Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Ja taas...
JUURI NYT
Silja Symphonyn matkustajat päästettiin Ruotsista Maarianhaminaan testaamatta – Tallink Silja kustansi vapaaliput festareille
Silja Symphony oli Ruotsin sisäiseksi suunnitellulla risteilyllä, jonka 1 800:sta matkustajasta suurin osa on ruotsalaisia. THL luokittelee Ruotsin korkean riskin maaksi, jota koskevat maahantulon rajoitukset.
UUTISET20:44
Jo kolme Qstock-festivaalin esiintyjää peruttu koronakaranteenien vuoksi (IS)
Vierailija kirjoitti:
Ja taas...
JUURI NYT
Silja Symphonyn matkustajat päästettiin Ruotsista Maarianhaminaan testaamatta – Tallink Silja kustansi vapaaliput festareilleSilja Symphony oli Ruotsin sisäiseksi suunnitellulla risteilyllä, jonka 1 800:sta matkustajasta suurin osa on ruotsalaisia. THL luokittelee Ruotsin korkean riskin maaksi, jota koskevat maahantulon rajoitukset.
Mä en enää tiedä pitääkö itkeä vai nauraa. Eikä tähän ole enää edes sanoja. Ei ainakaan painokelpoisia.
Vierailija kirjoitti:
Keitä ovat ne, jotka huutavat, että lasten täytyy päästä kouluun.
Onko ne adhd-lasten vanhempia. Eikö erityislapset voi otta lähiin ja muut etään.
Ei pidä yleistää.
Osa erityislapsista hyötyy etäopetuksesta. Etenkin ne, joille koulu ei pysty tarjoamaan rauhallista oppimisympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että peruvat koko festivaalin kun noin moni esiintyjä on karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Kun rajakontrolli ei pidä, niin saadaan ihan uudenlaisia innovaatioita kuten festarilava ilman esiintyjiä. Tuo sopisi ainakin linjaan sen yhden maakuntalääkärin valitteluun, joka kovasti paheksui ettei ihmiset pidä ravintoloissa maskeja.. Tuokin oli todellista ajattelua boksin ulkopuolelta, että ihmiset menisi ravintoloihin istumaan syömättä ja juomatta. Ravintoloitsijatkin olisi varmasti ihan onnesta soikeana..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätöksentekijät
Yleisötilaisuuksien rajoittaminen tai kieltäminen Kunta tai aluehallintovirasto, jos kyse usean kunnan alueesta
Suositus yksityistilaisuuksien rajoittamisesta Kunta
Julkisten tilojen sulkeminen tai rajoittaminen Kunta, muut viranomaiset
Asiakkaiden käyttöön tarkoitettujen elinkeino- tai muisen toimitilojen sulkeminen tai rajoittaminen, esim. kuntosalit, sisäleikki- ja huvipuistot, kauppakeskusten yleiset oleskelutilat
Poikkeukselliset opetusjärjestelyt, esim. etäopetus Opetuksen järjestäjä eli kunta, valtio, rekisteröitynyt yhdistys tai säätiö
Koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja muiden vastaavien tilojen sulkeminen. Kunta tai aluehallintovirasto, jos kyse usean kunnan alueesta
https://valtioneuvosto.fi/tietoa-koronaviruksesta/rajoitukset-ja-suosit…
Eipä ole Suomen hallituksella päätösvaltaa näihin.
Tähän on reagoitu.
Ravintoloiden toiminnan rajoittaminen (aukioloaika, anniskeluaika, asiakaspaikkamäärä) Valtioneuvosto päättää STM:n esityksestä. Aluehallintovirasto valvoo.
Maahantulon rajoitukset Valtioneuvosto päättää. Rajaviranomainen valvoo.
Lisäksi tämäkin kunnan aloitteesta.
Matkustajamäärän väliaikainen rajoittaminen liikennevälineissä Liikenne- ja viestintävirasto päättää kunnan tai sairaanhoitopiirin suosituksesta.
