Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita korona-pandemia on saanut sinut ymmärtämään?

Vierailija
02.03.2021 |

Ja nyt ei puhuta taudista itsessään, ei maskeista, rokotteista yms.

Vaan mitä olette oivaltaneet itsessänne tai muissa tämän pandemian myötä. Positiivista ja/tai negatiivista.

Itse olen tajunnut kuinka vähän ihmiset välittävät toisistaan. Olen enää tekemisissä vain läheisten kanssa. Heidän kanssa pidämme yhteyttä ja kysymme miten jaksat.

Ystävistä en ole kuullut juuri mitään. Alussa viime keväänä olin kovin empaattinen mutta kun tajusin ettei ketään oikeasti kiinnosta mitä mulle kuuluu, lopetin itsekin.

Ihmisistä on siis kuoriutunut yllättävän itsekkäitä. Ollaan siellä oman perheen kanssa ja viis veisataan mitä yksin asuville ystäville kuuluu.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kotona on tosi kiva olla

Shoppailu ei tee onnelliseksi

Nukkuminen on kivaa

Etätyöt on mahtavin asia maailmassa!

Vierailija
22/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen huoltovarmuus ei toimi. Rokotetuotanto pitäisi olla omasta takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppinut huomaamaan todellisen "älykkyyden" tai paremminkin puuttumisen. Lomille vaan Lomps vaikka olis mitkä virukset liikkeellä välittämättä kanssa ihmisistä yhtikäs mitään. minä minä minä minä saan. Ei voi pakottaa pakottaa ei voi kun minä ite ihan ite nyt näin minä haluan

Vierailija
24/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat lampaita ja helposti höynäytettävissä valepandemialla.

Vierailija
25/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa (ja varmaan monessa muussakin länsimaassa) asiat ovat olleet aivan hel-vetin hyvin viime vuosikymmenet. On täysin poikkeuksellista ihmiskunnan historiassa, että tavallinen kansalainen on voinut on suunnitella ja paaluttaa elämäänsä pitkälle tulevaisuuteen. Se on tietenkin hieno asia, mutta ihmisillä ei ole enää realistista käsitystä elämän sattumanvaraisuudesta. Koronakriisin aikana sitten on kiukuteltu kuin pikkukakarat, syyllisiä metsästäen, sen sijaan että hyväksyttäisiin elämän epävarmuus ja pyrittäisiin sopeutumaan muuttuviin olosuhteisiin. Tämä ei ole viimeinen katastrofi - niitä tulee takuuvarmasti lisää.

Vierailija
26/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä huvittanut se, kuinka moni luulee olevansa joku erityislahjakas nero, jolla on paljon syvällisempi käsitys pandemian hoidosta ja koronaan liittyvistä asioista kuin päättäjillä tai asioita vuosikymmeniä tutkineilla asiantuntijoilla. Mieluummin uskotaan salaliittoihin ja huuhaahan ja kuvitellaan olevansa muita niin paljon älykkäämpiä ja parempia.

Jos olisit saanut ripauksenkin tuota neroutta, niin hiffaisit että nekin päättäjät ja asiantuntijat ovat vain ihmisiä. Ja ihan todennäköisyyksienkin mukaan terävimmät ajatukset löytyvät muualta kuin muutaman tätä sirkusta johtavan pässin päästä. Lisäksi olisi syytä huomioida hysterian vaikutus eli monet asiantuntijat joutuvat viran puolesta noudattamaan virallista protokollaa, vaikkeivat olisi yhtään samaa mieltä.

Tämä ei juuri poikkea influenssasta millään mittarilla, mutta maailma halutaan ajaa jostain syystä kaaokseen. Joku siitä varmaan hyötyy.

Vierailija
27/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on mielestäni surullista että ylivoimainen valtaosa ihmisistä uskoo täysin nielemättä kaiken sen mitä viranomainen sanoo, riippumatta siitä että onko siinä järkeä vai ei. Sitä ei pidetä edes mahdollisena että näiden suositukset voisivat olla väärin. Omilla aivoillaan ihmiset eivät voi ajatella asioita lainkaan. Esimerkkeinä tästä maskiuskontoon kääntyminen tai viime kevään mökkikarkuriepisodi.

Kriisin sattuessa on hyvä, että on viranomaisia, jotka kertovat miten toimia. En minä ainakaan kuvittele, että minulla olisi parempaa tietoa kuin vaikkapa hallituksella, jolla on kaikki mahdolliset asiantuntijat käytössään. Onneksi kriisi ei (ainakaan vielä) ole tämän pahempi, koska monella leikkaa lanttu tosipaikassa. Varmaan sodan syttyessäkin osa väittäisi, ettei se ole totta, vaan hallituksen juoni...

Vierailija
28/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yllättänyt, miten monella alkaa hihna luistaa. Uskotaan kaikenlaisiin salaliittoteorioihin yms. Mulla on henkilökohtaisesti kokemusta em. tilasta ( ennen koronaa) ja voin kertoa että psykiatrinen osasto ja lääkityksen aloittaminen olivat juuri oikeat toimenpiteet.

Suurimpia salaliittoteoreetikoita ovat toisten ihmisten salaliittoteoreetikoiksi leimaajat. Nykyään tuon leiman saa ihan millä perusteella tahansa, riittää kun on eri mieltä keskustelukumppanin  kanssa, toimittajan kanssa tai ainoastaan esittää perusteltuja kysymyksiä. Aiheessa kuin aiheessa.

Määritelmät sanoille:

Salaliitto=kahden tai useamman henkilön salainen sopimus jonkin rikollisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Salaliittoteoria = on teoria tällaisesta rikoksesta.

Suurin osa ihmisistä, jotka leimataan " salaliittohörhöiksi" ei ole puhunut sanakaan mistään salaliitoista, saatikka esittänyt teoriaa sellaisesta.

Kyse on pelkästään leimaamisesta ja tavasta sanoa "tuki suu" keskustelukumppanille, kun tämän eriävä mielipide ei miellytä. Olen tämän niin usein nähnyt.

Vierailija
29/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä huvittanut se, kuinka moni luulee olevansa joku erityislahjakas nero, jolla on paljon syvällisempi käsitys pandemian hoidosta ja koronaan liittyvistä asioista kuin päättäjillä tai asioita vuosikymmeniä tutkineilla asiantuntijoilla. Mieluummin uskotaan salaliittoihin ja huuhaahan ja kuvitellaan olevansa muita niin paljon älykkäämpiä ja parempia.

Jos olisit saanut ripauksenkin tuota neroutta, niin hiffaisit että nekin päättäjät ja asiantuntijat ovat vain ihmisiä. Ja ihan todennäköisyyksienkin mukaan terävimmät ajatukset löytyvät muualta kuin muutaman tätä sirkusta johtavan pässin päästä. Lisäksi olisi syytä huomioida hysterian vaikutus eli monet asiantuntijat joutuvat viran puolesta noudattamaan virallista protokollaa, vaikkeivat olisi yhtään samaa mieltä.

Tämä ei juuri poikkea influenssasta millään mittarilla, mutta maailma halutaan ajaa jostain syystä kaaokseen. Joku siitä varmaan hyötyy.

Älykkäällä ihmisellä ei ole mitään järkevää syytä lähtökohtaisesti kuvitella maallikkona tietävänsä paremmin kuin johonkin asiaan työkseen perehtyvä. En ymmärrä, miten kukaan voi itselleen toisin uskotella. 

Vierailija
30/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ollut ihana huomata miten fiksuja lapsia minulla on. Etäkoulu sujui ja numerot nousee.

Ja on ollut kiva tajuta, että vaikka korona vei minun mieheltä työt, niin minunkin paskalla palkalla pärjää.

Vierailija
31/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio syntyy tekemisestä ja jos ei alota niin motivaatiota ei oo koskaan

Oon kyllästyny yksipuolisiin ystävyyssuhteisiin, miten saamattomia voikaan ihmiset olla

Ihmiset on myös itsekkäitä eikä niillä oo pitkäaikaista epämukavuuden sietokykyä

Pienistä asioista voi tulla tosi tyytyväiseksi

Tulevaisuus tuntuu vähemmän pelottavalta jos asettaa pieniä osatavotteita matkalle

Vierailija
32/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt sen että kyse on ihan jostain muusta kuin koronasta. Ja kyyti tulee olemaan kylmää.

Vierailija
33/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ettei ketään kiinnosta miten minulla menee. Kertaakaan kukaan ei ole kysynyt selvitäänkö tai miten jaksan. Yritys konkurssissa ja kohta pakkohuutokaupassa, talo menee velkoihin myös, otin viime keväänä lainaa kun hoettiin kaikenlaisista tuista ja ettei konkurssiin päästetä yhtäkään yritystä.

Muuten paljon samoja asioita mitä muutkin ovat huomanneet. Ihmisten mediakritiikittömyys ehkä ensimmäisenä

Vierailija
34/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
35/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.) Että tarvitsen työn, jossa minun ei tarvitse olla sosiaalinen ja jossa voin keskittyä (eläköön etätyö)

2.) Että minulla on lähelläni paljon ihmisiä, jotka tekisivät hyväkseni mitä tahansa ja minä heidän eteensä

Vierailija
36/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok olla 35v ja takana 12v työttömyyttä. Ja edessä työttömyyttä seuraavat 35v.

Vierailija
37/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oivaltanut että elämä on loppujen lopuksi aika lyhyt. Oon myös harmitellut että miksi olen käynyt kymmenen vuotta vastenmielisiä kouluja ja päntännyt kuivia juttuja. Oispa korona tullut silloin kun olin nuori, niin olisin tajunnut että oikeasti ois ollut parempi mennä amikseen, ottaa rennosti. Mikään kiireinen suorittajaelämä ei sovi mulle. Ai niin ja oon alkanut haaveilla maalla asumisesta kans koronan myötä. Ennen olin ehdottomasti kaupunki-ihminen. 

Vierailija
38/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäällä ihmisellä ei ole mitään järkevää syytä lähtökohtaisesti kuvitella maallikkona tietävänsä paremmin kuin johonkin asiaan työkseen perehtyvä. En ymmärrä, miten kukaan voi itselleen toisin uskotella. 

Poliitikon virkaan ei vaadita mitään pohjakoulutusta. Ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
39/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys koskettaa myös suomalaisia ja suomalaisia lapsia!

Vierailija
40/53 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Etätyöskentelyn aikana olen yllättynyt, kuinka paljon kolinaa, melua, hissillä eestaas paukuttamista yms. elämää on kerrostalossa päiväaikaan. Jumalaton ralli alkaa aamulla yhdeksän pintaan ja jatkuu aina iltapäivään.

Aktiivisia eläkeläisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan