Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen nainen lääkäri-miehelle yleensä kelpaa?

Vierailija
03.03.2021 |

Pitääkö olla hoikka, tatuoimaton, korkeakoulutettu jne?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja yleensä

Harvemmin akateeminen ihminen jaksaa elämää/keskusteluja duunaritason AMK:n kanssa. Eli ei. Panoon kelpaa kyllä.

Heh, todellakin akateemisen maailman duunarille kelpaa toinen duunari.

Vierailija
22/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemieni mieslääkäreiden puolisot: toisen alan erikoislääkäri, opettaja, sairaanhoitaja 2 kpl, vatsaelinkirurgi, ilman ammatillista koulutusta, juristi.

Naislääkärit: opettaja, diplomi-insinööri 2 kpl, bussinkuljettaja, maanviljelijä, lääkäri, yrittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lääkäri ja meidän 10 hengen naislääkäriporukan miehistä 6 on lääkäreitä ja 3 diplomi-insinöörejä. Yksi nainen on sinkku.

Jos mietin miespuolisia kavereita niin heilläkin suurimmalla osalla on lääkäri kumppanina. Myös muutama sairaanhoitaja tai muu amk-tason ammatti löytyy. Amiksia ei kumppaneina ole yhdelläkään lääkärillä lähipiirissäni.

Vierailija
24/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi patologi on naimisissa puusepän kanssa. Yksi naislääkäri seurusteli maanviljelijän kanssa ja sen jälkeen jonkun luovan alan tyypin kanssa. Eli ihan laidasta laitaan. Vanhemmat mieslääkärit keitä tunnen ovat sairaanhoitajan ja gynekologin kanssa naimisissa. Yksi entinen lukiokaveri (mies) on opiskeluaikanaan lääkiksessä tavanneen tytön kanssa naimisissa. Molemmat semmosia hiirulaisia. Yksi lääkärismies on kotivaimona toimivan äidinkieltä opiskelleen tytön kanssa naimisissa. En tiedä onko nainen koskaan valmistunut kun tuli liuta muksuja. Mies on ihan ok näkönen, mutta vaimo näyttää vaatimattomalta lukutoukkahipiltä, joihin muut miehet eivät kiinnittäisi huomiota.

Vierailija
25/58 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 180 cm pitkä, 78 kg painava, urheilullinen ja aktiivinen mies, jonka elämä on kulkenut monipuolisia polkuja. Työskentelen kirurgina, ja urani varrella olen toiminut myös liike-elämän sekä politiikan johtotehtävissä. Näiden kokemusten ansiosta maailmankuvani on laaja, ja viihdyn yhtä hyvin leikkaussalissa kuin keskustelemassa yhteiskunnallisista ilmiöistä.

Vapaa-ajallani nautin lentämisestä – se tarjoaa ainutlaatuisen yhdistelmän vapautta ja keskittymistä. Lisäksi matkailu ja musiikki ovat lähellä sydäntäni, ja haen elämyksiä niin uusista kulttuureista kuin konserteista. Urheilun suurtapahtumat, kuten olympialaiset ja jalkapallon MM-kisat, kuuluvat myös kiinnostuksen kohteisiini.

Etsin vakavassa tarkoituksessa tasavertaista kumppania, jonka kanssa voi jakaa niin arjen kuin juhlan. Arvostan erityisesti hyviä keskustelutaitoja, sosiaalisuutta ja avointa mieltä. Toivon, että pidät huolta itsestäsi ja elämäntavoistasi – ethän tupakoi ja suhtaudut alkoholiin kohtuudella.

Jos tunnistat itsesi kuvauksesta ja uskot, että voisimme löytää yhteisen sävelen, kuulen sinusta mielelläni.

Vierailija
27/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani on lääkäri ja hänen puolisonsa on lääkäri. Ja toki myös ihana ihminen, ystävällinen, huumorintajuinen ja kaunis.

No niin hienoa! Sait kertoa että poikasi on lääkäri. Ja itse olet...?

