Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
4061/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkumistietoja täällä kaivattiin. Tässä

Data paljastaa: Korona muutti ihmisten liikkumisen Suomessa ”dramaattisesti”

Erityisen raju muutos liikkumisessa nähtiin vuosi sitten, kun Suomen hallitus totesi poikkeustilan. Telian mukaan suomalaisten liikkuminen romahti yhdessä päivässä 35 prosenttia.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/data-paljastaa-korona-muutti-ihmisten-…

Kesällä rajoitusten löyhentäminen sai ihmiset jälleen liikkeelle. Tilastojen mukaan Suomessa matkailtiin enemmän kuin ennen koronapandemiaa. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vuosi-sitten-tapahtui-romahdus-suom…

Vierailija
4062/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että nyt on kuin suurenakin uutisena tämä että rokotettu voi yhä edelleen sairastua koronaan. Oikeastiko joku kuvitteli, että rokotteet olisi keino tästä pandemiasta ulos ja että jo nyt keväällä voitaisiin elää normaalisti?

Rokotettu voi sairastua lievään koronaan. Kun iso osa on rokotettu, niin se jo itsessään vähentää tartuntoja, koska eteenpäin tartuttaminen on kuulemma lievempää.  Dominoefekti hyvään suuntaan.

Kyllä mä ajattelen ja toivon et toukokuun lopussa jo olis aika helppoa ja kesä varsinkin. Uskon niin kauan kuin toisin todistetaan = nähdään, miten hommat menee.

Enkä halua kuulla yhdenkään pahanilmanlinnun maailmalopun arvioita siitä, miten väärässä olen, kiitos. 

Minullakin on pitkä lista asioista, joita en haluaisi kuulla, mutta en voi välttyäkään kuulemasta. Mitäpäs sanot siitä, että rokotteita ei tulla saamaan niin nopeasti? Vasta toinen pistos nostaa immuniteetin huippuunsa, ja se annetaan nyt rokotettaville joskus loppukesästä. Entäs me muut, jotka saamme ensimmäiset pistoksemme joskus... kesällä? Toinen pistos tulee sitten... joulukuussa? 

Ethän toki sanonut, että minkä vuoden toukokuusta puhut, joten sinänsä voit olla ihan oikeassakin. 

Mä taas haluan välttyä kuulemasta, että kukaan ei tiedä tuon immuniteetin kestosta vielä mitään... eli mitä tehdään esim. vuoden päästä, aletaanko vähitellen uutta kierrosta? Vai odotellanko, että tietty määrä rokotettua porukkaa alkaa saada koronaa, ennen kuin sallitaan ihmisille uusintapiikit? (Ja jos uusi kierros on yhtään niin kaaosta kuin tämä nykyinen, niin johan siinä odotellessa oma vuoroa taas tulee stressavat kuukaudet... ihan niin kuin tänä vuonnakin... maskit päällä taas jne).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4063/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yksituumaista kommentointia.

"Millähän perusteella lääkärit arvioivat, että lapsi saa tartunnan yleensä vanhemmalta? Etätyötä tekeviltä vanhemmiltako lapsi saa tartunnan, kun perheen ainoat kontaktit ovat lapsen koulu, jossa lapsi istuu pienessä huoneessa ilman maskia 20 kaverin kanssa?"

Ja sama sisältö toisilla sanavalinnoilla moneen kertaan.

Tässä varsinainen uutinen:

https://yle.fi/uutiset/3-11839790

"Alle 10-vuotiaiden lasten koronatartuntojen määrä kasvaa vauhdilla

Nuoret lapset ovat saaneet tartuntoja usein perhepiirissä."

Vierailija
4064/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Suomi hankkia hyllytetyt Astra Zenecan rokotteet? Näin viranomaiset vastaavat

Jo yli kymmenen Euroopan maata on tähän mennessä keskeyttänyt Astra Zenecan kehittämän koronavirusrokotteen käytön mahdollisen veritulppariskin vuoksi. Uusimman keskeytyspäätöksen teki tiistaiaamuna Ruotsi.

Suomi jatkaa kuitenkin rokotteen antamista. Samalla herää myös kysymys, voisiko Suomi hankkia muiden maiden hyllyttämät rokotteet itselleen.

Fimean ylilääkäri Maija Kaukonen väläytti maanantai-iltana Ylen A-studiossa, että mahdollisuuteen hankkia rokotteita muilta maita kannattaisi tarttua. Kaukonen ei kuitenkaan ottanut lähetyksessä kantaa, voisiko Suomi hankkia hyllytettyjä rokotteita annettavaksi ja miten se käytännössä tapahtuisi.

Iltalehti kysyi asiasta Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ylilääkäriltä Hanna Nohynekilta ja sosiaali- ja terveysministeriön osastonpäälliköltä Tuija Kumpulaiselta.

Nohynek kertoo Iltalehdelle, että jos joku maa ei halua sille varattua rokoteannosmäärää, niin annos palautuu Euroopan unionin niin kutsuttuun ”basaariin”, josta muut maat voivat halutessaan ostaa rokotteita itselleen.

Jo maalle luovutettujen (koronavirus)rokotteiden kohdalla tilanne on kuitenkin toisenlainen.

– Se, että rokotteet on varattu ja saatu jo maahan, niin silloin edelleen luovuttaminen on hankalampaa ja vastaan tulee erilaisia vastuukysymyksiä ja muita juridisia seikkoja, Nohynek kertoo.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/0fbda717-f589-490f-adf8-0bb295ce…

Siis voitteko kuvitella, tätä OIKEASTI nyt mietitään!!!

Tilanne taitaa olla aika epätoivoinen kun tämmöistä edes harkitaan 😰

Vierailija
4065/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaksi koronasta -adressi muuttuu kansalaisaloitteeksi. Nimienkeräys alkaa pian uudelleen kansalaisaloitepalvelussa, ensisijaisesti adressin teknisten haasteiden vuoksi. Adressin jo allekirjoittaneet saavat asiasta sähköpostia lähipäivinä. Sivusto jatkaa kampanjasivuna. Heti, kun Vapaaksi koronasta -kansalaisaloite on hyväksytty ja allekirjoitettavissa, linkitämme sen tähän etusivulle. https://vapaaksikoronasta.fi/

Vierailija
4066/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Millähän perusteella lääkärit arvioivat, että lapsi saa tartunnan yleensä vanhemmalta? Etätyötä tekeviltä vanhemmiltako lapsi saa tartunnan, kun perheen ainoat kontaktit ovat lapsen koulu, jossa lapsi istuu pienessä huoneessa ilman maskia 20 kaverin kanssa?"

Ja oikein vielä joku laamasuojahuuhaahurrikin on raahattu juttuun kommentoimaan

Vierailija
4067/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin huikeaa jos perheen kaikki tartunnat tulevat perhepiiristä. Varmaan merkkaavat edes yhden kaupasta tai postilaatikolta tulleeksi ettei näyttäisi kovin oudolta.

Iskä sai koronan kun haki postia laatikosta ja näki naapurin. Lapsi raasut saivat sitten tartunnat isältä.

- Naapurilla ei ole koronaa, mutta eipä nyt takerruta epäolennaisuuksiin..

Vierailija
4068/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä vielä uskotaan Corona keiuun niin ajattelin, että pitäähän siitä olla edes kunnon kuva. Ei ole tieteellistä näyttöä, etteikö Corona keiu näyttäisi juuri tälle.  https://twitter.com/EKalmanen/status/1371879865461440517/photo/1

Vierailija
4069/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumistietoja täällä kaivattiin. Tässä

Data paljastaa: Korona muutti ihmisten liikkumisen Suomessa ”dramaattisesti”

Erityisen raju muutos liikkumisessa nähtiin vuosi sitten, kun Suomen hallitus totesi poikkeustilan. Telian mukaan suomalaisten liikkuminen romahti yhdessä päivässä 35 prosenttia.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/data-paljastaa-korona-muutti-ihmisten-…

Kesällä rajoitusten löyhentäminen sai ihmiset jälleen liikkeelle. Tilastojen mukaan Suomessa matkailtiin enemmän kuin ennen koronapandemiaa. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vuosi-sitten-tapahtui-romahdus-suom…

Hyvä, että suomalaiset matkailivat etupäässä kotimaassa viime kesänä. Epidemia oli käytännössä kesällä tukahdutettu niin Suomessa pystyttiin elämään suhteellisen normaalisti. 

Valitettavasti loppukesästä ja syksyllä epidemian ja uusien varianttien annettiin levitä rajojen yli Suomeen takaisin.

Vierailija
4070/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille meinaataan hankkia erä Astraa jonka muut maat hyllytti.

Onneksi en ole vielä piankasn rokote vuorossa.

Eli joku pilaantunut erä 🥴

Vierailija
4071/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut hei halvalla saatiin!

Vierailija
4072/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Since 3/2020 kirjoitti:

Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.

Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.

🇫🇮🇫🇮🇫🇮

Since 1/2021

Rajoitusten välitön nopea purkaminen on ainoa oikea tie.

Sille tielle on lähdettävä lopulta kuitenkin.

fififififiif

Vierailija
4073/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on vissiin nykyään tosi isoja perheitä. Kun kerran pieni määrä kokonapositiivisia vanhempia pystyy tartuttamaan taudin noin moneen pikkulapseen.

Miten onkin päässyt käymään niin jännästi että kaikki aikuisiin osuvat tartunnat tulevat pienten lasten vanhemmille 🧐

Näkyykö tässä nyt se, että iso osa tartunnoista on muilla kuin suomenkielisillä. Heillähän niitä suuria perheitä on. Miksi hallitus ei suojele näitä perheitä paremmin?

Tavallaan tämä on helpottavaakin. Olen todennäköisesti turvassa koronalta sillä lapseni ovat yli 10 v. 😃

Vierailija
4074/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja Ter hi Koulu mies (kok.) kysyy, voitaisiinko ylimääräiset Astra Zenecan koronarokotteet toimittaa Suomeen.

Lähde verkkouutiset ja linkki twiittiin.

Vierailija
4075/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit luuli, että rokote on pelastus!

Vierailija
4076/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa aiemmin kyseli miten jaksellaan. Minä olen menettänyt toivoni. Missään ylimääräisissä en liiku, käyn vain kerran viikossa pikaisesti kaupassa maski naamalla. Ketään en tapaa kotona, enkä kyläile. En käy harrastuksissa enkä shoppailemassa. Päivät on kulkenut samaa rataa jo vuoden. Viihdyn hyvin omissa oloissani joten se ei sinällään ole ongelma. Aika on kulunut ihan hyvin. En oikeastaan kaipaa kontakteja.

Mutta on alkanut huolestuttamaan todenteolla tämä meininki. Kuulun riskiryhmään 2. Lähimmät ihmiset myös riskiryhmää. Pelkään tartuntaa kuin ruttoa. En usko että minä saisin lievän koronan, vaan olen varma että huonosti käy jos sairastun.

Hirvittää nuo variantit ja se jos rokote ei tehoa. Vielä en ole rokotetta saanut. Hirvittää myös se jos rokote aiheuttaa ongelmia. Minä kun olen yhden veritulpan jo elämässäni kokenut. Onko se mahdollisesti riski saada uudelleen.

Jossain vaiheessa uskoin että virus talttuu ja siitä päästään eroon. Mutta sitten tuli nuo muunnokset ja tiedot rokoteongelmista ilmi. Siinä kohtaa menetin toivoni. Olin tuudittautunut siihen että syksyllä kaikki olisi suomessa hyvin ja tauti selätetty. Mutta nyt näyttää siltä ettei niin tule käymään, vaan virus jää tänne pyörimään uusine variantteineen ja ihmisiä tappaen.

En tiedä näenkö enää valoa tunnelin päässä tai pilkahtaako toivo. Tällä hetkellä olen murheen murtama että näinkö piti tämän elämän lopulta mennä.

Vierailija
4077/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootit luuli, että rokote on pelastus!

Eikö se sitten ole? Tutustupa uutisiin rokotteiden toimivuudesta Israelissa.

Vierailija
4078/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa aiemmin kyseli miten jaksellaan. Minä olen menettänyt toivoni. Missään ylimääräisissä en liiku, käyn vain kerran viikossa pikaisesti kaupassa maski naamalla. Ketään en tapaa kotona, enkä kyläile. En käy harrastuksissa enkä shoppailemassa. Päivät on kulkenut samaa rataa jo vuoden. Viihdyn hyvin omissa oloissani joten se ei sinällään ole ongelma. Aika on kulunut ihan hyvin. En oikeastaan kaipaa kontakteja.

Mutta on alkanut huolestuttamaan todenteolla tämä meininki. Kuulun riskiryhmään 2. Lähimmät ihmiset myös riskiryhmää. Pelkään tartuntaa kuin ruttoa. En usko että minä saisin lievän koronan, vaan olen varma että huonosti käy jos sairastun.

Hirvittää nuo variantit ja se jos rokote ei tehoa. Vielä en ole rokotetta saanut. Hirvittää myös se jos rokote aiheuttaa ongelmia. Minä kun olen yhden veritulpan jo elämässäni kokenut. Onko se mahdollisesti riski saada uudelleen.

Jossain vaiheessa uskoin että virus talttuu ja siitä päästään eroon. Mutta sitten tuli nuo muunnokset ja tiedot rokoteongelmista ilmi. Siinä kohtaa menetin toivoni. Olin tuudittautunut siihen että syksyllä kaikki olisi suomessa hyvin ja tauti selätetty. Mutta nyt näyttää siltä ettei niin tule käymään, vaan virus jää tänne pyörimään uusine variantteineen ja ihmisiä tappaen.

En tiedä näenkö enää valoa tunnelin päässä tai pilkahtaako toivo. Tällä hetkellä olen murheen murtama että näinkö piti tämän elämän lopulta mennä.

Vuosi on pitkä aika. Tuolla toisessa ketjussa on monta muuta kertonut myös pitkästä vuodesta koronan kynsissä. Löytyy paljon yhtäläisyyksiä ja myös hyvin kannustavia kommentteja. Siis tässä ketjussa on kirjoitettu hyvin samaan tyyliin:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4073508/ei-tama-lopu-ikina-ei-jaksa

Vierailija
4079/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi on pitkä aika. Tuolla toisessa ketjussa on monta muuta kertonut myös pitkästä vuodesta koronan kynsissä. Löytyy paljon yhtäläisyyksiä ja myös hyvin kannustavia kommentteja. Siis tässä ketjussa on kirjoitettu hyvin samaan tyyliin:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4073508/ei-tama-lopu-ikina-ei-jaksa

Jaksamista sinne!

Vierailija
4080/52578 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen sivuilla juttua kuinka alla 10-vuotiaiden lasten tartunnat lisääntyneet hurjasti, mutta juttuun on sitten otettu asiantuntijoiksi Asko Järvinen ja joku ruotsalainen lastenlääkäri selittämään kuinka tämä ei oikeastaan kerro yhtään mistään, ja lapsia on nyt vaan testattu enempi ja lapset eivät tartuta ketään eikä korona ainakaan kouluissa tartu.

Siis oikeasti, miksi ei ole otettu juttuun mukaan yhtäkään asiantuntijaa jolla olisi toisenlainen näkemys lasten ja koulujen merkityksestä koronan levittäjinä. Mutta ylellä on tainnut kyllä koko ajan olla aikamoinen etäkoulun vastainen agenda.

Näemmä meillä pystytään vielä tässäkin kohtaa tekemään mustasta valkoista ja kieltää lasten ja koulujen merkitys tartunnan lähteinä. Monissa muissa maissa on taidettu tässä vaiheessa pistää kaikki koulut kiinni kun hoksasivat että kyllä vaan todellakin leviää kouluissa ja lasten keskuudessa.

Ihan vaan sun kiusakses, jotta voisit taas pillastua ja jankuttaa samaa jo kuinkahan montaa viestiä peräkkäin.

Ketju on lukittu.