Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveysasemalla asioivat ihmiset tuntuivat olevan kaikki ihan pihalla

Vierailija
02.03.2021 |

Kävinpä tuossa yhdellä isohkolla terveysasemalla pk-seudulla ja vuoroa odotellessani katselin meininkiä. Sisäänkäynnin edessä oli henkilökuntaa kyselemässä vointia ja opastamassa eteenpäin. Huomio kiinnittyi siihen miten ihmiset eivät osanneet yhtään pitää turvavälejä ja henkilökunnalla näytti olevan pinna kireällä sen vuoksi. He joutuivat huomauttamaan asiasta koko ajan. Moni asiakas oli lisäksi täysin ällistynyt kun kehotettiin laittamaan käsidesiä ja eräät jopa vaikuttivat olevan suorastaan kielteisiä sen suhteen. Kun porukka viimein pääsi sisälle, kukaan ei kuitenkaan osannut istua paikallaan odottamaan vuoroaan, vaan lähti haahuilemaan sinne tänne niin kuin olisi eksyksissä. Osalla seisoi silmät päässä, vaikka vaikuttivat olevan selvinpäin. Ja taas henkilökunta joutui sanomaan, että pitäkää turvaväli, älkää tunkeko liian lähelle ja teidät kutsutaan kyllä nimellä kun aika tulee. Kaikki olivat jotenkin levottomia, ihan pihalla. Eivätkö he ymmärrä perusasioitakaan ilman paimentamista? Onko meininki aina tuollaista vai onko korona sekoittanut pakan/pään?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä homma varmaan olla siinä sisäänkäynnin edessä opastamassa. Paitsi näiden hölmöjen takia, myös siksi että itse altistuu koko ajan. Ei ihme jos hermot kiristyy. 

Vierailija
2/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla jotkin pleksillä eristetyt kopit, johon mentäisiin yksi kerrallaan odottamaan. Pleksit voisi sulkea ulkopuolelta. Sitten kun oma vuoro tulee, luukku aukeaisi. Loppuisi se vaeltelu ja taudin levittäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän olisi kiva kuulla jonkin moisessa työskentelevän kommentteja. Toimiiko homma vai onko se oikeasti noin niin kuin aloituksessa?

Vierailija
4/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystys se vasta hirveä paikka onkin. Siellä menee kyllä usko ihmiseen..

Vierailija
5/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla jotkin pleksillä eristetyt kopit, johon mentäisiin yksi kerrallaan odottamaan. Pleksit voisi sulkea ulkopuolelta. Sitten kun oma vuoro tulee, luukku aukeaisi. Loppuisi se vaeltelu ja taudin levittäminen.

Keskitys leirimeiningillä siis. Näköjään monet on valmiita luopumaan vapaudestaan. Pelottavaa.

Vierailija
6/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tommosia ihmiset on

Vierailija
7/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulko-ovi oli kiinni ja siitä syystä jääneet pihalle?

Vierailija
8/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että koko ajan ollaan ohjaamassa koronatestiin, vaikka tulen paikalle selkeästi muusta syystä. Ehei, kysytään jo ulkona, että onko koronaoireita. No ei ole. Eikö varmasti, ei hengenahdistusta, vatsavaivaa? No ei ole! Entä jos silti koronatestiin ensin? Kiitos ei, koska minulla on lääkäriaika 10 minuutin kuluttua. Sitä ennen olisi hyvä mennä koronatestiin, jos on oireita. Ihanko totta?

Vierailija
9/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskitys leirimeiningillä siis. Näköjään monet on valmiita luopumaan vapaudestaan. Pelottavaa.

Mitä vikaa leirimeiningissä? Makkaraa ja avotulta!

Keskitysleirimeininki on kyllä sit tietty eri...

Vierailija
10/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että koko ajan ollaan ohjaamassa koronatestiin, vaikka tulen paikalle selkeästi muusta syystä. Ehei, kysytään jo ulkona, että onko koronaoireita. No ei ole. Eikö varmasti, ei hengenahdistusta, vatsavaivaa? No ei ole! Entä jos silti koronatestiin ensin? Kiitos ei, koska minulla on lääkäriaika 10 minuutin kuluttua. Sitä ennen olisi hyvä mennä koronatestiin, jos on oireita. Ihanko totta?

