IS: Raskaana olevia ja juuri synnyttäneitä joutuu nyt koronan vuoksi jopa tehohoitoon
Eilen täällä leimattiin pelotteluksi ja poistettiin aloitus jossa kerrottiin että parikymppisiä on joutunut tehohoitoon. Nyt se on Ilta-Sanomissakin. 20-39 vuotiaiden osuus kasvaa, on 27% tehohoidettavista. Mukana raskaana olevia naisia. Siellä on parikymppisiä koneissa.
Korona on vaarallinen myös nuorille.
Kommentit (62)
Pelonlietsontaa. Ei se raskaus/synnytys ole riskitekijä. Vaan me kaikki nyt saatetaan sairastua. Korona jyllännyt yli vuoden maailmanlaajuisesti eikä ole tullut mitään vauvojen joukkokuolemia. Vauvoja syntynyt miljoonia tänä aikana. Ihan yhtä turvallisesti ku ennenkin.
Parikymppisiä joilla bmi yli 25, ketjupolttajia, monisairaita? Ei se nuoruus suojaa yksin jos keho on valmiiksi kovilla.
Kuolleisuus taudilla yhä jotain prosentin luokkaa ja lähes kaikki kuolleista olleet jo muutenkin elämänsä ehtoopuolella. Influenssakin olisi voinut viedä.
Realismi ei tietty sovi hysterianlietsontaan...
En ymmärrä mitä aapeen kaltaiset "taivas tippuu" huutajat saavat irti tuosta pelottelustaan. Ainoastaan lisäävät ahdistusta ja ihmisten pahoinvointia.
Se ambulanssilla sairaalaan ja happinaamariin joutunut 32v joka sai tartunnan lapseltaan oli ihan perusterve eikä ylipainoinen.
Näköjään jengi yrittää ulkoistaa tosiasioita keksimällä "ei koske minua" selityksiä. Siellä on ihan perusterveitä nuoria kuitenkin teholla.
Muualla maailmassa raskaaana olevat kuuluvat koronan riskiryhmään, mutta ei Suomessa.
Älkää aina jauhako tuota, että pitää olla läski, riskiryhmää tms. Ei pidä .. raskaana oleville tarttuu muutenkin sairaudet helpommin, koska immuunipuolustus heikko.
Ja onko esim 8 kg ylipainoinen ja diabeteksen omaava joku hylkiö, joka saa kuollakin? Raskaana sitäpaitsi suurimmalle osalle tulee extrakiloja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä aapeen kaltaiset "taivas tippuu" huutajat saavat irti tuosta pelottelustaan. Ainoastaan lisäävät ahdistusta ja ihmisten pahoinvointia.
Kyse on siitä että monet kuvittelevat että pikku flunssa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Se ambulanssilla sairaalaan ja happinaamariin joutunut 32v joka sai tartunnan lapseltaan oli ihan perusterve eikä ylipainoinen.
Näköjään jengi yrittää ulkoistaa tosiasioita keksimällä "ei koske minua" selityksiä. Siellä on ihan perusterveitä nuoria kuitenkin teholla.
Yksi. Yksi OLETETUSTI perusterve ihminen sairastunut vähän vakavammin ja nyt jo toipumassa....ja meidän pitäisi mitä? Kaivaa bunkkeri ja piiloutua.
Raskauden aikana käytetyt vitamiinivalmisteet on sitten liikaa. Itse en sietänyt edes yhtä Obssidania, vaikka en ollut raskaana eikä ollut mitään muita lääkkeitä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kuvittele vaan perustavat tietonsa siihen, että sairastuneiden toipumisprosentti jossain 98-99% välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi. Yksi OLETETUSTI perusterve ihminen sairastunut vähän vakavammin ja nyt jo toipumassa....ja meidän pitäisi mitä? Kaivaa bunkkeri ja piiloutua.
5,5 miljoonainen kansa ja yksi sairastuu. Laajalle levinnyt ongelma 😂
Ylipainoisia odottajia, joilla raskaus on jo iso riski terveydelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kuvittele vaan perustavat tietonsa siihen, että sairastuneiden toipumisprosentti jossain 98-99% välissä.
Ja koska eivät ymmärrä matematiikkaa niin eivät ymmärrä että 99,99% on ihan eri asia kuin 97% ja etenkin sairaalahoidon ja resurssien kannalta 85% on jotain täysin muuta kuin 99%.
https://yle.fi/uutiset/3-11811553
Maailmallakin uutisoitu että tartunta lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Ja näistä muunnoksista on vielä vähemmän tietoa miten vaikuttaa raskaana oleviin ja sikiöön.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisia odottajia, joilla raskaus on jo iso riski terveydelle?
Ei, vaan hoikalle ja perusterveelle jo pelkkä raskaus on riski koronan suhteen. Liittyy immuunivasteen alentumiseen, veritulppariskin kasvuun ym.
Miksi Suomessa on uutinen jos nuori, lapsi tai tiineenä oleva joutuu sairaalaan tai heittää henkensä? Ihan samaa on tapahtunut muualla kun virus enemmän levinnyt. Ei nuo edellämainitut ryhmät ole sen kummallisempia kuin se 51 v Sari tai 80 v Viljo jokaheikossa hapessa matkalla täältä ikuisuuteen.
Milestöni ei mitään ei pitöisi rajoittaa, antaa luonnonvalinnan hoitaa homman.
Neljä sairastaa vakavasti, yksi raskaana.
Raskaana olevat vievät 25% tehohoidosta. Neuvolajärjestelmä koronalinkona, lopetetaan koko systeemi vaarallisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin YKSI? Ihan tosissasi kuvittelet että jokainen tulee lehtien palstoille kertomaan?
Koronaan kuolleissakin on heitä jotka oli aiemmin perusterveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka ei näemmä hallussa lainkaan, ei aivot riitä matemaattiseen ajatteluun: 15% 5.,5milj kun joutuu sairaalaan se tarkoittaa että 825000 on sairaalahoidossa ja 3% kun 5,5 miljoonasta kuolee niin se tarkoittaa 165000koronaan kuollutta. Tällaisi ovat ne luvut mistä koronassa puhutasnm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin YKSI? Ihan tosissasi kuvittelet että jokainen tulee lehtien palstoille kertomaan?
Koronaan kuolleissakin on heitä jotka oli aiemmin perusterveitä.
Juuri näin kuvittelee kun pelkää, kieltää eikä pysty ottamaan asioita asioina.
Tietysti MYÖS raskaana olevia ja synnyttäneitä sairastuu koronaan. Ihan niinkuin meitä muitakin. Moni raskaana oleva on riskiryhmäläinen esim. ylipainon, tupakoinnin, diabeteksen takia.