Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
23881/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidetaan perua heinäkuussa tapahtumia.

Ei muuta kun FFP2 naamaan ainakin pääkaupunkiseudulla.

Niin toivon kaiken perumista ja täyssulkua! Tätä typerämpää kansaa ei ole!

Vierailija
23882/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei aikuiset miehet, jotka Pietarissa keräännyitte koronalinkoon viinan ja äijäenergian voimalla haistattelemaan ministerille ja kuvasitte sen videolle: menkää testeihin, pysykää karanteenissa ja opetelkaa käytöstapoja. Niin monella tavalla niin noloa ja vahingollista.

Enpäs tee noista mitään. Tälläkin hetkellä kirjoittelen täältä kaupan kassajonosta. Mitäs sanoo mamma siihen?

Sinä olet ollut korkeintaan sossujonossa aiemminkin.

Aika katkeraa puhetta. Ei taida olla kaikki hyvin siellä puolella ruutua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23883/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain deltaviruksen luultavasti kaupasta ruuhka-aikana, vaikka olen pitänyt aina maskia. Nyt olen kuumeessa ja kurkkukivussa. Uusi virus tarttuu todella helposti!

Vierailija
23884/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan laskenut , kuinka paljon tämä Potkupalloväen Pietarin keikka meille maksaa.

3 000 hlöä a 200€ = 600.000€ kierros testejä. Kaikki ilmeisesti testataan kahdesti eli pelkät testit 1.200.000€.

Sitten positiivisten jäljitys ja hoito XXX€.

2 viikon karanteenit puolelle porukasta  1 500 hlöa, suomalaisen keskipalkka  3 000€, 2.250.000€. 

Veikkaisin, että koko kustannut noin  5.000.000€.

On se ehtinyt jo muihinkin tarttua koska juhannus oli viikonloppuna, sellainen joka lähtee kehnommalle tartunta-alueelle tuskin on kovin varovainen palattuaankaan ollut.

Ja koska matkaajat ei ole varovaisia, joutuu muut olemaan entistäkin tarkempia missä käyvät. Toisessa ketjussa jo kertoilevatkin asiasta varovaisemmat.

Vierailija
23885/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain deltaviruksen luultavasti kaupasta ruuhka-aikana, vaikka olen pitänyt aina maskia. Nyt olen kuumeessa ja kurkkukivussa. Uusi virus tarttuu todella helposti!

Toivottavasti pärjäät kotioloissa.

Vierailija
23886/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muu EU sulkee rajansa Suomesta tulevilta deltan hallitsemattoman leviämisen takia, en enää pysty pidättämään naurua.

Sepä olisikin erikoinen tilanne.

Suomi ei voi rajakontrolleilla estää viruksen leviämistä Suomeen, koska EU estää. Miten ihmeessä EU voisi sen jälkeen suljea rajat Suomesta tulevilta.

Vierailija
23887/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan siis hengityssuojainten käyttöä.

Nyt uutisissa esiin tullutta?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-tiedetaan-pietarissa-leviavasta...

” Edes kaksi rokoteannosta ei takaa suojaa delta-variantilta. WHO:n mukaan kaksi rokotetta saaneiden ihmisten kannattaa jatkaa maskien käyttöä, etäisyyksien pitämistä ja muita turvatoimia delta-variantin takia.”

Harmittava tilanne.

Vierailija
23888/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidetaan perua heinäkuussa tapahtumia.

Ei muuta kun FFP2 naamaan ainakin pääkaupunkiseudulla.

Hyvin on vielä julisteita eri tapahtumista ulkosalla.

Nyt vielä jos pk-seudulla peruvat ja muualla pitävät, leviäminen ympäriinsä vain vahvistuu eli toivon mukaan ymmärtävät lomakaudella pitää samat rajoitukset kaikkialla joten kaikki kiinni kunnes virus poistettu tai ainakin sulkea matkustamisen deltavariantin alueilta muualle. Ei kyllä mitään merkkejä tuosta toistaiseki, ei ole mitään hätäkokouksista uutisissa.

Vierailija
23889/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu uskotaan.

Vierailija
23890/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että karanteenipäätöksillä säästetään rahaa. Kun henkilö on kerran määrätty karanteeniin, onpa hän käynyt testeissä tai ei (ja jos on käynyt testissä, on nega, koska muuten olisi määrätty eristykseen), niin kustannukset on tiedossa. Nuoret terveet ihmiset ei karanteenista viitsi testiin hakeutua, jos jonkin kesäflunssan saavat, eli säästyy testikuluja ja jäljitystyövoimaa ja infektiolääkärin aikaa (koska positiiviset vievät enemmän infektiolääkärin aikaa kuin negat). Ovatpa nyt sitten kotona kaikki, oli koronaa tai ei. Ei tarvi selvitellä sen enempää.

Ei Suomessa ihan helposti määrätä ketään karanteeniin. Karanteenissa olevalle pitää maksaa isot päivärahat.

Siksi meillä vaan suositellaan omaehtoista karanteenia. Siitä kun ei tarvitse maksaa mitään.

Kyllä ne sairastuneet ihan testaamalla pyritään selvittämään. Pienemmät kulut testaamisesta tulee kuin päivärahojen maksusta.

Karanteenissa oleva saa tartuntatautipäivärahaa vain ansionmenetyksen perusteella. Työttömät, opiskelijat, lomalaiset ja eläkeläiset voidaan määrätä karanteeniin eikä tarvitse maksaa mitään, vaikka ovat estyneitä käymään itse tarjousostoksilla kaupassa, ja joutuvat tilaamaan kotiin ruokaa maksullisilla kuljetuspalveluilla. Tämäkään ei kovin hyvältä kuulosta, sillä todella pienituloiset ja yksinäiset saattavat joutua rikkomaan karanteenia ihan vain siksi, ettei heillä ole rahaa pysyä karanteenissa.

Nyt kisaturistit ovat käyneet hienosti testeissä, monet tänään maanantaina jo kolmatta kertaa kun viikko sitten saapuivat Suomeen. Mutta negatiivinen testitulos ei pura karanteenia. Perustelu on se, että taudin itämisaika voikin olla jopa 14 vuorokautta! Toisaalta THL:n Salminen on sanonut, että 72 tunnin kuluttua altistumisesta tehtävä testi antaa 95-prosenttisesti luotettavan tuloksen. Eli melkoista epävarmuutta ja montaa käsitystä näyttää asiantuntijoillakin olevan.

Mutta meillähän riittää velkarahaa, jolla maksaa, joten määrätään vain kaikki karanteeniin!

Vierailija
23891/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei aikuiset miehet, jotka Pietarissa keräännyitte koronalinkoon viinan ja äijäenergian voimalla haistattelemaan ministerille ja kuvasitte sen videolle: menkää testeihin, pysykää karanteenissa ja opetelkaa käytöstapoja. Niin monella tavalla niin noloa ja vahingollista.

Enpäs tee noista mitään. Tälläkin hetkellä kirjoittelen täältä kaupan kassajonosta. Mitäs sanoo mamma siihen?

Sinä olet ollut korkeintaan sossujonossa aiemminkin.

Mitäs sinne Alkon jonoon kuuluu?

Vierailija
23892/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista maskia käytit? Oliko ffp2 tai ffp3 vai perus paperinen suunenäsuojus ns. kirurginmaski tai kangasmaski?

Parane pian!

Vierailija
23893/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole vielä keksinyt tarinalle jatkoa.

Vierailija
23894/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli Pietarissa katsomassa EM futista ja sen jälkeen Himoksella, eilen testi ja tulos tänään posi delta.

Vierailija
23895/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista maskia käytit? Oliko ffp2 tai ffp3 vai perus paperinen suunenäsuojus ns. kirurginmaski tai kangasmaski?

Parane pian!

Eihän tarinaan kuulu parantuminen.

Tulee kova tauti kolmeksi kuukaudeksi, sairaalahoitoa. Tarttuu tuhanteen kaveriin.

Ja sitten loppuiäksi aivosumua! Sihen toimii pullo punkkua aamuisin. Työelämä on nyt taputeltu.

Ja syynä vain kaupassa käynti. Senkin olisi viisas jättänyt väliin tänä delta-aikana! Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
23896/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli Pietarissa katsomassa EM futista ja sen jälkeen Himoksella, eilen testi ja tulos tänään posi delta.

Juu toki uskotaan!

Vierailija
23897/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se edellinen tarina muutama sivu taaksepäin ottanutkaan tulta alleen? Se, missä joku sai tartunnan, vaikka ei ollut missään käynyt. Sinnikäs yritys uudelleen, josko nyt joku pelästyisi.

Vierailija
23898/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestänyt kuntavaaleissa hallituksen epäonnistuneen rajavalvonnan ja koronapolitiikan takia. Tiedän, etteivät kyseessä olleet valtakunnanvaalit, mutten silti halunnut antaa ääntäni epäsuorasti tästä vastuussa oleville puolueille. Oppositiopuolueet taas eivät tunnu omilta. Jos kerran hallituksen mielestä koronantorjuntaa rajoilla ei tarvita, niin ne eivät tarvitse myöskään ääntäni. Nykytilanteessa ratkaisuni tuntuu vielä oikeammalta.

Da, persu, da.

Euroopan Mestarit 🇫🇮, tilastot eivät valehtele.

Väitätkö, että kaikki äänestämättä jättäneet ovat persuja? Siis lähes puolet suomalaisista olisi persujen kannattajia 😱

Aika raju väite.

Minäkään en äänestänyt. En ole koskaan varsinaisesti luottanut poliitikkoihin, mutta viime vuosien aikana ovat menneet jo niin syvälle, että en halua tukea sitä toimintaa.

Kokoomus . Sdp . Keskusta ja 14,5persut

Varmaan tiedät, että 44,9% äänioikeutetuista ei äänestänyt tämän vuoden kuntavaaleissa. Tätä porukkaa on jostain syystä haukuttu persuiksi. Jokainen joka kertoo että ei äänestänyt, saa osakseen outoa persu-lällättelyä.

Jotenkin sitä luulisi että jokainen puolue haluaisi saada tämän suuren nukkuvien puolueen omalle puolelleen, mutta sen sijaan heitä vaan tuupataan persujen joukkoihin.

Vierailija
23899/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se edellinen tarina muutama sivu taaksepäin ottanutkaan tulta alleen? Se, missä joku sai tartunnan, vaikka ei ollut missään käynyt. Sinnikäs yritys uudelleen, josko nyt joku pelästyisi.

Joku aina pelästyy.

Vierailija
23900/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mintun kiva jos rajoituksia joudutaan palauttamaan. Olen saanut kakkosrokotteen ja luulin voivani ottaa nyt vähän rennommin, koska luotan rokotteeseen. Niin sitten jos kaikki taas suljetaan ja vielä heinäkuussa! Arvatkaa onko päänuppi silloin kovilla!

Siis luulet, arvelet, veikkaat ja uskot rokotteen antamaan suojaan myös jatkuvasti muuttuvassa virus-varianttien/mutaatioiden maailmassa? Ilmeisesti olet sinäkin tätä kotona viihtyvää sorttia, jonka kontaktit on vähissä? Kannattaa alkaa valmistaa päänuppiasi rankkaan koronasyksyyn jo tässä vaiheessa.

En ole vielä saanut toista rokotetta, mutta ei me nyt ikuisesti voida näin elää. Sen on vaan fakta. Ja mä olen täällä pk-seudulla käynyt julkisilla paikoilla vaan FFP2-maski päässä viimeiset 7 kk, eli en todellakaan mitään riskejä ole ottanut enkä ole mikään koronaskeptikko.

Jospa edes kaksi annosta vähentäisi sairaalaan joutuvien määrän minimiin, niin voisi purkaa rajoitukset.

Joka tapauksessa nyt, kun meillä on vaan pieni osa kansasta rokotettu kahdesti, niin nämä potkupallojanarit saavat hyvin nopeasti aikaiseksi sen, että koko kansan kesä menee pilalle. Ja sitä muuten saavatkin sitten pyydellä anteeksi lopun elämäänsä. Mut hei, sukupolvien unelma!

Kaikki varmaan tiesi, että sieltä Pietarista tuodaan koronaa, muttei kukaan odottanut, että sitä tulisi näin h-vetin paljon. Ei tässä voida enää tehdä tämän deltan kanssa muuta kuin kiristää rajoituksia. Toivoisin kuitenkin, että tästä pistettäisiin ensisijaisesti aikuiset maksamaan hintaa, eli baarit ja muut riennot kiinni, Korkeasaaren yms. auki.

Ketju on lukittu.