Onhan se joo puuduttavaa, mutta oireista kysytään ovella sen takia, että jos on koronaan sopivia oireita ei voi asioida tavallisessa terveyskeskuksessa, hammaslääkärissä jne. vaan pitää mennä koronaoireiselle varattuihin paikkoihin. 

Vierailija
11/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan hesessä tuo.... muualla ei mitään ruuhkaa ja tunkua edes ole. Ne menee keillä on aika. On tilaa ja taatusti vähemmän asiakkaita kuin ennen koronaa. 

Vierailija
12/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se joo puuduttavaa, mutta oireista kysytään ovella sen takia, että jos on koronaan sopivia oireita ei voi asioida tavallisessa terveyskeskuksessa, hammaslääkärissä jne. vaan pitää mennä koronaoireiselle varattuihin paikkoihin. 

Kun on samoihin kysymyksiin vastannut samana päivänä jo kahdesti aikaa varatessaan, niin aika outoa, että lääkärille ei pääse ilman sitä testitulosta. Ja jos sanoo olleensa testissä samana päivänä, niin ei pääse varatulle lääkäriajalle, vaikka olisi ollut testissä siksi, että oli käsketty mennä testiin ennen lääkärin tapaamista.

Vierailija
13/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap koronahysteerikko?

Vierailija
14/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tungeksijat sitä ikäpolvea että terveyskeskuksiin vielä mentiin itse varaamaan ajat? Samoja jotka vain menivät ’töihin’ kävelemällä johonkin firmaan sisälle kysymään työpaikkaa ja saivat sen heti?

Eivät ymmärrä miten maailma toimii nykyään.

Vierailija
15/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap koronahysteerikko?

No eihän tuossa ihmisten käytöksessä ole mitään järkeä, oli koronaa tai ei. Kyllä sitä nyt luulisi aikuisen ihmisen osaavan istua paikallaan vuoroaan odottaessa.

Vierailija
16/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tungeksijat sitä ikäpolvea että terveyskeskuksiin vielä mentiin itse varaamaan ajat? Samoja jotka vain menivät ’töihin’ kävelemällä johonkin firmaan sisälle kysymään työpaikkaa ja saivat sen heti?

Luulenpa itsekin näin. 

Vierailija
17/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa leirimeiningissä? Makkaraa ja avotulta!

Keskitysleirimeininki on kyllä sit tietty eri...

Eihän se ole muuten eri kuin että homma on sähköistetty, avotulia ei tarvita kun on uunit.

Vierailija
18/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa itsekin näin. 

Kaikista ärsyttävintä on, kun nämä samat tyypit huikean puoli tuntia odotettuaan viikonloppupäivystyksessä menevät hakkamaan jotain random ovea, valittavat kun kestää ja tiedustelevat milloin mahtavat päästä lääkäriin. Musta se on ihan itsestään selvää, että siellä kestää ja joku varvaskipu hoidetaan viimeiseksi. Eri asia on sitten, jos on oikeasti todella sairas, mutta ne tyypit harvemmin vaeltelee käytävillä. 

Vierailija
19/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on näitä jotka tulevat kuumeessa terveysasemalle ja niitä pitää sitten infota menemään paikkaan jossa hoidetaan mahdollisia koronapotilaita. Eivät edes soita ja tilaa aikaa vaan tulevat suoraan terveysasemalle pyytäen aikaa lääkäriltä. AAAAARGGHHH!

Vierailija
20/31 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri se hoitaja jonka duunia on istua aulassa ja kysyä kaikilta koronaoireet. Ihan sen takia, että jos sinne ”puhtaalle” puolelle pääsee joku, jolla on korona, niin ei hyvä heilu. Ja joudun tenttaamaan melkoisesti koska on edelleen ihmisiä jotka ajattelee että ”ei mulla voi olla korona, vähän on vaan kurkku kipeä”.

Pahoittelen, tiedän että ärsyttää mutta en voi tietää mikä juuri haastattelemani ihmisen asenne koronaa kohtaa on. Jos vain päästäisin kaikki menemään sillä asenteella että kaikki meistä osaa käyttäytyä vastuullisesti, niin meidänkin tk:ssa olisi paljon koronatapauksia. Olen varmasti lähemmäs sata flunssaoireista käännyttänyt koronatestiin, vaikka heidän mukaan ”tämä ei ole koronaa”. Ei välttämättä, mutta kaikki täytyy testata.