Kunnilla on huomattavan paljon valtaa.
Olisi hienoa, jos tässä keskustelussa pystyttäisiin asialinjalla politikoinnin sijaan. Tiedetään kyllä, että vaalit on tulossa. Hallitus ei ole tehnyt yhtään päätöstä yhdenkään koulun, kuntosalin, elokuvateatterin tai muun sulkemisesta. Kyllä ne tekee ihan paikalliset päättäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne adhd-lasten vanhempia. Eikö erityislapset voi otta lähiin ja muut etään.
Ei pidä yleistää.
Osa erityislapsista hyötyy etäopetuksesta. Etenkin ne, joille koulu ei pysty tarjoamaan rauhallista oppimisympäristöä.
Itse tapasin kolme todennäköisesti erityislasta lähikaupassa. Ikää oli alta kymmenen kaikilla ja joka ikisen suu kävi aivan tauotta jollain ylikimeällä nuotilla siinä karkkihyllyllä niin että koko kauppa raikasi. Yksikään ei osannut myöskään olla paikoillaan vaan jalat steppasi eestaas ja jokaisen kädessä oli kännykkä jossa ilmeisesti pyöri jokin peli tai video volyymit täysillä.
Tai ehkä ne oli vaan vetäneet jotain spiidiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas...
JUURI NYT
Silja Symphonyn matkustajat päästettiin Ruotsista Maarianhaminaan testaamatta – Tallink Silja kustansi vapaaliput festareilleSilja Symphony oli Ruotsin sisäiseksi suunnitellulla risteilyllä, jonka 1 800:sta matkustajasta suurin osa on ruotsalaisia. THL luokittelee Ruotsin korkean riskin maaksi, jota koskevat maahantulon rajoitukset.
Oikeasti? Testaamalla maihin ja vapaaliput festareille 😱
Kyllä kait tuo on jo tahallista. Ei kukaan voi oikeasti olla noin älyvapaa.
Alan ymmärtää miksi miljonäärit haluavat niin kiivaasti mennä avaruuteen.
Minäkin haluan jo muuttaa toiselle planeetalle.
Olis Kelassa töitä...
Koronakaranteenit ruuhkauttivat Kelan – Sairauspäivärahapäätöstä voi joutua odottamaan jopa 8 viikkoa
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4238781
Ratkaisu. Lopetetaan karanteenit. Problem solved. (Vitsi.)
Vierailija kirjoitti:
Ja etsitty heille korvaajat.
Venäjän ilmoittamat luvut ovat tosiaan täyttä skeidaa, surkuhupaisaa ja itse asiassa täysin säälittävääkin. Nyt 799 kuollutta. EI siis koskaan yli 800 päivässä. Tietääkö joku, että mikä järki tai mikä pointti tuossa voi yleensä olla, että miksi ei ilmoiteta yli 800 kuollutta päivässä ( Vaikka niitä ihan varmasti siis oikeasti on) ? Ilmoittavat pomminvarmasti sen 700-799 kuollutta joka vit :hun päivä.
Lähtö kohta stadiin täältä maaseudulta ja ei pelota. FFP3/2 ja tehoste ens viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä yleistää.
Osa erityislapsista hyötyy etäopetuksesta. Etenkin ne, joille koulu ei pysty tarjoamaan rauhallista oppimisympäristöä.Itse tapasin kolme todennäköisesti erityislasta lähikaupassa. Ikää oli alta kymmenen kaikilla ja joka ikisen suu kävi aivan tauotta jollain ylikimeällä nuotilla siinä karkkihyllyllä niin että koko kauppa raikasi. Yksikään ei osannut myöskään olla paikoillaan vaan jalat steppasi eestaas ja jokaisen kädessä oli kännykkä jossa ilmeisesti pyöri jokin peli tai video volyymit täysillä.
