Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naiset ovat paljon miehiä itsenäisempiä"

Vierailija
03.03.2021 |

Tuohon väitteeseen törmää palstalla toistuvasti. Naisten mielestä se tekee heistä miehiä itsenäisempiä, että he roikkuvat miesten sijaan enemmän kavereissaan tai perheissään. En tiedä ainuttakaan aidosti itsenäistä naista. En ymmärrä, miten se on jotenkin ylevämpää ripustautua parhaaseen kaveriinsa miehensä sijaan...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritellään ensin itsenäinen. Sitä että voi maksaa omat laskunsa? Että osaa viettää aikaa yksin? Mitä "roikkuminen" tarkoittaa?

Vierailija
2/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan taida vastata tähän mitään, alapeukutetaan vaan...

No mitä vastausta kaipasit? Tämä on ilmeisesti sinun subjektiivinen kokemuksesi asiasta. Mitäpä siitä väittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määritellään ensin itsenäinen. Sitä että voi maksaa omat laskunsa? Että osaa viettää aikaa yksin? Mitä "roikkuminen" tarkoittaa?

Oletko sitä mieltä, että naiset osaavat viettää aikaa yksin miehiä paremmin? Minä en.

Tarkoittaako se että on itsenäinen jos viihtyy yksinään...?

Vierailija
4/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat miestä suojelemaan, maksamaan kaiken, ihan vaan kun eivät pysty olemaan yksin. Aika harva nainen on oikeasti itsenäinen ja elää omaa elämää. Kaikki on pelkkää haavetta ukoista ja avioliitoista ja miehen passaamisesta.

Vierailija
5/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastata mihin? Et kysynyt mitään, et herättänyt keskustelua, kerroit vain mielipiteesi, et edes kokemusta johon olisit halunnut muilta kommentteja. Aloitus oli täydellinen esimerkki viestistä, johon voi vastata vain "ok" tai vielä mieluummin jättää kokonaan vastaamatta.

Vierailija
6/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että naiset osaavat viettää aikaa yksin miehiä paremmin? Minä en.

Se nyt ei ole mitenkään sukupuolesta riippuvaista. On erakoita ja on sosiaalisia. Ihmisiä.

Vierailija
7/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat miestä suojelemaan, maksamaan kaiken, ihan vaan kun eivät pysty olemaan yksin. Aika harva nainen on oikeasti itsenäinen ja elää omaa elämää. Kaikki on pelkkää haavetta ukoista ja avioliitoista ja miehen passaamisesta.

Ok.

Vierailija
8/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastata mihin? Et kysynyt mitään, et herättänyt keskustelua, kerroit vain mielipiteesi, et edes kokemusta johon olisit halunnut muilta kommentteja. Aloitus oli täydellinen esimerkki viestistä, johon voi vastata vain "ok" tai vielä mieluummin jättää kokonaan vastaamatta.

Tämä. Lisäksi aloitus oikein haisee provon yritykselle. Tahdotaan taas alkaa vänkäämään sitä loppuun jauhettua mies vs. nainen -jankkausta. Huoh.

Vierailija
9/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt ei ole mitenkään sukupuolesta riippuvaista. On erakoita ja on sosiaalisia. Ihmisiä.

Miksi tuota otsikon väitettä sitten viljellään täällä jatkuvasti?

Provoillaan kun ei muutakaan keksitä. Yleistäminen provosoi.

Vierailija
10/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat laumaeläimiä, ja naiset ovat keskimääräisesti sosiaalisempia kuin miehet. Mutta eihän se tee kenestäkään vähemmän itsenäistä? Tutkimuksien mukaan sinkkumiehet voivat huonommin kuin sinkkunaiset, tekeekö se miehestä siis vähemmän itsenäisen? 

Vierailija
11/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ovat. Kumminkin ne ovat niitä miesten töitä jotka on useimmin ulkoistettu niin, ettei niitä edes ajattele arjessa. "Naisten työt" perinteisessä mielessä jäävät ihmisen omalle vastuulle oli mies taikka nainen. Ehkä ne vain sujuvat naisilta vähän luontevammin, vaikkei tätä saisi sanoa.

Vierailija
12/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä käsität itsenäisyyden eri tavalla. Mä en ainakaan enää aikuisena asu vanhempieni enkä kavereideni kanssa. En myöskään tarvitse heidän rahojaan oman eämäni kustantamiseen. Taloudellinen itsenäisyys on mulle esimerkiksi sitä, että pystyn omilla rahoillani kustantamaan itselleni sellaisen asunnon kuin haluan. Pystyn omalla palkallani maksamaan niin asuntoalinani kuin yhtiövatikkeenikin enkä tarvitse siihen sen paremmin miehen, akvereiden kuin vanhempienikaan rahoja. En myöskään pyydä kavereiltani tai vanhemmiltani apua esimerkiksi tietokoneen huoltoon, viemäreiden puhdistamiseen, seinien tai katon maalaamiseen jne. Pidän käsillä tekemisestä ja tuunaan mielelläni huonekaluja. Porakone, tasohiomakone jne pysyvät mun kädessänikin enkä tarvitse niihinkään hommiin sen paremmin miestä, kavereitani kuin vanhempianikaan. Sellaiset asiat, joihin tarvitsen apua, hoidatan ammattilaisilla. Muuttofirma hoitaa muutot, sähköasentaja käy tekemässä sähkötyöt jne. 

Sosiaalinen itsenäisyyteni tarkoittaa sitä, että valitsen itse seurani eikä mun tarvitse kysellä keneltäkään, sopiiko. Eikä kukaan kiukuttele tai edes näytä myrtsiä naamaa, kun päätän lähteä jonnekin. Voin lähteä vaikka perjantaina töistä suoraan työkaverin kanssa Tallinnaan (ennen pandemiaa siis) ilman, että tarvitsee ilmoitella kenellekään mitään. Ei siis edes kavereilleni tai vanhemmilleni. Samoin voin itse päättää, haluanko lähteä opiskelemaan ja mitä sekä milloin. Ei mun tarvitse kysellä keneltäkään siihenkään asiaan mielipidettä tai varsinkaan lupaa. On oma asiani, miten hoidan opiskeluaikana laskujeni maksun. Voin myös halutessani muuttaa mihin vaan ja milloin vaan. 

Mulle itsenäisyys tarkoittaa pääasiassa riippumattomuutta ja sitä, ettei ole tilivelvollinen omista tekemisistään tai tekemättä jättämisistään kenellekään. Paitsi toki töissä esimiehelle. 

Vierailija
13/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useitakin itsenäisiä naisia esim. edesmenneen äitini, joka yh:na teki lapsuudessani kahta työtä samaan aikaan elättääkseen meidät, kun isässäni ei ollut tarpeeksi miestä ollakseen perheensä kanssa. Joten mene muualle jauhamaan paskaasi.

M

Vierailija
14/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Lisäksi aloitus oikein haisee provon yritykselle. Tahdotaan taas alkaa vänkäämään sitä loppuun jauhettua mies vs. nainen -jankkausta. Huoh.

Miksi se on sinusta provosointia, että haluan keskustella palstalla usein esitetystä väitteestä, jota kukaan ei yleensä vaivaudu perustelemaan? Haluaisin jotain perusteluja tuolle väitteelle.

Kokeile ensi kerralla herättää sitä keskustelua. Kysele, kerro joku omakohtainen kokemus, puhu minä-muodossa, älä yleistä.

Vierailija
15/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsenäinen mies, eli selviän hengissä aivan omineni asunnossani enkä kuole jos joku ei ole lusikoimassa ruokaa suuhun.

Vierailija
16/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolijakauma skitsoidisessa persoonallisuudessa taitaa kallistua miesvoittoiseksi mututuntumalla veikaten.

Vierailija
17/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on sinusta provosointia, että haluan keskustella palstalla usein esitetystä väitteestä, jota kukaan ei yleensä vaivaudu perustelemaan? Haluaisin jotain perusteluja tuolle väitteelle.

Kokeile ensi kerralla herättää sitä keskustelua. Kysele, kerro joku omakohtainen kokemus, puhu minä-muodossa, älä yleistä.

Eiköhän tuo nillittäminen johdu siitä, että aloituksessa esitetyt väitteet eivät miellytä sinua. Ovatko naisten miehiä koskevat aloitukset aina noin oikeaoppisia?

Miten se liittyy asiaan? En minä kommentoi niitäkään, jos niissä on vain yleistävä väite.

Vierailija
18/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo nillittäminen johdu siitä, että aloituksessa esitetyt väitteet eivät miellytä sinua. Ovatko naisten miehiä koskevat aloitukset aina noin oikeaoppisia?

Päästä nyt irti, Tuikkis. Tämä provo ei nyt vaan lähde lentoon toivomallasi tavalla.

Vierailija
19/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut pärjääväni aivan hyvin elämässä ilman miestä, ja ärsyttää kun mies ripustautuu ja mun täytyy olla hänen elämänsä valo.

Vierailija
20/20 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jep, naiset voitti jo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme