Mä inhoan "leikkipuistomammoja"...
juuri noita, jotka kyttäävät ulkoileeko joku vai ei ja koska ja kestoileeko ja imettääkö vielä vai onko 3kk jo pulloruolkinnassa....
Noita riittää kaikkialle. Miten se jatkuva märinä voikin ottaa niin korviin. Vien lapsiani leikkipuistoihin ja pihalle silti, kestän aina tietyn aikaa, sitten pois ja kun suljen oven huokaan syvään helpotuksesta.
Kaikki ei tietenkään nooita ole, osa osaa olla ihan rentoja, tavallisia ja mukaviakin.
Kommentit (13)
että jos käyttää kestovaippoja, tekee soseet itse ja imettää, täällä pidetään jotenkin takakireänä.
mutta nyt kun lapsi on tokalla se on mennyt ohi. Samoin kuin muiltakin sen ajan puistotutuilta. Nyt ne on taas uraäitejä..
asti, kuulee kaukaa missä nämä mammat liiikkuvat. Kansoittaneet myös lasten päiväkerhot.
Muutaman vuoden päästä ne päsmäröi koulun vanhempainilloissa ja vanhempainyhdistyksessä. Mulkoilevat jos ette suostu myymään sukkia, karkkeja, keksejä tai vessapaperia luokkaretkirahaston kartuttamiseksi.
Pienet on piirit ko. Mammoilla, kun täytyy muita kytätä.
Ne on just niitä naisia, jotka sanoo itseään "mammoiksi" ja huorittelee toisiaan imetysfoorumeilla, ja kertoo, että "vauvavuodet olivat parasta aikaa elämässä". Nämä kommentit vapaasti siteerattuna Hesarin Silfverbergin kolumnista tällä viikolla.
Itellä tragikoomisia kokemuksia tyyliin: "näkee, et toi on sun eka, ei kannata antaa 1-vuotiaan ryömiä hiekkalaatikolla, voi saada suuhunsa vaik jonkuu likasen lelun" Tässä tilanteessa ittellä 3 vanhempaa muksua: eskari, 1. luokkalainen ja 3.luokkalainen.
Kommentin esittäjä luomusose-imetys-perhepetinatsi n. 32v, jolla yksi 4-v lapsi kypärä päässä leikkipuistossa :D
Ai mistä tiedän, että luomusose...? Saarnaa kaikille kaikille tätä asiaansa auliisti:)
Olen sinut äitiyteni ja naiseuteni kanssa. Säälivästi vain ajattelen näistä pätemisenkaipuussaan olevista besserwisser-mammoista, että ehkä jonakin päivänä hekin osaavat itsekin rentoutua, ja vaan nauttia ilman suorittamista äitiydestä.
Epävarmat äidit ovat niitä jotka puuttuvat toisten asioihin.
Turvallisuus, läheisyys, rakkaus ja rajat on tärkeintä lapselle, ei se että onko imetetty puolivuotiaaksi, tai yksivuotiaaksi, onko synnytetty luomusti vai keisarinleikkauksella, onko kestovaippailtu vai kertakäyttövaipat ollut käytössä jne. Ei ne lapset tule itkemään isona sitä, että kun äiti et sitten imettänytkään minua! Mutta kodin ilmapiirin ja rakkauden muistavat kyllä! Tai kaikki kivat tapahtumat, ja ihan sen tavallisen arjen mitä perheessä elettiin.
Aika normaaleilta kaikki puistossa vaikuttaa eikä kukaan varsinkaan mistään luomusoseista tai oikeastaan mistään vauhkoa. Toki keskustellaan ja kuka kenenkin kanssa mutta lähinnä kai kaikki on tuoneet ne lapset leikkimään. Ehkä täällä päin ei ole hc-mammoja vaikka hoitovapaalla olijoita paljon onkin..?
Ehkä sitten en ole päässyt piireihin kuulemaan, kuinka minusta puhutaan pahaa, kun ei ole näkynyt oikeaan aikaan ulkoilemassa lasten kanssa :D Ai ai, eikö tähän aikaan kuuluisi ulkoilla lasten kanssa?
Kai ne toisten tuomitsijat on niitä, jotka kyttää toisia ihmisiä muutenkin, neuvoo, paheksuu selän takana, tietää kaiken parhaiten jne. Esim. jotkut opettajat saattavat olla tällaisia... mutta ei tietenkään kaikki ;)
Aika normaaleilta kaikki puistossa vaikuttaa eikä kukaan varsinkaan mistään luomusoseista tai oikeastaan mistään vauhkoa. Toki keskustellaan ja kuka kenenkin kanssa mutta lähinnä kai kaikki on tuoneet ne lapset leikkimään. Ehkä täällä päin ei ole hc-mammoja vaikka hoitovapaalla olijoita paljon onkin..?
Oikeastaan päinvastoin. Ai sunkin lapsi käyttää vaippoka, niin munkin. Ei mikään onnistu, joten pidetään taukoa ja sitten nauretaan ei olla ekaks kehumassa kuinka edistynyt oma lapsi on. Mutta meillä onkin puistossa mukavaa !
Me käytiin useassakin puistossa pitkin Helsinkiä. Kesäisin mielellään enemmän niissä missä oli uima-altaat ja leikinohjaajat. Ei ollut pakko, mutta helpottihan se sitä arkea, että mukulat sai liikkua ja raitista ilmaa. Muutenhan he meni pitkin seiniä. < testattu. :)
Upeeta, että leikkipuistoja on!
täällä 1kpl mammoja , joka ulkoilee lapsineen , JOS ulkoilee, kun kunnon mammat menny jo lounaalle ja päikkäreille:) ja nautin toisaalta tyhjästä puistosta ja toisaalta kaipaan niitä "minuutti-minuutti" aikataulutettuja perhepäivähoitajia( ja sehän on pakko tehä niin, kun monta lasta) ...mut mun vapaus on jotain ihan deluxee, mun omien lasten kanssa :)
kun jostain tv-sketsistä.