Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätäydelliset, ongelmaiset ihmisevät ovat kiinnostavampia kuin "täydelliset"

Vierailija
03.03.2021 |

Tämän olen huomannut. Epätäydellisyys on paljon mielenkiintoisempaa. Pitää olla vähän "sekaisin", että on kiinnostava persoona.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Täydellisyyttä ei ole olemassakaan. Mutta se että joku kuvittelee olevansa täydellinen on hyvin epäkiinnostavaa, koska se on epäaitoa.

Epätäydellisyys ei ole kiinnostavaa koska ongelmat tai draama olisivat kiinnostavia, vaan koska AITOUS on kiinnostavaa.

Siksi kirjoitinkin täydelliset sitaateissa, koska kirjaimellisesti täydellisiä ihmisiä ei ole. Tarkoitin sellaisia ihmisiä, jotka osaavat hallita tunteensa hyvin ja käyttäytyvät "kuten etikettiin kuuluu". Heillä ei myöskään ole mielenterveysongelmia. Tällaisia ihmisiä kutsun ns. täydellisiksi.

AP

Minusta tunteensa hallitsevat ja hyvin käyttäytyvät ihmiset ovat kiinnostavia, koska se kertoo hyvästä tunneälystä ja elämänhallinnasta. On paljon ihmisiä, joilla olisi työmaata näiden asioiden kanssa, ja vaikka he voivat kyllä olla kiinnostaviakin jostain muusta syystä, niin ei elämänhallinnan tai tunteiden säätelyonglma minusta tee ihmisestä sinänsä kiinnostavaa. Tutkimusaiheena ilmiö voi kyllä olla kiinnostava.

Juu juu, en sitä tarkoittanutkaan, että huonosti käyttäytyvät ihmiset olisivat kiinnostavia. Päinvastoin! Tarkoitin sitä, että "etiketin vastaisesti" ei esimerkiksi mene syömään töissä eväitään sinne, minne "kuuluu mennä" eli taukotilaan, jossa on muita ihmisiä myös syömässä eväitään. Tunteiden hallinnan vaikeuksilla taas tarkoitin sitä, että tällainen ihminen on tavallisesti viilipytty, mutta saa ajoittain "hulluuskohtauksia".

AP

Vierailija
22/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap itse moniongelmainen? Itse arvostan ihan tavallisia ihmisiä, joiden ilmaisena apuna ja terapeuttina ei tarvitse olla 24/7 hälytysvalmiudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan yhdeltä kaveriltani. Hän keräilee ystäväpiiriinsä ihmisiä, joilla on ties mitä persoonallisuushäiriötä ja työkyvyttömyyttä ja rahaongelmia ja miessekoiluja ja...lista mielenterveyden ongelmista ja niiden mukanaan tuomista haasteista on pitkä.

Näitä aivan selkeästi hyvin epätasapainoisia ihmisiä kaverini sitten terapioi päivät pääksytysten livenä ja whatsappissa. Takana päin kertoilee heidän uusista oudoista edesottamuksistaan muille tutuille. 

Olen monta kertaa miettinyt, mitä ihmettä hän saa näiden sekopäiden hyysäämisestä? Tuollainen ystävyyssuhde ei voi mitenkään olla tasapuolinen ja tasa-arvoinen.  

Voi kokea "vauhtia ja vaarallisia tilanteita" ilman, että itse joutuisi häröilemään päättömästi? Epävakaiden ja ongelmaisten edesottamukset ovat kuin tosielämän saippuaoopperaa, eli viihdettä? Henkilö kokee itsensä tärkeäksi saadessa olla kyökkipsykologina tälle porukalle?

Vierailija
24/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Täydellisyyttä ei ole olemassakaan. Mutta se että joku kuvittelee olevansa täydellinen on hyvin epäkiinnostavaa, koska se on epäaitoa.

Epätäydellisyys ei ole kiinnostavaa koska ongelmat tai draama olisivat kiinnostavia, vaan koska AITOUS on kiinnostavaa.

Siksi kirjoitinkin täydelliset sitaateissa, koska kirjaimellisesti täydellisiä ihmisiä ei ole. Tarkoitin sellaisia ihmisiä, jotka osaavat hallita tunteensa hyvin ja käyttäytyvät "kuten etikettiin kuuluu". Heillä ei myöskään ole mielenterveysongelmia. Tällaisia ihmisiä kutsun ns. täydellisiksi.

AP

Minusta tunteensa hallitsevat ja hyvin käyttäytyvät ihmiset ovat kiinnostavia, koska se kertoo hyvästä tunneälystä ja elämänhallinnasta. On paljon ihmisiä, joilla olisi työmaata näiden asioiden kanssa, ja vaikka he voivat kyllä olla kiinnostaviakin jostain muusta syystä, niin ei elämänhallinnan tai tunteiden säätelyonglma minusta tee ihmisestä sinänsä kiinnostavaa. Tutkimusaiheena ilmiö voi kyllä olla kiinnostava.

