Gallup: Millaista palvelua saat polilta? / lääkäriltä?
Hei!
Millaista palvelua olette saanut kunnallisella puolella. Minulla ei itsellä ole kovin montaa hyvää sanottaa Jorvin sairaalasta ja sen lapsettomuus hoidoista. Oonkin niitä aina käyntien jälkeen tänne purkanut, mut oikeesti miten on asiat muualla?
Hoitajat ovat ihania, mutta 3 lääkärillä olen käynyt ja 2 niistä oli jopa ilkeitä.
Olen mielestäni vähään tyytyväinen. Kaipaisin kuitenkin lääkäriltä kannustusta, enkä moittivaa ja alentavaa tekstiä. Olen kyllä tekemässä valituksen osaston ylilääkärille, jotta voivat kehittää toimintaansa kenties parempaan suuntaan.
[color=red] Kannustaako lääkärisi sinua? Moittiiko? Kuunteleeko se teitä? Saatko lääkärin mielestä itkeä, olematta vakavasti masentunut? (mulle ehdotti psykologille käyntejä ja mielenterveys lääkkeitä, kun repesin itkuun kun kävi PCO ilmi)
Käyttekö yksityisellä vai kunnallisella ? MIssä? Muuta mieltähoidoista?
[/color]
Kommentit (2)
Hoitajat ovat ihania, mutta 3 lääkärillä olen käynyt ja 2 niistä oli jopa ilkeitä.
- Hoitajat on tosi ihania, lapsettomuuspolilla on vakkarihoitsut eli ei vaihtele (tähän asti ainakaan). Lääkäri on koko ajan sama, ja vaikka kyseessä onkin vanhempi mieslääkäri, niin mun mielestä ihan mukava.
Kaipaisin kuitenkin lääkäriltä kannustusta, enkä moittivaa ja alentavaa tekstiä.
- lekuri on ihan ok, aika kannustava mutta ei mitenkään kauhean tsemppaaja. Mulle riittää että hoitsut kannustaa, olen tyytyväinen että lääkäri hoitaa hyvin tuon kliinisen puolen.
Kannustaako lääkärisi sinua? Moittiiko? Kuunteleeko se teitä?
- kannustaa lauseilla " kyllä teidät raskaaksi saadaan" ym perusfraaseilla, ei mitään henkilökohtaiseksi muokattuja, mutta mulle ainakin se riittää. Osoittaa ehkä kannustuksen tms ennemminkin käytännössä (kerran mm ultrattu sunnuntaina päivystuksen kautta...)
Saatko lääkärin mielestä itkeä, olematta vakavasti masentunut?
- en osaa kommentoida, en ole kokeillut. Taidan olla aika tyyni ainakin vastaanotolla..?
Käyttekö yksityisellä vai kunnallisella ? MIssä? Muuta mieltä hoidoista?
- julkisella, PHKS, olen tyytyväinen hoitoon ja ovat oikein mukavia & joustavia. Ainoa (iso) miinus on sairaanhoitopiirin rajoitus yhteen isompaan hoitoon per vuosi :( Toisaalta ymmärrän senkin, näin yksilötasolla jonotusaika pienenee ja useampi pari pääsee edes hoitojen alkuun.
Heippa,
Olen käynt kolmella eri lääkärillä lapsettomuushoitojeni erivaiheissa. Yksi näistä on ollut mukava, muut kaksi eivät juurikaan. Yksi oli hirveä möläyttelijä, joka sanoa töräytteli kaikenlaista, vaikkei varmaan mitään pahaa tarkoittanutkaan. Yhden lääkärin kanssa olimme täysin eri aaltopituudella. Olin välillä itkuinen ja hän kehotti jatkuvasti hakeutumaan psykologille ja antoi ymmärtää, ettei hänellä ole aikaa kuunnella tuollaista. Yksi lääkäri on sympaattinen ja mukava (mies) ja osaa useimmiten sanoa oikeat sanat.
Kaikkia käyntejä kyllä leimaa kiireys ja se, että monia kysymyksiä ei juuri toivota vaan homma alta nopeasti ja seuraava potilas. Kovin paljon informaatiotakaan lääkäreiltä ei tunnu saavan eikä itse osaa kysyä kaikkea.
Itseäni on harmittanut oma herkkyyteni tässä tilanteessa. Pillahdan itkuun pienemmästäkin. Asia on niin kipeä ja arka ja tulee parhaiten muistetuksi noilla lääkärin vastaanotoilla. En voi sille mitään, että alan herkästi itkeä milloin mistäkin (siis ihan oikeasti täysin syyttä). Tästä olen sitten saanut juuri kehotuksen hakeutua psykologin vastaanotolle. Mikä varmasti on aivan hyvä neuvo, ei siinä mitään. Vaikka itselle tuleekin kieltämättä sellainen olo, että leimataan hulluksi...
Toivoisin lääkäriltä enemmän sympatiaa ja rohkaisua. Asia on raskas ja hoidot epämiellyttäviä, joten henkinenkin puoli tulisi jotenkin ottaa myös huomioon.