Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme osaa riidellä mieheni kanssa

Vierailija
02.03.2021 |

Mies saattaa joskus tulistua sekunnissa ja sanoa pahastikin, mutta jo vartin päästä hän on lähes unohtanut koko episodin ja on taas normaali.
Minä taas mökötän, koska en voi unohtaa noin nopeasti, jos koen että minulle on ärähdetty liian voimallisesti.
En halua antaa miehen päästä noin helpolla, koska haluan hänen huomaavan että olen loukkaantunut hänen käytöksestään. Tästä hän sitten taas suuttuu kun oli jo aikansa normaali ja toteaa jotain tyyliin "Minä halusin jo unohtaa koko asian ja jatkaa eteenpäin, mutta taas rupesi tuttamaan, kun näyttää että sinä haluat jatkaa tätä episodia sen sijaan että voitaisiin palata normaaliin arkeen".
Minun on vain vaikea unohtaa ja tämä toistuva oravanpyörä on valmis.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua antaa miehen päästä noin helpolla, koska haluan hänen huomaavan että olen loukkaantunut hänen käytöksestään."

...

Vierailija
2/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä et osaa kommunikoida ja pistät miehesi kärsimään siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat ei tykkää riitelystä. Ihmisten pitää olla lehmähermoisia ja tunteettomia tsompieita. Rakentavaa puhetta molemminpuolin. Ja paskat! Riidellessä ei jaksa mitään syvällistä huttua, ehkä sitten sen jälkeen kun tilanne on rauhoittunut.

Vierailija
4/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En halua antaa miehen päästä noin helpolla, koska haluan hänen huomaavan että olen loukkaantunut hänen käytöksestään."

...

Ap myönsi jo että hänkään ei osaa riidellä. Mutta hyvä kun osallistuit.

Vierailija
5/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt herranjumala suostu moiseen. Mies huutaa sulle turhasta, kuvittelee sen olevan ok. Sun täytyy vain taipua hänen hermostumisiinsa ja unohtaa ne kun hän on itse valmis unohtamaan. Naurettavaa. Olet kynnysmatto.

Vierailija
6/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä, miten hän on ajatellut jälkihoitaa nämä kärähtämisensä seuraukset. Jos hän ei sitä tee, mikä oikeus hänellä on sanella miten sinun pitäisi hänen hommansa hoitaa? 

Vierailija
7/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää sanoa, että sinulle ei saa ärähdellä. Ikinä. Sanoa sanoilla, ei mököttämisellä. Eikä varmaan riitä yksi kerta, vaan joudut ottamaan asian esille monta, monta kertaa. Itselläni oli sama, menin lukkoon. Sitten aloin sanoa asiasta. Neljä vuotta olen sanonut, alkaa mennä perille. Jossain määrin.

Vierailija
8/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siedät tuollaista käytöstä? Jätä miehesi ärähtelemään yksikseen.

Vierailija
9/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt herranjumala suostu moiseen. Mies huutaa sulle turhasta, kuvittelee sen olevan ok. Sun täytyy vain taipua hänen hermostumisiinsa ja unohtaa ne kun hän on itse valmis unohtamaan. Naurettavaa. Olet kynnysmatto.

Mistä tiedät, että mies ärähtää turhasta? Olet tehnyt päätelmäsi vain tämän aloittaja-eukon oman sepustuksen perusteella. Kyllä nainenkin jaksaa mäkättää esim sukista lattialla. Miehellä voi olla paljon pätevämpiäkin syitä purkauksilleen.

Vierailija
10/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele!!

Vierailija
11/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että mies ärähtää turhasta? Olet tehnyt päätelmäsi vain tämän aloittaja-eukon oman sepustuksen perusteella. Kyllä nainenkin jaksaa mäkättää esim sukista lattialla. Miehellä voi olla paljon pätevämpiäkin syitä purkauksilleen.

No se on mun kommentin kannalta aivan sama ärähtääkö aiheesta vai turhaan. Pahasti sanominen ei ole aiheellista koskaan. Tai se ettei itse tajua pyytää anteeksi, vaan vielä rauhoituttuaan manipuloi sen toisen osapuolen syylliseksi. Ihan pimeetä hommaa.

Vierailija
12/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ärähtelee ja toinen murjottaa. Joopa joo, parempi kun eroatte. Normaalit ihmiset avioliitoissaan osaavat keskustella ristiriidoista. Ja siinä tosiaan hetkellisesti ääntä kohotetaan painokkaasti. 

Tiedän kokemuksesta että silloin on avioliitto pilalla jos aviopuolison kanssa joutuu riitelemään enemmän kuin työkavereiden tai neuvotteluvastapuolien. Ja itse kuitenkin olen ollut aika pitkään kohtalaisen suuren yrityksen toimitusjohtajana. 

Vierailija
13/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää sanoa, että sinulle ei saa ärähdellä. Ikinä. Sanoa sanoilla, ei mököttämisellä. Eikä varmaan riitä yksi kerta, vaan joudut ottamaan asian esille monta, monta kertaa. Itselläni oli sama, menin lukkoon. Sitten aloin sanoa asiasta. Neljä vuotta olen sanonut, alkaa mennä perille. Jossain määrin.

