Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuroleptit ja nettitestin mukaisen älykkyysosamäärän lasku 133:sta 122:een

Vierailija
03.03.2021 |

Aloitin Ketipinorin ylioppilasvuotenani kahdeksan vuotta sitten. Sairastuin vakavasti, mutta ennen diagnoosia (diagnooseja) olin aika skarppi. Lukulomalla tein Mensan nettitestin, ja tulos oli 133.

Olen sairastellut ja syönyt lääkkeitä nyt siis kahdeksan vuotta, ja tänä aamuna sain päähäni toistaa nettitestin. Tulos oli 122.

Tämä ei ole mikään kauhea järkytys, ei mitään millä olisi lopulta mitään väliä, vaan enemmänkin tällainen löydös.

Silti pohdin, että mikä on laskenut keskittymiskykyäni tai oikeasti syönyt älykkyyttäni ja päättelykykyäni:

- kahdeksan vuoden hidas kuntoutuminen säännöllisine osastojaksoineen, eli itse psykoosisairaus?
- ikä, eli onko nuorena ylioppilaskandidaattina vain älykkäimmillään?
- abilla takana 12 vuoden ahkera koulunkäynti vs. kohta kolmekymppisellä takana 8 vuoden aivojumppatauko?
vai
- Ketipinor 800 mg/vrk

Vai jotain muuta?

Tosiaankin, löydös vain, mutta tykkään pohtia syitä, ja erityisen kiinnostunut olen tästä ilmiöstä, koska se vaikuttaa järsivän aivojani.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torajyvää ON todettu myös ohrassa:

http://www.mtt.fi/koetoiminta/pdf/mtt-kjak-v61n04s11b.pdf

"Merja Högnäsbacka, MTT

Torajyvä on sienitauti, jota esiintyy yleensä ristipölytteisillä kasveilla, heinillä ja rukiilla. Kesä 2003 toi uuden ongelman esiin. Torajyvää löytyi paikoittain runsaasti myös ohrasta.

Tänä vuonna erityisesti Pohjanmaalla on ollut erittäin pahoja torajyväesiintymiä.

Torajyvä on tumma mustanpurppura, sisältä vaalea, kaareva pahka. Se on joko normaalin jyvän kokoinen tai kymmenen kertaa sitä suurempi. Haitalliseksi torajyvän tekevät sen sisältämät myrkylliset yhdisteet, alkaloidit. Ne aiheuttavat suurempina pitoisuuksina ihmisille ja eläimille myrkytysoireita, jotka pahimmassa tapauksessa voivat johtaa kuolemaan. Nykyään tauti ei ole kovin yleinen ja taloudellisia tappioita aiheutuu harvoin. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi