Onko teidät tutut käyneet vapaa-ajan lomamatkoilla ulkomailla viimeaikoina? (Marraskuu 2020 - nykyhetki)
Kumma juttu kun jotkut rientävät lomille ja toiset kyykkivät kotonaan yhteisen hyvän vuoksi.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, itse lähden taas ensi kuussa viettämään ansaittua lomaa etelään.
Taas?
Harva kyykkii kotonaan yhteisen hyvän vuoksi. Sen sijaan moni kyykkii pelkonsa, yksinäisyytensä, rahapulansa, mielenterveysongelmiensa, sairautensa tai vaikka pienten lastensa takia. Toki tämä korona-aika on mikä parahin hetki introverttien kiillottaa sädekehäänsä.
On, vaikka missä! Brasillia, Venäjä, Usa, UAE, Kiina, Argentiina, Saksa, Israel, Viro, Norja ja Tsekki on nyt ainakin listalla missä tutut on käynyt. Puolet näistä on tehnyt yksi henkilö eikä hän ole pitänyt Suomen päässä minkäänlaisia karanteenejä.
Vaaditut testit maasta lähtiessä hän on tehnyt jos lentoyhtiö/kohdemaa on niin vaatinut (Yleisesti 72h vanha testi riittää)
Tallinnassa marraskuun alussa. Silloin ei sentään ollut niin pahaa koronatilannetta siellä, mutta kuitenkin puolet Suomea pahempi.
No en ymmärrä yhteen, että minne saa matkustaa ja minne ei.
Huoleton kirjoitti:
Harva kyykkii kotonaan yhteisen hyvän vuoksi. Sen sijaan moni kyykkii pelkonsa, yksinäisyytensä, rahapulansa, mielenterveysongelmiensa, sairautensa tai vaikka pienten lastensa takia. Toki tämä korona-aika on mikä parahin hetki introverttien kiillottaa sädekehäänsä.
Ilmeisesti minulla on harvinainen tuttavapiiri kun oikeasti yritämme suojella toisia.
Vironvenäläinen tuttu vietti kesän mökillään virossa. Sama äiti ja lapsensa ramppaa sukulaisissa pks ja kävivät hiihtolomalla lapissa. Lapsen koulussa ollut altistuksia ja asuvat toki edullisemmalla maahanmuut tajaystävällisellä aluella...
Eivät aina oikein ymmärrä ettei mulla ole mielenkiintoa lähteä pizzalle tms.
Muut tuttuni on ollet fiksumpia.
Ite olen lomautettu matkavirkailija ja harvassa on ne maat minne ei pääse matkustamaan ollenkaan. Noin 70% maailman maista vaatii vähintään 72h vanhan negatiivisen koronavirusnäytteen. 20% vaatii omakustanteisen 14pv karanteenin kohdemaassa 8% Saa mennä täysin vapaasti ja joku 2% on kieltänyt kokonaan pääsyn maahan.
Prosentit on suuntaa antavia
Ei ole kukaan missään käynyt, miten mihinkään edes pääsee?
tuttu pariskunta lähti just Malgaan.
En tunne ketään, joka olisi lähtenyt korona-aikana ulkomaanreissuun. Ehkä joku piipahtanut Ruotsin tai Norjan puolella, jos asuu Lapissa. Mutta jotain lento- tai laivamatkoja ei kukaan oo ainakaan tunnustanut tehneensä.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Ilmeisesti minulla on harvinainen tuttavapiiri kun oikeasti yritämme suojella toisia.
Ja normaalistiko matkailette, juhlitte, käytte tapahtumissa jne. porukalla? Eikä kenelläkään tietenkään ole mitään terveysongelmiakaan, mikä olisi koronan riskitekijä? Eikä joukossa ole edes yhtään sääntöuskovaista tai yhteisön paineesta kärsivä vaan kaikki ovat luonnostaan vastuullisia ihmisiä?
Eivät ole, nekään jotka yleensä käyvät 5-10krt/vuosi
Kyllä matkustetaan ahkerasti edelleen. Miksi kukaan jättäisi matkaa tekemättä sen takia, että influenssa tilastoidaan nyt toisella nimellä.
Huoleton kirjoitti:
Samaa mieltä muusta, mutta monet introvertit rakastavat matkustelua ja muutenkin kyllä viettävät aikaansa mielellään esim. Ravintoloissa, kahviloissa, teatterissa, uimahallissa jne. Vaikka introvertit tarvitsevat enemmän aikaa palautukseen sosiaalisista tilanteista ei se todellakaan tarkoita, että kaikki introvertit eivät ikinä lähtisi kodin ulkopuolelle tai heitä haittaisi että muut tekevät niin.
Huoleton kirjoitti:
Jos sinä et osaa olla epäitsekäs, älä ajattele, etteivät muutkaan osaa. Kommentissasi paljastit vaan sen, kuinka itse toimit, ja omatuntoa parantaaksesi selität, etteivät muutkaan epäitsekkyyttään kotona ole, vaan muista syistä.
En tiedä, itse lähden taas ensi kuussa viettämään ansaittua lomaa etelään.