Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läskivero on oikeus ja kohtuus!

Vierailija
08.08.2006 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki punnitaan ja verokorttiin merkitään sitten BMI ja mahdolliset sairaudet. Jokaisen tulee itse pitää huolta, että pysyy totuudessa. Läskipoliisit (palkataan mm. tämän kanavan kautta) sittten kiertelevät ovilla tv-lupatarkastajien tapaan ja iskevät ihmisten koteihin puntareinensa. Seuraa tietysti sanktioita, mikäli läskiasiassa valehdeltu. Voipi tulla myös linnaa, mikäli paha veropetos.

Läskiveroa alennetaan painon kehityksen mukaan, mikäli henkilö laihtuu vuoden aikana. Palautukset tulevat sitten seuraavan vuoden veronpalautuksissa. Samoin lihoneita muistetaan sitten mätkyillä.

Jos tosiaan lihomista aiheuttavia sairauksia ilmenee, täytyy toimittaa asianmukaiset lääkärintodistukset. Luvallisesti läskit sitten saavat tarralapun, jopnka voi laitta otsaan, kun käy kaupungilla. Eipä tarvitse ohikulkijain kyylätä viatonta pullukkaa! Itseaiheutetuista (ts. läskiaiheisista) sairauksista kärsivät saavat lisäveroja, mutta voivat myös käyttää Läski Lupa -lappua

Raskaus tulee ilmoittaa veroviranomaisille ja myös raskaana oleville on läskiraja ts. paino, jota ei raskausaikanaan saa ylittää. Myös painon laskeminen raskauden päätyttyä tulee ilmoittaa viranomaisille.

Vai miten se toteutettais?

Vierailija
2/11 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi Suomen valtiolla ja kunnilla verotulo-ongelmia enää koskaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallaan näpäytys niistä liikakiloista.

Vierailija
4/11 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on tavallaan näpäytys niistä liikakiloista.

Ai että ihan näpäytys. Just joo, sitähän julkisessa terveydenhuollossa oikein porukalla mietitään, että miten päästäisiin näpäyttämään ylipainoisia. Voi elämä, ja tämäkin älyn jättiläinenkö on jonkun äiti?

Vierailija
5/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan! Suomessa on sairaanhoitopiirejä, joissa äitien lihavuuden, ylipainon tms itse aiheutetun kilotilan vuoksi jopa neljällä vauvalla kymmenestä on kohonnut diabetesriski! Joissain piireissä jopa joka kolmannella odottajalla puhkeaa raskausjan diabets.

Eikä se riski todellakan johdu " perinnöllisyystekijöistä" , vaan äidin LIHAVUUDESTA. Sinulle ei taida tulla Hesaria, jossa oli jokin aika sitten pitkä juttu raskausajan ylipaino-ongelmista, jotka ovat kasvaneet Suomessa hälyttävästi.

t. Älyn jättiläinen

Vierailija
6/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuulehan! Suomessa on sairaanhoitopiirejä, joissa äitien lihavuuden, ylipainon tms itse aiheutetun kilotilan vuoksi jopa neljällä vauvalla kymmenestä on kohonnut diabetesriski! Joissain piireissä jopa joka kolmannella odottajalla puhkeaa raskausjan diabets.

Eikä se riski todellakan johdu " perinnöllisyystekijöistä" , vaan äidin LIHAVUUDESTA. Sinulle ei taida tulla Hesaria, jossa oli jokin aika sitten pitkä juttu raskausajan ylipaino-ongelmista, jotka ovat kasvaneet Suomessa hälyttävästi.

t. Älyn jättiläinen

Ensinnäkin, en kiistänyt, etteikö ylipaino ole riski; sekä raskaudessa että muutenkin. Mutta se ei ole AINOA syy, miksi odottavia naisia lähetetään sokeritestiin. Ja olipa hieno termi tuo " itse aiheutettu kilotila" . Voi elämä.

Vierailija
7/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla joku huonosti koulutettu tollo, kun et ole selvillä millaisten taustaselvitysten valossa tuo juttu on tehty. Ihan tyypillinen amis-kommentti! Ymmärrän hyvin...

Oisko pitänyt Demissä olla, että ite sen uutiseksi noteeraat?

Vierailija
8/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taidat olla joku huonosti koulutettu tollo, kun et ole selvillä millaisten taustaselvitysten valossa tuo juttu on tehty. Ihan tyypillinen amis-kommentti! Ymmärrän hyvin...

Oisko pitänyt Demissä olla, että ite sen uutiseksi noteeraat?

" Taustaselvitysten valossa" . Mikä on Demi?

Sinulla on huolestuttava auktoriteetin usko, etkä taida ymmärtää lähdekritiikistä yhtään mitään. Ja vinkiksi vain; tiedän aivan liian hyvin, miten juttuja toimituksissa tehdään.

Että pidäpä se amis-status ihan vain itselläsi.

Vierailija
9/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinulla on huolestuttava auktoriteetin usko, etkä taida ymmärtää lähdekritiikistä yhtään mitään.

Miksi pillastut siitä, että Hesari kirjoittaa odottavien äitien liikakilojen olevan ongelma jos näin on? Olisiko pitänyt jättää juttu tekemättä? Ja jos minun pitää valita uskonko " auktoriteetteja" eli juttuun kommentteja antaneita lääkäreitä ja lääketieteen alan tutkijoita, jotka ylipaino-ongelman nostavat esille, vai ylipainoisia äitejä, jotka haluavat painaa vastasyntyeiden vauvojen kasvaneen diabetesriskin (omaa egoa pönkittääkseen?) villaisella, niin on valinta hyvin helppo.

Minun mielestäni diabetestilastoja vertailleiden tutkijoiden sana on painavampi, mutta toki olet oikeutettu uskomaan tutkimusta humpuukiksi jos niin haluat.

Vierailija
10/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä " läskivero" on tosi hyvä idea. Tietysti siis sillä tavalla toteutettuna, että esimerkiksi tietyistä elintarvikkeista kuten suklaa tai sipsit maksetaan muiden verojen lisäksi " haittaveroa" . Maksetaanhan alkoholista ja tupakastakin ylimääräisiä veroja, miksei siis haitallisista elintarvikkeista. Terveelliset elintarvikkeet taas voisivat ehkä saada jotain veronalennusta, tai vaikka liikuntaa järjestävät yritykset jotain verohelpotuksia.

Loistavaa myös olisi, jos ns. elintasosairauksiin tarvittavista lääkkeistä ei saisi kela-korvauksia. Eli jos sairaus johtuisi liikalihavuudesta, joka johtuisi surkeista elintavoista, niin saisi maksaa lääkkeet itse. Monet kolesteroli- ja verenpaineongelmat olisi hoidettavissa liikunnalla ja ruokavaliolla, mutta koska lääkkeet on helppo ja halpa ratkaisu, niin niitä sitten.

Vierailija
11/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että selkeintä olisi jos jokaisen tupakoitsijan sairauksia hoidettaisiin sitten aikanaan vain sen suuruisella verotulolla jotka he tupakoinnillaan ovat kerryttäneet. Näitä tupakkaostoja seurattaisiin. Sitten savuttomilla ei olisi nokan koputtamista asiaan. Nyt valittavat että verorahoja tuhlataan polttajiin. Mutta jos jokainen polttaja keräisi itse askeillaan veroina ne hoitorahaansa, niin saisi hoitoa juuri sen verran kun on kustantanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan