Miksi lapsille syötetään aamupalaksi vesipuuroa? Sehän ei
todellakaan pidä nälkää poissa kuin hetkisen. Varmasti parempi vaihtoehto on vaikkapa voileipä ja viili/jugurtti kuin se vesipuuro.
Kommentit (34)
Ei toi puolen vuoden ikäinen oikein leipää eikä viiliä syö vielä. Meillä se vesipuuro pitää nälän pois kolmeksi tunniksi. Musta ihan riittävä...
Puuroon olen itse tykästynyt, koska on hyvä vatsan toiminnalle.
leivän niin nälkä pysyy kurissa kauemmin.
lapset puuroa, enkä sitä heille pakota. Yhdessä tuttavaperheessä on se puuropakotus joka ikinen aamu, kun lapsia suurinpiirtein itketetään sillä limaisella puurolla, illalla sama huutoralli. Tämän perheen vanhemmat syövät sitten samalla voileipiä, eivät koskaan puuroa.
jogurtin kanssa. Ei kai se nyt hirveän epäterveellistä ole ja pysyy nälkä poissa. Lisäksi syövät mukisematta.
Keitän vauvan kaikki puurot (kaura, ruis, graham) veteen, useamman annoksen kerralla. Otan sen verran kuin vauva syö, lämmitän ja sekoitan siihen maitoa. Hyvin pitää nälkää.
Meillä ainakin koko perhe syö puuroa aamuisin hyvällä ruokahalulla, ja hyvin haudutettu puuro todellakin maistuu kaikille ja pitää hyvin nälkääkin. Lisukkeeksi maitoa, kiisseliä tai marjoja.
syö 3 dl vesipuuroa ja nälkä tulee alta tunnissa. Syö 3 dl maitoon keitettyä velliä, niin nälkä pysyy pois monta tuntia.
Puuro täyttää vatsan mukavasti ja pitkään jos syö kunnon annoksen.
Ja jos saa vähän sokeria/hilloa/voinokareen mukaan niin useammat sen "kestääkin".
Valitettavasti kaikki lapset eivät tykkää puurosta ja silloin "joutuvat" syömään muroja tai voileipää.
Itse syön puuroa myös aamuisin kun mulla on aamuvuoro ja silloin olen pitkään kylläinen.
Terv.pv-kotitäti
Ajattelin jatkaa aamu- ja iltapuuroja niin kauan kuin ne hyvin maistuvat. Sitten jos siitä meinaa tulla tappelu, siirrytään suosiolla leipiin tai itse tehtyyn jugurttiin. En itsekään erityisesti tykkää puurosta, mutta kun vauva näyttää tykkäävän, tietysti annan.
sun mainitseman desin maitoa. Se, että maito on keitetty ja padassa haudutettu, ei millään tavalla lisää sen energiamäärää. Paitsi ehkä psykologisesti korkeintaan.
hyvin outo 4-vuotias. Kun kysyn, mitä se haluaa iltapalaksi, on vastaus yleensä puuroa ja marjoja. Joskus saattaa haluta weetabixin tai sämpylän, mutta yleensä kyllä puuroa! Miksi ihmeessä en sitten sitä keittäisi? Teen kylläkin maitoon, vesipuurosta poika ei ole koskaan tykännyt.
Mulla ei lähde edes nälkä pelkästä vesipuurosta vaikka kuinka paljon sitä vetäisin, maitopuuro pitää nälkää ehkä tunnin max. Jos ateriassa ei ole proteiinia, niin on ihan yhtä tyhjän kanssa sitä syödä. Yritänkin pitää huolen, että lapset syövät viljan kanssa aina juustoa, kinkkua, kananmunaa tms., pysyvät paremmalla tuulella :)
olla ika loistava kokki jos ei edes puuroa osaa keittää niin ettei siitä tule limaista.
meillä minä ja lapsi kyllä ihan oikeasti tykätään puurosta. mutta onhan se helpompaa voidella leipä. taitoja kai se puuron keittäminen vaatii.
Meillä myös lapset pitävät puurosta. Myös meillä syö koko perhe aamiaiseksi puuroa. Hyvin pitää nälkää ja on terveellistä.
Mut eihän sitä ole pakko syödä jos ei tykkää!!!
Meillä on 3 lasta, ja nyt tämä pieninkin on alottelemassa puuron syöntiä :)
Joskus poiketaan kaavoista ja syödään muroja tai leipiä aamuisin, mut pääasiassa syövät puuroa. Hillon ja maidon kanssa. Pienin ihan pelkältään, vesipuuroa siis.
Kyllä se minun mielestä pitää nälkää hyvin, sen pari tuntia. Ei se sen pidempää pidäkään pitää kylläisenä. Sitten onkin jo lounaan aika.
Suostuisitko itse syömään samaa?
Keitän vauvan kaikki puurot (kaura, ruis, graham) veteen, useamman annoksen kerralla. Otan sen verran kuin vauva syö, lämmitän ja sekoitan siihen maitoa. Hyvin pitää nälkää.
Kyllä se minun mielestä pitää nälkää hyvin, sen pari tuntia. Ei se sen pidempää pidäkään pitää kylläisenä. Sitten onkin jo lounaan aika.
Meillä kyllä syödään aamiainen yleensä ennen puoli kahdeksaa ja lounas aikaisintaan klo 11. Saa olla aika superpuuroa...
Maitoon keitetty puuro on musta maultaan ja hajultaan jotenkin ällöä...
Lapseni syövät aamiaiseksi veteen keitettyä kaura- tai muuta puuroa, johon sekoitan nokareen kasvisrasvalevitettä ja maitoa. Päälle yleensä hillosilmä. Juomana maito. Jos on kova nälkä syövät myös leipää.
Hyvin pitää nälän poissa!