Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "noloa" Jos 12-vuotiaalla on kirjeystävä?

Vierailija
02.03.2021 |

Selvisi kavereille ja nyt lasta haukutaan noloksi mummoksi. Ei ole kuulemma mitään järkeä kun puhelimella kirjoittaa niin paljon kätevämmin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa miettiä sitä että onko jokin asia noloa. Mikään muu ei ole noloa. Paitsi sun kaverit vaikuttavat erittäin noloilta, häpeäisin jos mulla olisi noin noloja kavereita.

Vierailija
2/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli tuon ikäisenä. Hän on nyt 19.

Niitä sai jonkun lehden palstalta. En muista, minkä.

Ovat tavanneetkin kerran.

Tuo tyttö oli lapista ja tyttäreni Tampereelta. Tapasivat Särkänniemessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noloa miettiä sitä että onko jokin asia noloa. Mikään muu ei ole noloa. Paitsi sun kaverit vaikuttavat erittäin noloilta, häpeäisin jos mulla olisi noin noloja kavereita.

Piti lukea, että sen* kaverit.

Vaikutat myös tosi nololta ja häiriintyneeltä vanhemmalta, jos oikeasti kelaat tällaista!

Vierailija
4/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on roikkua naama kiinni älypuhelimessa 24/7

Vierailija
5/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa nolo asia tässä olet sinä vanhempana, plus lapsesi nolot kaverit. Mitä aiot nyt näille kahdelle epäkohdalle tehdä, jotta olisit vähemmän nolo vanhempi ja jotta lapsesi kaverit olisivat vähemmän noloja?

Vierailija
6/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirjekaveri ja olen 32. Iiiikss

Vierailija
7/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan noloa. Päinvastoin! Osoittaa mielestäni myös 12-vuotiaasta paljon, että on kirjeystäviä; luovuutta, pitkäjänteisyyttä ja oma-aloitteisuutta ja älykkyyttä.  Kuinka moni tämän päivän esiteini tai nuori jaksaa odotella kirjeitä tai kirjoittaa "tavallista" kirjettä - ei varmaan moni, koska kärsivällisyys ei riitä!

Minulla oli 12-vuotiaana 4-6 kirjetoveria ja pari vuotta myöhemmin kirjetovereita ulkomailta, joiden kanssa kirjoitellen kohensin englannin kielen taitoani. Mutta jotenkin ne vain jäivät, kirjoituskerrat harvenivat, mutta kivaa se oli.

Vierailija
8/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainenhan olisi ihanteellista. Oppii tarinanmuotoista kertomista (ei ole vuoropuhelua niin kuin viestitellessä), käsinkirjoittamista (jos siis kirjoittaa käsin) ja kärsivällisyyttä kun pitää kirjeitä odottaa.

Vierailija
9/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa, vaan paremminkin vau! Kirjeen kirjoittaminen vaatii huomattavasti enemmän aivotoimintaa kuin jatkuva ankkahuuliselfieiden ottaminen ja "OMG"-tyyppinen kielenkäyttö puhelinviestittelyssä.

Vierailija
10/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- ja 90-luvuillahan tuo oli kovin tavanomaista. Nykyään varmasti harvinaisempaa, mutta tekeekö se asiasta noloa? Varmasti jonkun mielestä, mutta mielipiteet on kuin peräreiät. 

Vierailija
11/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kirjekaveri ja olen 32. Iiiikss

Itekin melkein 30 ja mullakin on useampia. Osan kanssa ollaan tavattukin ja oon saanut heistä ystäviä.

Vierailija
12/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kunhan kirjeystävä ei ole lihava ja rillipää.

Vierailija
13/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään noloa, miksi kavereiden kommentit annetaan haitata, lapsiahan vasta ovat. Oma lapseni oli kirjeenvaihdossa ulkomaalaisen lapsen kanssa vuosia. Myöhemmin tapasimme perheinä, ja vieläkin kirjoittelevat, soittelevat, ovat myös somessa, lähettävät synttärilahjoja.

Vierailija
14/14 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta on noloa sekä aikuisille, että lapsille kyseenalaistaa 12-vuotiaan kirjeiden lähettely into. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi