Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 25-vuotias ja sain koronarokotteen ulkomailla

Vierailija
03.03.2021 |

Olin jo pitkään ajatellut etten aio ottaa rokotetta ainakaan ensimmäiseen vuoteen. Mutta kun olen nyt nähnyt mitä se saattaa jopa nuorille aiheuttaa niin halusin ottaa sen.

Olen siis omaishoitaja ja siksi sain sen näin äkkiä.

Rokotteen sain klo 15:00 ja klo 00:00 minulla tuli tosi kylmä, tärisin vessaan mennessäni niin paljon että en pystynyt melkein kävellä, laitoin paljon vaatteita päälle ja nukahdin uudestaan, näin todella outoja aidontuntuisia unia pari tuntia ja heräsin niihin. Sitten alkoikin tulla tosi kuuma, tuli kuumia aaltoja ja en saanut nukuttua vaikka väsytti.

Noin klo 4 aikaan aamulla alkoi jano ja samanlainen päänsärky mikä tulee pahassa krapulassa, ja lihaskipuja. Otin ibuprofeiinia ja kipu lakkasi noin 30 minuuttissa tarpeeksi.

Heräsin klo 7 aikaan ja päänsärky oli vielä kova, otin parasetamolia ja lähdin ulos, kävely oli tosi raskasta enkä saanut kunnolla henkeä. tulin kotiin ja söin (siitä tuli kamala nälkä myös!) ja join litran vettä. Kello on täällä nyt 11:50 ja olo on normaali. Päänsärky ja kivut poissa ja ehkä vähän väsynyt olo mutta tuntuu että jaksan mennä ulos ja muutenkin olo normaali.

Ajattelin kertoa sivuoireita, tiedän että moni varsinkin nuori pelkää mutta minua ei pelota enää yhtään. 3 kuukauden päästä toinen annos.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota. Missäs maassa on muka noin pitkä väli annoksilla? Taisit keksiä nyt omasta päästäsi tämän. Sen sijaan minä voin kertoa ihan tositarinan.

Olen 30-vuotias, asun ulkomailla. Täällä on rokotettu marraskuusta lähtien. Aloitettiin kriittisiltä aloilta, kaikille vapaa tammikuun alusta. Sain ekan annokseni (ilmaiseksi) helmikuun 12. ja samalla sain ajan toiseen annokseen 2 vkon päähän. Rokotteen oton jälkeen hartioissa lievää kipua, ihan kuin ne olisivat olleet jumissa kaksi päivää. Ohjeiksi sain parasetamolia kipuun tarvittaessa, en tarvinnut. Toinen annos varattuna aikana, jälkioireet edellistä vastaavat plus unille kävin yhdeksältä annoksen saanti iltana. Rokotepassiin merkintä 28 päivää toisesta annoksesta negatiivisen testin jälkeen. ”Vapaakortti” passissa voimassa 14 vrk., uudelleen aktivoimiseen neg. testi. Kätevää, nopeaa, helppoa ja turvallista.

Vierailija
2/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta piikistä tulee yleensä paljon voimakkaammat oireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta, mutta noi on tosiaan vasta ne oireet, jotka tulevat heti. Mitähän muuta kivaa ovat keksineet.

Vierailija
4/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisesta piikistä tulee yleensä paljon voimakkaammat oireet.

Ei paljon, jonkun verran.

Vierailija
5/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk väli rokotuksissa on vain Suomessa. Kanadassa on 4kk. Muut noudattavat paremmin 3 viikon ohjeistusta.

Vierailija
6/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tuota. Missäs maassa on muka noin pitkä väli annoksilla? Taisit keksiä nyt omasta päästäsi tämän. Sen sijaan minä voin kertoa ihan tositarinan.

Olen 30-vuotias, asun ulkomailla. Täällä on rokotettu marraskuusta lähtien. Aloitettiin kriittisiltä aloilta, kaikille vapaa tammikuun alusta. Sain ekan annokseni (ilmaiseksi) helmikuun 12. ja samalla sain ajan toiseen annokseen 2 vkon päähän. Rokotteen oton jälkeen hartioissa lievää kipua, ihan kuin ne olisivat olleet jumissa kaksi päivää. Ohjeiksi sain parasetamolia kipuun tarvittaessa, en tarvinnut. Toinen annos varattuna aikana, jälkioireet edellistä vastaavat plus unille kävin yhdeksältä annoksen saanti iltana. Rokotepassiin merkintä 28 päivää toisesta annoksesta negatiivisen testin jälkeen. ”Vapaakortti” passissa voimassa 14 vrk., uudelleen aktivoimiseen neg. testi. Kätevää, nopeaa, helppoa ja turvallista.

Ekat rokotukset annettiin joulun jälkeen. Ellet sitten ole ollut Sputniksin testeissä.

Vierailija
7/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk väli rokotuksissa on vain Suomessa. Kanadassa on 4kk. Muut noudattavat paremmin 3 viikon ohjeistusta.

Kanadassa oikeesti? Enpä olisi uskonut. Tuo venyttäminen on niin vihonviimeinen virhe, että sitä in kyllä aika mahdoton perustella.

Vierailija
8/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekat rokotukset annettiin joulun jälkeen. Ellet sitten ole ollut Sputniksin testeissä.

Ei annettu, täällä annettiin ekat kriittisille aloille marraskuussa, sitä ennen vapaaehtoisille jo syys-lokakuussa. Tammikuussa tosiaan vapautui kaikille iästä, koulutuksesta tai statuksesta riippumatta. Mieheni sai rokotteen tuossa marraskuun erässä.

Vierailija
9/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanadassa oikeesti? Enpä olisi uskonut. Tuo venyttäminen on niin vihonviimeinen virhe, että sitä in kyllä aika mahdoton perustella.

Perustele, kiitos.

Vierailija
10/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei annettu, täällä annettiin ekat kriittisille aloille marraskuussa, sitä ennen vapaaehtoisille jo syys-lokakuussa. Tammikuussa tosiaan vapautui kaikille iästä, koulutuksesta tai statuksesta riippumatta. Mieheni sai rokotteen tuossa marraskuun erässä.

Eikä ole Sputnik, on Kiinan ja tämän maan (UAE) yhteiskehitys. Ei vapautettu (vielä) muille.

Vierailija
11/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha.

Lähipiiriini kuuluva 25-vuotias sai ulkomailla rokotteen, ja kolmen viikon päästä toisen.

Hänelle ei tullut kummastakaan mitään oireita, paitsi rokotuskohta vähän jomotti. Muutama hänen kollegansa oli saanut toisesta rokotteesta lievää lämpöä, ja joutui sen takia olemaan poissa töistä. Seuraavana päivänä olivat jo työkykyisiä.

Kolmen kuukauden rokotusvälistä en ole kuullut muualla kuin Suomessa.

Vierailija
12/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomessa saa toisen rokotuksen kolmen kk päästä, ellei keretty antaa ennen kuin tuo tuli voimaan.

Sain itse 25.3 ja toinen on 21. 6.

Vierailija
13/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele, kiitos.

Mielelläni. Rokotevalmistajat ilmoittavat annosten antoväliksi 2-3vkoa. Sen venyttäminen 12-16 vkoon on riski niin immuniteetille kuin mahdolliselle ensimmäisen annoksen jälkeen sairastumisellekin. Se ei palvele ketään. Jos Suomessakin toinen annos olisi annettu 2-3 vkon aikaikkunassa, olisi rokotettuja paljon enemmän kuin 2,2. Ja nyt, kun 12 vkoa tulee täyteen, pelataan peliä aikojen annon kanssa, kun alkaa olla jo kiire saada aika tehosteeseen.

Vierailija
14/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskurin mukaan mun pitäisi saada ensimmäinen annos touko-kesäkuussa ja toinen annos elo-syyskuussa.

T. Briteissä asuva

Vierailija
15/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomessa saa toisen rokotuksen kolmen kk päästä, ellei keretty antaa ennen kuin tuo tuli voimaan.

Sain itse 25.3 ja toinen on 21. 6.

Tiedän, että Suomessa on, sen nyt suljin pois mahdollisista jo aloituksen ulkomaan maininnan vuoksi. Luulin Suomea ainoaksi, mutta ilmeisesti Kanada on lähtenyt nyt sit samaan leikkiin.

Vierailija
16/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ekan annokseni (ilmaiseksi)

No eihän se rokotus muissa maissakaan mitään maksa rokotuksen saajalle.

Vierailija
17/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otin ibuprofeiinia ja kipu lakkasi noin 30 minuuttissa tarpeeksi."

Valehtelet, ei vaikuta noin nopeasti.

Vierailija
18/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole missään maassa 3 kuukauden pituista väliä rokotteelle.

Tai sitten sen täytyy olla joku täysin tuntematon rokote.

Kaikissa maissa ei myöskään ole mitään omaishoitaja järjestelmää sinänsä.

Ja Suomessakin voi omaishoitaja saada piikin yhtäaikaa sairaan rokotettavan kanssa.

Ap:n kertomus on aivan selkeä provo, tyhjänpäiväinen, huvikseen tehty aloitus.

Vierailija
19/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskalsit? Etkö ole kuullut huhuja, että rokotteisiin kuolee 3 vuoden päästä. Minua ainakin pelottaa...

Vierailija
20/24 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomeen on tullut tuo 3 kk väli? Minä sain ens. piikin 5.3. ja toinen tulee 14.5.