Juu juu, en sitä tarkoittanutkaan, että huonosti käyttäytyvät ihmiset olisivat kiinnostavia. Päinvastoin! Tarkoitin sitä, että "etiketin vastaisesti" ei esimerkiksi mene syömään töissä eväitään sinne, minne "kuuluu mennä" eli taukotilaan, jossa on muita ihmisiä myös syömässä eväitään. Tunteiden hallinnan vaikeuksilla taas tarkoitin sitä, että tällainen ihminen on tavallisesti viilipytty, mutta saa ajoittain "hulluuskohtauksia".

AP

En vähättele sinun kokemustasi ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta minulle nuo kuvaamasi asiat eivät kerro kiinnostavasta ihmisestä. Mutta kaikilla on oikeus kiinnostua mistä haluaa, ok.

Vierailija
25/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta muiden ihmissuhdeongelmat ja vastaavat itseaiheutetut jutut. Myötähävettävimpänä kännisekoilut ja salamarakkaudet. Sen sijaan esim. yksi "tavallinen" kaverini on hyvin mielenkiintoinen, koska hänelle sattuu kaikenlaista itsestään riippumatonta, joita olen joskus itsekkin todistanut. Yhtenä esimerkkinä joku oli kerran kastellut parvekekukkia ja vettä lirahtanut laidan yli juuri kun kaverini käveli alta.

Vierailija
26/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

AP

AP

En vähättele sinun kokemustasi ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta minulle nuo kuvaamasi asiat eivät kerro kiinnostavasta ihmisestä. Mutta kaikilla on oikeus kiinnostua mistä haluaa, ok.

Uskon ettei tuo kuulosta "paperilla" kiinnostavalta, mutta minulle on useampikin mies sanonut, että olen sekopää ja he ovat tykänneet minusta kovasti. Ulkoisia avujakaan minulla ei juuri ole, joten en näe oikein muuta vaihtoehtoa.

AP

Vierailija
27/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen impulsiivinen ja mielenterveysongelmainen tyyppi ollut jo pienestä pitäen ja ehkä jotkut minua kiinnostavana pitävät kun aina naureskelevat ja juoruilevat uusista edesottamuksistani (mokailuista ja sekoiluista). Itse antaisin mitä vaan että saisin olla normaali

Vierailija
28/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen impulsiivinen ja mielenterveysongelmainen tyyppi ollut jo pienestä pitäen ja ehkä jotkut minua kiinnostavana pitävät kun aina naureskelevat ja juoruilevat uusista edesottamuksistani (mokailuista ja sekoiluista). Itse antaisin mitä vaan että saisin olla normaali

Älä tee tuota. Sinun pitää opetella pitämään itsestäsi juuri sellaisena kuin olet! ♡

AP

Vierailija
29/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

AP

AP

Uskon ettei tuo kuulosta "paperilla" kiinnostavalta, mutta minulle on useampikin mies sanonut, että olen sekopää ja he ovat tykänneet minusta kovasti. Ulkoisia avujakaan minulla ei juuri ole, joten en näe oikein muuta vaihtoehtoa.

AP

Okei... no kiva jos tämä asia tuo jotain hyvää sinulle sitten.

Vierailija
30/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on näitä, jotka romantisoivat mt-ongelmat.

Vierailija
31/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näitä ”Mä olen NIIN outo, hihhiihh”-tyyppejä, joiden outouden tunteen takaa paljastuu yleensä mielikuvituksettomuutta ja hyvin normienmukaista ajattelua.

Oikeat mielenterveysongelmat ovat kokemukseni mukaan hyvin harvoin mitään muuta kuin uuvuttavia ja surullisia.

Vierailija
32/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kiinnostavampia mutta myös raskaampia ihmisinä.

T. todella ongelmainen

Vierailija
33/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on näitä ”Mä olen NIIN outo, hihhiihh”-tyyppejä, joiden outouden tunteen takaa paljastuu yleensä mielikuvituksettomuutta ja hyvin normienmukaista ajattelua.

Oikeat mielenterveysongelmat ovat kokemukseni mukaan hyvin harvoin mitään muuta kuin uuvuttavia ja surullisia.

Juuri näin. Jos joku ottaisi minulta tämän I-tyypin kaksisuuntaisen mielialahäiriön itselleen, niin olisin erittäin mielelläni lopun elämääni tylsä ja epäkiinnostava.

Vierailija
34/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaamattomasti käyttäytyvä hoidosta kieltäytyjä jolla on pää astraalimaailmoissa, mikä olisi hauskempi tuttavuus =)

Vierailija
35/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä. En jaksa somessakaan seurata näitä joiden elämä on täydellistä kiiltokuvaa, vaan seuraan ihmisiä, joilla on omia mielipiteitä sekä sellaisia joilla on valitettavasti sairauksia, mutta niiden kautta on syntynyt jotenkin ihan erilainen perspektiivi elämään. Ystävinä mulla ei myöskään ole kiiltokuvaihmisiä, mutta ei kyllä vakavasti psyykkisesti sairaitakaan. Sellainen sopiva tasapaino pitää löytää. Herkät ja vähän omalaatuiset ihmiset tuntuu kiehtovan erityisesti. Pienet mt-ongelmat tekee myös kiehtovaksi, mutta joku vakava masennus ois varmasti jo liian raskasta. 

Vierailija
36/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa mielen sairauksien romantisointi. Niissä ole ole mitään kahdehdittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän