Aurinkovoide kasvoille!
Hei! Ihanaa, kevät ja valon määrän lisääntyminen. Vaan nyt olis jo viimestään ajankohtaista siis suojata ihoaan paremmin.
Osaisko joku suositella kasvoille sopivaa aurinkovoidetta hyvällä suojakertoimella? Mun iho on öljyinen jo valmiiksi ja käytän meikkiä, joten mattapinta olis tosi tärkeä juttu suojaustehon lisäksi. Ei saisi rullata meikin alla. Epäpuhtauksia myös löytyy, joten ihohuokosten tukkimattomuus olis hyvä.
Eli nyt suosituksia otettaisiin vastaan enemmän, kuin mielellään!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä japanilainen aurinkovoide. Kyllä se sitä voidetta pitäisi käyttää ympärivuoden ei se aurinko lakkaa talvella paistamasta. Aurinko vahingoittaa ihoa vanhentavasti ihan omassa kotonasikin plus sähkölaitteet.
Sähkölaitteet? Eihän kolmen ikkunalasin ja sälekaihtimen läpi juuri uv-säteilyä pääse, mikä läppä tää nyt on?
Tuota en tiedä, mitä lainaamasi kirjoittaja sähkölaitteilla meinasi, mutta mitä tulee ikkunalaseihin, eräs läheiseni ei siedä aurinkoa käytännössä lainkaan ja palaa sisälläkin, vaikka pitää verhoja kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Acolla on mattapintainen SPF 50+ aurinkovoide, olen itse vasta kyllä ostamassa sen mutta ainakin lupaavat olevan matta :D
https://www.bonusapteekki.fi/epages/Bonusapteekki.sf/?Locale=fi_FI&Obje…
Aco on paras! Jopa super rasvoittuvalle ja erityisen aurinkoherkälle. Todellakin hintansa veroinen, ja riittoisa.
Avenella on useampi mattapintainen. Minulla samnlainen iho kuin sinulla. Yksi tuote on nimeltään jotain ”… Dry touch”, se on hyvä ja oikeasti matta. Nyt käytän Avenen tuotetta nimeltä Sunsimed, se on erittäin korkealla kertoimella. Se on tosi mattapintainen ja levittyy helposti, vaikka siinä onkin paljon fysikaalista blokkia (sinkki- tai titaanioksidia).
Vierailija kirjoitti:
Itsellä japanilainen aurinkovoide. Kyllä se sitä voidetta pitäisi käyttää ympärivuoden ei se aurinko lakkaa talvella paistamasta. Aurinko vahingoittaa ihoa vanhentavasti ihan omassa kotonasikin plus sähkölaitteet.
Ja millaisihan myrkkyjä pitkässä juoksussa nämä aurinkovoiteiden kemikaalit ovat ihmiselle, kun imeytyvät ihon kautta verenkiertoon? Joudun käyttämään, mutta vain kun menen aurinkoon ja pesen pois tultuani sisään.
Maaliskuusta syyskuun loppupuolelle käytän meikin alla kosteusvoiteena Aco sun face fluid mattifyingia. Eli ehkäisee myös kasvojen ihon kiiltämistä "hikiaikana" ja suojaa auringonsäteiltä, koska sk50+.
Vierailija kirjoitti:
Ja millaisihan myrkkyjä pitkässä juoksussa nämä aurinkovoiteiden kemikaalit ovat ihmiselle, kun imeytyvät ihon kautta verenkiertoon? Joudun käyttämään, mutta vain kun menen aurinkoon ja pesen pois tultuani sisään.
Käytä fysikaalista suojavoidetta, sellaisiahan suositellaan lapsille. Sinkkioksidi ei imeydy minnekään ihon pinnalta.
Vierailija kirjoitti:
Actinica. Apteekista.
Meikin alle? Sehän on hirveän rasvaista, jos sitä laittaa tarpeeksi. Olen kokeillut.
Riippuu käyttötarkoituksesta.
Minulla on melasma, eli tummia läiskiä tulee jo pienestäkin auringolle altistumisesta. Siksi joudun käyttämään keväästä syksyyn päivittäin sk50+ aurinkovoidetta kasvoilla. Kasvoni eivät siedä useita kemikaalisia aurinkovoiteita, ja moni fysikaalinen voide ei anna parasta mahdollista suojaa. Parhaaksi olen todennut P20-merkin sk50+ "for kids" voiteen, joka on tehokas eikä ole ärsyttänyt ihoa yhtään. Se ei kyllä ole mattapintainen, enkä ole käyttänyt meikin alla vaan ihan sellaisenaan. Puuteria vähän päälle, niin kasvot ei kiillä.
Jos haluan kevyen "meikin", käytän värillistä aurinkovoidetta, mulla on paria erilaista sk30-50 kertoimella. Mutta yleensä kuljen kesällä meikittä päivisin.
Käytän kasvoilla suojakertoimella 50 olevaa kosteusvoidetta ympäri vuoden.