Tai ehkä ne oli vaan vetäneet jotain spiidiä.
Minun erityislapseni ei puhu juuri lainkaan. Kouluun voisi viedä hänen paikalleen pahvikuvan eikä kukaan varmasti huomaisi mitään erityistä. Ehkä joku voisi ihmetellä miksi hän ei väistä katsekontaktia.
Nyt tuli jotain infoa siitä, miten paljon HUS-alueella on sairastunut rokotettuja tai paljonko rokotettuja on sairaalassa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008159480.html
Mun mielestä on tosi huolestuttava tieto, että sairaalassa olevista potilaista 30% on rokotettuja. Lisäksi artikkelissa kerrotaan, että
"...suuntaa antavien tietojen mukaan kahden rokotteen läpi on sairastunut Husin alueella seitsemän kuukauden aikana 0,04 prosenttia noin 260 000 rokotetusta. Yhden rokotteen saaneista sairastuneita on ollut 0,2 prosenttia 1,1 miljoonasta rokotetusta."
Mun mielestä tärkeämpi tieto on kuitenkin se, kuinka moni sairastuneista on rokotettuja. Jos sanotaan, että 0,2% rokotetuista on sairastunut, antaa liian ruusuisen kuvan tilanteesta, eihän tartuntamäärät ylipäätään ole vielä niin kovin suuria. Sitten jos/kun ne on tuhansissa per päivä, alkaa rokotetuistakin sairastua jo aika moni. Eikä sairaalaan joutuminenkaan ole näköjään lainkaan poissuljettua.
Tosi surullinen uutinen, mä oon niin toivonut että edes 2 rokotetta auttaisi, ettei tulis kovin vakavaa tautia. Itse saan toisen piikin parin viikon päästä. Tähän asti olen elänyt hyvinkin varovaisesti, esim. ei yleisötilaisuuksia tai baareja tai muitakaan sisätilaisuuksia kuten leffoja tms., hyvin vähän olen käynyt ravintoloissakaan syömässä. Frendejä tavannut lähinnä ulkona. Tosi sääli jos tämä vaan jatkuu ja jatkuu. Kohta alkaa koulut ja pitää taas kieltää lapsia tapaamasta isovanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas...
JUURI NYT
Oikeasti? Testaamalla maihin ja vapaaliput festareille 😱
Kyllä kait tuo on jo tahallista. Ei kukaan voi oikeasti olla noin älyvapaa.Alan ymmärtää miksi miljonäärit haluavat niin kiivaasti mennä avaruuteen.
Minäkin haluan jo muuttaa toiselle planeetalle.
Minäkin haluaisin muuttaa aivan korpeen enkä nähdä ketään ulkopuolista ja elää omavaraistaloudessa. Nyt riitti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli jotain infoa siitä, miten paljon HUS-alueella on sairastunut rokotettuja tai paljonko rokotettuja on sairaalassa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008159480.html
Mun mielestä on tosi huolestuttava tieto, että sairaalassa olevista potilaista 30% on rokotettuja. Lisäksi artikkelissa kerrotaan, että
"...suuntaa antavien tietojen mukaan kahden rokotteen läpi on sairastunut Husin alueella seitsemän kuukauden aikana 0,04 prosenttia noin 260 000 rokotetusta. Yhden rokotteen saaneista sairastuneita on ollut 0,2 prosenttia 1,1 miljoonasta rokotetusta."
Mun mielestä tärkeämpi tieto on kuitenkin se, kuinka moni sairastuneista on rokotettuja. Jos sanotaan, että 0,2% rokotetuista on sairastunut, antaa liian ruusuisen kuvan tilanteesta, eihän tartuntamäärät ylipäätään ole vielä niin kovin suuria. Sitten jos/kun ne on tuhansissa per päivä, alkaa rokotetuistakin sairastua jo aika moni. Eikä sairaalaan joutuminenkaan ole näköjään lainkaan poissuljettua.