Tämä.

Vierailija
28/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 180 cm pitkä, 78 kg painava, urheilullinen ja aktiivinen mies, jonka elämä on kulkenut monipuolisia polkuja. Työskentelen kirurgina, ja urani varrella olen toiminut myös liike-elämän sekä politiikan johtotehtävissä. Näiden kokemusten ansiosta maailmankuvani on laaja, ja viihdyn yhtä hyvin leikkaussalissa kuin keskustelemassa yhteiskunnallisista ilmiöistä.

Vapaa-ajallani nautin lentämisestä – se tarjoaa ainutlaatuisen yhdistelmän vapautta ja keskittymistä. Lisäksi matkailu ja musiikki ovat lähellä sydäntäni, ja haen elämyksiä niin uusista kulttuureista kuin konserteista. Urheilun suurtapahtumat, kuten olympialaiset ja jalkapallon MM-kisat, kuuluvat myös kiinnostuksen kohteisiini.

Etsin vakavassa tarkoituksessa tasavertaista kumppania, jonka kanssa voi jakaa niin arjen kuin juhlan. Arvostan erityisesti hyviä keskustelutaitoja, sosiaalisuutta ja avointa mieltä. Toivon, että pidät huolta itsestäsi ja elämäntavoistasi – ethän tupakoi ja suhtaudut alkoholiin kohtuudella.

Jos tunnistat itsesi kuvauksesta ja uskot, että voisimme löytää yhteisen sävelen, kuulen sinusta mielelläni.

Oliko tarkoitus testata deitti-ilmoitustasi? Ihan hyvä, mutta ikä unohtui. 

Itse aloituksen kysymykseen, minun tuntemani lääkärit ovat melkein kaikki naimisissa toisen lääkärin kanssa kahta lukuunottamatta eli yhden mies on Finskin lentäjä ja toisen ekonomi/kartanonomistaja/mv. 

Itsekin olen lääketiedettä opiskellut, mutta en valmistunut, suvussa ja lähipiirissä on paljon lääkäreitä. Siinä menee niin kuin muissakin pareissa eli ulkoisesti ovat useimmiten yhteensopivia ja koulutus samantasoinen, pitkiä avioliittoja kaikilla (yksikään tuntemani ei ole eronnut).

Vierailija
29/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkisläisten superristelyillä muodostuu aika paljon lääkäri-eläinlääkäri ja lääkäri-hammaslääkäri-pareja. Lisäksi lääkäri-lääkäri- ja lääkäri-sairaanhoitaja-parit on melko yleisiä.

Vierailija
30/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ulkoisesti ovat useimmiten yhteensopivia eli kaunis komean kanssa, tavis taviksen jne. Lääkäreissä on vähemmän ylipainoisia ja lihavia, sama koskee tatuointeja, joten puolisoltakaan ei näitä ominaisuuksia löydy. 

Vierailija
31/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman, toisella on lääkärivaimo ja toisella hoitaja. Molemmat kauniita. Luulen, että kauneus ja akateemisuus plussaa, mutta lopulta henkinen kohtaaminen ja seksuaalikemia vaikuttaa eniten. 

Vierailija
32/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani on lääkäri ja hänen puolisonsa on lääkäri. Ja toki myös ihana ihminen, ystävällinen, huumorintajuinen ja kaunis.

Tämä.

Mitä sitten että sanoi poikansa olevan lääkäri jos kerran on. Olette todella pikkusieluja. 

Vierailija
33/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreissä on muuten ainakin omassa elämänpiirissäni enemmän homoseksuaaleja kuin muissa ammateissa. Lääkärin ammatti tarjoaa ihan hyvän selkänojan kaikkea skeidaa vastaan mitä homoja vastaan varsinkin takavuosina on ollut. Mm. äitini paras ystävä ja kollega oli lesbo ja eli todella pitkässä parisuhteessa naisen kanssa jo 70-luvulta.

Yllättäen lääkäreissä on myös pohjoisesta tulleita uskovaisia, osa heistä myös erittäin konservatiivisia, mutta vaikka nämä kaksi ryhmää ovat työssään kohdanneet, ei ainakaan omiin korviini ole kaikunut mitään konflikteja. Uskovaiset vai elävät omaa elämäänsä todeksi ilman muille saarnaamista. Kun itse valitsin opiskelupaikkaa, olin läheinen tällaisen uskovaisen nuoren lääkäripariskunnan kanssa. Eivät koskaan yrittäneet vaikuttaa täysin päinvastaisiin mielipiteisiini. 

Vierailija
34/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Mitä sitten että sanoi poikansa olevan lääkäri jos kerran on. Olette todella pikkusieluja. 

Minulle tuli kerran samanlainen kommentti, kun kerroin äitini ammatin vai oliko se isäni ammatti, en muista. Tällainen palsta vain on, ei voi mitään. Ihan tavanomaiset asiat voivat herättää ärsytystä. 

Vierailija
35/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että lääkärimiehelle sopii tavisnainen jolla on myös kellokortti ja ammattiliiton sanelema, selkeästi ennakoitava työelämä. Esimerkiksi toinen lääkäri, hoitaja tai opettaja.

Tutkijat, yrittäjät, johtajat, yksityisen sektorin uratykit yms. eivät varmaan lääkärimiehiä kiinnosta. Ja tunne lienee molemminpuoleinen.

Olipas erikoinen mielipide. Tunnen paljon sellaisia lääkäreitä, jotka ovat itse tutkijoita (enemmistö) ja yrittäjiä on useampi myös. Yksi tuntemistani lääkäreistä ei ole varsinaisesti toiminut lääkärin ammatissa, vaan pyörittää lääketieteen alan yritystä eli hän on ekonomi, joka luki huvikseen lääkäriksi yritystoimintaansa varten.

Vierailija
36/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana en ottaisi lääkäriä,ihan tavallisia  miehiä ovat. Mieluummin mies joltain muulta alalta.

Vierailija
37/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jota saa hoidella. 

Vierailija
38/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nuoret lääkärimiehet ovat koppavia. Ehkä elämä opettaa. Vaikka olet nuori, koulutettu ja komea, olet silti yksi muiden joukossa. 

Vierailija
39/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkonäkö on ok niin minulle kelpaa kaikki paitsi jos on ongelmia päihteidein tai pään kanssa. T: Lääkäri

Vierailija
40/58 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman mieslääkärin ja muutaman naislääkärin. Näistä naislääkäreistä osa on uralleen omistautuneita ikisinkkuja, eivät ole kunnolla koskaan olleet parisuhteessa. Harrastavat lähinnä kulttuuria, lukupiiriä ym. toisten sinkkunaislääkäreiden kanssa. Ulkonäöltään eivät kovin ihmeellisiä, mutta lähes kaikki normaalipainoisia/hoikkia. Pari viettää ihan normaalia perhe-elämää, eivät tee iltavuoroja tai päivystystä (poliklinikkatyö). Miestensä ammatteja en tiedä, toisella taitaa olla ehkä insinööri. 

Mieslääkärit jotka tunnen ovat aika urakeskeisiä, matalammin koulutetut puolisot hoitavat kodin ja lapset. Yhden puoliso on opettaja, muilla tietääkseni amk-koulutus. Eivät ole pitäneet mitään vanhempanivapaita tms. Eivät osallistu lasten harrastushommiin tms. muuta kuin ehkä kuskaamalla joskus. Yksi poikkeus vahvistaa säännön, tämä poikkeus on todella rento tyyppi, ei ole edes erikoistunut vaan tyytyväisenä tehnyt tk-lääkärin hommaa vuosikaudet. On tietääkseni perheessään aktiivisesti läsnä, on pitänyt perhevapaita ym. Näistä lääkäreistä vain yksi on suht miellyttävän näköinen, muut ehkä vähän nörähtäviä ulkonäöltään.