia. En vaan enää jaksa.

Ei kukaan jaksa eikä tartte jaksaa

Vierailija
40677/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota vaan se toinenkin rokote, jos lapset sairastuu, niin jaksat hoitaa kun todennäköisesti itse pysyt terveenä. On tämä aika rankkaa ihan vaikka ei tuollaisia huolia olisikaan, ihan vain katsoa, miten paskaksi maailma on muuttunut. Mutta tästä suosta on kohta matka vain ylöspäin-ehkä vielä hieman pohjaa raapaistaan.

Vierailija
40678/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää jaksaa että menee toiselle rokotukselle. Helpompi tauti voi olla kun kahdesti rokotettu. 

Vierailija
40679/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää jaksaa että menee toiselle rokotukselle. Helpompi tauti voi olla kun kahdesti rokotettu. 

Ei kyse ole jaksamisesta jos ei ota toista rokotetta.

Vierailija
40680/52578 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole vielä rokotettu enkä ole sairastanut koronaa. Joku ehdotti, että kannattaa sairastaa alkuperäinen Wuhanin alfavariantti koska sen luomat vasta-aineet suojaavat paremmin kuin rokottea. Mutta sitä alfaa ei enää voi mistään saada, kun delta on jo vallitseva varianssi. Pitääkö tarkoituksellisesti nyt siis tartuttaa se delta itseeni tulevien varianttien varalta? Vai mikäs se olisi paras taktiikka tämän koronan kanssa selviämiseen?

Näköjään suuri osa maailman väestöstä kuitenkin rokotetaan. Sille minä en voi mitään, vain omiin valintoihini voin vaikuttaa. Joten turha nyt tulla selittämään jotain "kaikki rokotukset pitää lopettaa heti kaikkialta maailmasta, se on ratkaisu" kun se ei ole vaihtoehto, ei me tavalliset talliaiset sille asialle mitään voida.

Edelleen vastausta tähän odottelen viisaammilta...

Alkuperäinen wuhanin virus ei ole mikään Alfa variantti.

Alfa on paljon wuhanin virusta tarttuva ja sitä kutsuttiin ennen brittivariantiksi.

Kyllä. Alfa eli brittivariantti vallitsi 2020 loppuvuotena ja vuodenvaihteessa.

Suomessa se oli alkuvuonna maaliskuulle asti. Keväällä sen takia laitettiin pk-seudulla yläkoulut etäopetukseen ja lasten harrastuksia rajoitettiin. 

Näin on. Alkuvuonna rokotetut saivat suojaa niin etteivät sairastuneet alfaan. Sitten tuli rokotusten muokkaama delta joka iski myös rokotetuihin mutta sarscov2 sairastaneet olivat/ovat aika turvassa.

Oliko alkuperäisen Sars-Co2 sairastaneiden hyvästä immuunisuojasta muita tutkimuksia kuin Naturen artikkeli t-soluimmuniteeista?

Mun turvaselain antaa Naturen sivuista fakenews  -varoituksen. Tietysti kuka tahansa voi irrottaa jostain yhteydestä jonkun lauseen ja alkaa sitä levittämään täytenä totena. Usein nämä ovat jotain erityistapauksia  tai muutama maailmassa on tapahtunut ja ihmiset heti uskoo, että joo minä kanssa.

Kannattaa nyt uskoa, että koronan sairastaminen on suuri riski, ei sitä virusmäärää voi  säädellä, että "otanpas nyt sen verran vain, että en pahasti sairastu, vaan saan immuniteetin."

Sellainenkin keino hankkia immuniteetti on jo olemassa paljon minimaalisemmilla riskeillä. Sitä sanotaan rokotteeksi.

Ketju on lukittu.