Tosi surullinen uutinen, mä oon niin toivonut että edes 2 rokotetta auttaisi, ettei tulis kovin vakavaa tautia. Itse saan toisen piikin parin viikon päästä. Tähän asti olen elänyt hyvinkin varovaisesti, esim. ei yleisötilaisuuksia tai baareja tai muitakaan sisätilaisuuksia kuten leffoja tms., hyvin vähän olen käynyt ravintoloissakaan syömässä. Frendejä tavannut lähinnä ulkona. Tosi sääli jos tämä vaan jatkuu ja jatkuu. Kohta alkaa koulut ja pitää taas kieltää lapsia tapaamasta isovanhempiaan.
Jos 260 000 täysin rokotetusta on sairastunut 0.04%, se tarkoittaa yli 10 000 ihmistä. (Näin laskin, olen huono matikassa, sori jos tässä joku laskuvirhe!)
Jo yli 10 000 sairastunutta täysin rokotettua pelkästään HUS-alueella jo tässä vaiheessa ,ei mikään mitätön luku valitettavasti.
En ole mikään rokotusvastainen, joten en mielelläni näitä faktoja korosta, mutta kyllä tämän tiedon pitäisi vaikuttaa päättäjiin siten, etteivät antaisi taudin levitä hallitsemattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä yleistää.
tottakai lapset menee kouluun, miksi eivät menisi. Idioottimaista pitää heidät vuosia etäkoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä yleistää.
Osa erityislapsista hyötyy etäopetuksesta. Etenkin ne, joille koulu ei pysty tarjoamaan rauhallista oppimisympäristöä.tottakai lapset menee kouluun, miksi eivät menisi. Idioottimaista pitää heidät vuosia etäkoulussa.
Ja millä perusteella pitäisitte esim alakoululaiset etäopetuksessa?? Oletteko tod niin hulluja, että odotatte rokotetta heillekin?
Top 10 luetuimmat uutiset. Niistä 5 koskee koronavirusta. Herätys päättäjät!
Luetuimmat
1
Tokio 2020
Matti Mattsson järjesti jättipaukun Tokion olympia-altaassa! Kauhoi häikäisevällä esityksellä pronssille: "Ihan päätöntä touhua"
2
Koronavirus
Päivittyvä seuranta: Koronarokotteita annettu yli 4 miljardia annosta, Portugali alkoi purkaa koronarajoituksiaan
3
Vesiliikenne
Sankarikaksikko on nostanut vaarallisia tukkeja vedestä koko kesän – oikeasti vastuu kuuluisi puun uittajille, mutta heitä ei enää ole
4
Maastopalot
Kalajoen maastopalo pyritään rajaamaan yön aikana – paloalue kasvanut nopeasti 300 hehtaariin, pelastuslaitos varautunut evakuointeihin
5
Koronatestaus
Sairaanhoitopiiri joutui turvautumaan poliisin apuun – itärajalla niskuroineet saivat hallintoylilääkärin apeaksi: "On tässä varsin voimaton olo"
6
Koronavirus
Seurakunnan rippileirillä todettu 10 koronatartuntaa – lääkäri pelkää määrän vielä kasvavan
7
Koronavirus
Katso, miten koronatilanne kehittyy ja rokottaminen etenee kunnassasi – grafiikka näyttää maailman ja Suomen tilanteen
8
Tokio 2020
Tuula Tenkanen nousi jo toiseksi olympiapurjehduksessa, Kiinan naiset uivat ME:n – Yle seurasi kisapäivää hetki hetkeltä
9
Koronavirus
STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhila: Syksyn lähiopetus voi olla vaarassa – asetus 12–15-vuotiaiden rokottamisesta valmistunee pian
10
Veneet
Kotkasta löytynyt mysteerivene ei ehkä olekaan yksittäistapaus – poliisi: "Tämä saattaa olla osa jotain suurempaa"
https://yle.fi