Terveysasemalla asioivat ihmiset tuntuivat olevan kaikki ihan pihalla
Kävinpä tuossa yhdellä isohkolla terveysasemalla pk-seudulla ja vuoroa odotellessani katselin meininkiä. Sisäänkäynnin edessä oli henkilökuntaa kyselemässä vointia ja opastamassa eteenpäin. Huomio kiinnittyi siihen miten ihmiset eivät osanneet yhtään pitää turvavälejä ja henkilökunnalla näytti olevan pinna kireällä sen vuoksi. He joutuivat huomauttamaan asiasta koko ajan. Moni asiakas oli lisäksi täysin ällistynyt kun kehotettiin laittamaan käsidesiä ja eräät jopa vaikuttivat olevan suorastaan kielteisiä sen suhteen. Kun porukka viimein pääsi sisälle, kukaan ei kuitenkaan osannut istua paikallaan odottamaan vuoroaan, vaan lähti haahuilemaan sinne tänne niin kuin olisi eksyksissä. Osalla seisoi silmät päässä, vaikka vaikuttivat olevan selvinpäin. Ja taas henkilökunta joutui sanomaan, että pitäkää turvaväli, älkää tunkeko liian lähelle ja teidät kutsutaan kyllä nimellä kun aika tulee. Kaikki olivat jotenkin levottomia, ihan pihalla. Eivätkö he ymmärrä perusasioitakaan ilman paimentamista? Onko meininki aina tuollaista vai onko korona sekoittanut pakan/pään?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on näitä jotka tulevat kuumeessa terveysasemalle ja niitä pitää sitten infota menemään paikkaan jossa hoidetaan mahdollisia koronapotilaita. Eivät edes soita ja tilaa aikaa vaan tulevat suoraan terveysasemalle pyytäen aikaa lääkäriltä. AAAAARGGHHH!
Niinno, itse sain terveysasemalta flunssan juuri. Iso lappu oli ovessa, että hengitystieoireista kärsivät eivät saa tulla, mutta kaikki eivät ilmeisesti välitä.
Mikä helvetti siinäkin on, että jos siellä aulassa on runsaasti tilaa ja istumapaikkoja, niin tullaan silti ihan väkisin siihen viereen istumaan. Ensin pyöritään siinä edes takaisin ja höpötetään, sitten kun huomataan se toinen odottaja niin siihen viereen väkisin. Että nämä on ärsyttäviä. Ja kyllä usein vanhempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin juuri se hoitaja jonka duunia on istua aulassa ja kysyä kaikilta koronaoireet. Ihan sen takia, että jos sinne ”puhtaalle” puolelle pääsee joku, jolla on korona, niin ei hyvä heilu. Ja joudun tenttaamaan melkoisesti koska on edelleen ihmisiä jotka ajattelee että ”ei mulla voi olla korona, vähän on vaan kurkku kipeä”.
Pahoittelen, tiedän että ärsyttää mutta en voi tietää mikä juuri haastattelemani ihmisen asenne koronaa kohtaa on. Jos vain päästäisin kaikki menemään sillä asenteella että kaikki meistä osaa käyttäytyä vastuullisesti, niin meidänkin tk:ssa olisi paljon koronatapauksia. Olen varmasti lähemmäs sata flunssaoireista käännyttänyt koronatestiin, vaikka heidän mukaan ”tämä ei ole koronaa”. Ei välttämättä, mutta kaikki täytyy testata.
Suututtaa tuollainen välinpitämättömyys asiakkailla. Olen tuo, joka sai terveysasemalta flunssan. Eikä siinä mitään, yksi flunssa sinne tänne, mutta tuli ylimääräinen koronatesti, jonka tulosta piti odotella karanteenissa, en saanut mennä terapiaan ja jouduin perumaan hierojan. Eikä nykyään viitsi flunssassa tavata ketään muutenkaan, vaikka koronatesti olisi nega. Joutuu muutkin sitten testiin, jos tartuttaa heidät.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on näitä jotka tulevat kuumeessa terveysasemalle ja niitä pitää sitten infota menemään paikkaan jossa hoidetaan mahdollisia koronapotilaita. Eivät edes soita ja tilaa aikaa vaan tulevat suoraan terveysasemalle pyytäen aikaa lääkäriltä. AAAAARGGHHH!
"Joo mutkun kato ei mulla oo korona" *yskii keuhkonsa pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti siinäkin on, että jos siellä aulassa on runsaasti tilaa ja istumapaikkoja, niin tullaan silti ihan väkisin siihen viereen istumaan. Ensin pyöritään siinä edes takaisin ja höpötetään, sitten kun huomataan se toinen odottaja niin siihen viereen väkisin. Että nämä on ärsyttäviä. Ja kyllä usein vanhempia ihmisiä.
Ja sitten jos itse lähestyt näitä ihmisiä, vaikkakin jos vaan ohitat heidät läheltä kun muuten ei ole tilaa niin katsovat silmät pyöreinä ja sanovat turvaväleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin juuri se hoitaja jonka duunia on istua aulassa ja kysyä kaikilta koronaoireet. Ihan sen takia, että jos sinne ”puhtaalle” puolelle pääsee joku, jolla on korona, niin ei hyvä heilu. Ja joudun tenttaamaan melkoisesti koska on edelleen ihmisiä jotka ajattelee että ”ei mulla voi olla korona, vähän on vaan kurkku kipeä”.
Pahoittelen, tiedän että ärsyttää mutta en voi tietää mikä juuri haastattelemani ihmisen asenne koronaa kohtaa on. Jos vain päästäisin kaikki menemään sillä asenteella että kaikki meistä osaa käyttäytyä vastuullisesti, niin meidänkin tk:ssa olisi paljon koronatapauksia. Olen varmasti lähemmäs sata flunssaoireista käännyttänyt koronatestiin, vaikka heidän mukaan ”tämä ei ole koronaa”. Ei välttämättä, mutta kaikki täytyy testata.
Suututtaa tuollainen välinpitämättömyys asiakkailla. Olen tuo, joka sai terveysasemalta flunssan. Eikä siinä mitään, yksi flunssa sinne tänne, mutta tuli ylimääräinen koronatesti, jonka tulosta piti odotella karanteenissa, en saanut mennä terapiaan ja jouduin perumaan hierojan. Eikä nykyään viitsi flunssassa tavata ketään muutenkaan, vaikka koronatesti olisi nega. Joutuu muutkin sitten testiin, jos tartuttaa heidät.
Mistä tiedät että sieltä sait flunssan, etkä esimerkiksi kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit venkslaa sitä maskia edestakaisin, milloin kokonaan pois, milloin se peittää vain suun muttei nenää, milloin sitä muuten vain räplätään taukoamatta. Ihan hyödytön silloin koko maski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että sieltä sait flunssan, etkä esimerkiksi kaupasta?
Ihan yksinkertaisesti siitä, että olin muuten kotona, enkä käynyt kaupassa, kun en selkäkipujen vuoksi pystynyt mitään sieltä edes kotiin kantamaan.
Itsellä on parhaillaan oireeton korona (altistuminen kuulemma viime viikon tiistaina). Jos en olisi saanut tietoa altistumisesta, en luonnollisesti tietäisi että minulla on korona.
Kaltaisiani on varmasti paljon liikenteessä. Siksi varsinkin riskiryhmään kuuluvan kannattaa nyt vakavasti miettiä, mitkä menot ovat aivan pakollisia ja voisiko sen lääkärin tilata kotiin, samoin lääkkeet ja ruuat kotiinkuljetettuna.
Sivuaa aihetta tämäkin: apteekissa asioidessa tapaa jatkuvasti reseptiasiakkaita, jotka eivät ennen apteekkiin lähtöään ole vaivautuneet selvittämään (Kannasta tai siitä lääkepakkauksen tarrahärpäkkeestä), onko reseptillä vielä jäljellä lääkkeitä vai ei. Ja sitten kun ei ole, lähdetään vänkäämään että kyllä varmasti on! ”Kyllä se kirjoitti niitä 100kpl” ja ”Mutta kun minä en pärjää ilman tätä lääkettä!”
Jonot kasvavat ja pieni asiakastila täyttyy niin ettei mitään turvavälejä enää ole mahdollista pitää...
Kannattaa pitää foliohattua päässä. 5G-säteily sulattaa ihmisten aivot mössöksi.