Suomennettuna siis jatkat edelleen suhteessa, jossa sua kohtaan saa toinen käyttäytyä miten huvittaa. En ehkä itse olisi asiasta kovin ylpeä.

Justiinsa joo. Ero vaan saman tien kun jokin asia hiertää. Kuule, voitko ystävällisesti olla sekaantumatta minun asioihini kun en neuvoa kysynyt. Tuo on palstan tapa, mutta olet silti typerä. Aikuisten maailmassa kaikkea ei hoideta erolla. Mutta täällä saa lukea että pitäisi erota kun toinen jättää likaisia sukkia lattialle.

Vierailija
14/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on mun kommentin kannalta aivan sama ärähtääkö aiheesta vai turhaan. Pahasti sanominen ei ole aiheellista koskaan. Tai se ettei itse tajua pyytää anteeksi, vaan vielä rauhoituttuaan manipuloi sen toisen osapuolen syylliseksi. Ihan pimeetä hommaa.

Mistä hitosta tiedät miten akka häntä kohtelee?

Tulee lähinnä mieleen kun kerran eräs facebook-tuttu päivitti, että mies suuttui ja pani kämpän palasiksi ja samalla parisuhteen myös. Sai hulluna tämä muija sympatiaviestejä, mutta jätti kertomatta päivityksessään miehen riehumisen syyn. Ja syy oli, että muija oli pettänyt miestään ja vieläpä miehen omien kavereiden kanssa. Eikä ollut vain yksi kaveri kyseessä.

Vierailija
15/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ärähtelee ja toinen murjottaa. Joopa joo, parempi kun eroatte. Normaalit ihmiset avioliitoissaan osaavat keskustella ristiriidoista. Ja siinä tosiaan hetkellisesti ääntä kohotetaan painokkaasti. 

Tiedän kokemuksesta että silloin on avioliitto pilalla jos aviopuolison kanssa joutuu riitelemään enemmän kuin työkavereiden tai neuvotteluvastapuolien. Ja itse kuitenkin olen ollut aika pitkään kohtalaisen suuren yrityksen toimitusjohtajana. 

Ero ero ero. Palstan vakiovastaus joka pulmaan. Jos kirjoittaja on niin laiska että ei jaksa pohtia ratkaisuja, miksi energiaa riittää kuitenkin aina turhiin erohuuteluihin?

Vierailija
16/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomennettuna siis jatkat edelleen suhteessa, jossa sua kohtaan saa toinen käyttäytyä miten huvittaa. En ehkä itse olisi asiasta kovin ylpeä.

Justiinsa joo. Ero vaan saman tien kun jokin asia hiertää. Kuule, voitko ystävällisesti olla sekaantumatta minun asioihini kun en neuvoa kysynyt. Tuo on palstan tapa, mutta olet silti typerä. Aikuisten maailmassa kaikkea ei hoideta erolla. Mutta täällä saa lukea että pitäisi erota kun toinen jättää likaisia sukkia lattialle.

En mä sun asioihisi sekaantunut vaan lainasin kommenttiasi keskustelupalstalla.

En minä ole sanonut että heti pitää erota kun joku asiaa hiertää. Sinä olet kuitenkin puhnut miehellesi jo vuosia ettet tykkää kun sinulle rähjätään. Hän ei ota sinua tosissaan eikä häntä kiinnosta sinun tunteesi.

Mutta omasta puolestani saat tietenkin jatkaa hänen kanssaan hautaan asti, minua ei teidän suhteenne sen enempää liikuta. Lähinnä laittoi hymyilemään kun sinä pidät itseäsi voittajana kun mies pitää sinua ja toiveitasi pilkkanaan.

Vierailija
17/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä sellainen kumppani, jolla on samanlainen temperamentti kuin itsellä. Se ei ole reilua, että mennään jommankumman luonteen mukaan, ja toisen on vain alistuttava. Joko teette kompromissin asiassa, ja opettelette kumpikin riitelemään oikein, tai sitten lusikat jakoon.

Vierailija
18/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se mykkäkoulu olekaan sitä henkistä väkivaltaa, kun aloittaja saa mammojen siunauksen, ja vika on miehessä? 

Vierailija
19/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hitosta tiedät miten akka häntä kohtelee?

Tulee lähinnä mieleen kun kerran eräs facebook-tuttu päivitti, että mies suuttui ja pani kämpän palasiksi ja samalla parisuhteen myös. Sai hulluna tämä muija sympatiaviestejä, mutta jätti kertomatta päivityksessään miehen riehumisen syyn. Ja syy oli, että muija oli pettänyt miestään ja vieläpä miehen omien kavereiden kanssa. Eikä ollut vain yksi kaveri kyseessä.

En minä tiedä eikä kiinnosta. Minä keskustelen sen perusteella mitä aloituksessa lukee. Muutenhan keskustelu on alunperinkin turhaa ja mahdotonta. Älä nyt tee itsestäsi enempää pelleä.

Vierailija
20/28 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain idiootit riitelevät 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä