Onko sinulla kavereita, joilla on erilainen maailmankuva tai erilaiset poliittiset mielipiteet?
Kuinka raskaaksi koet heidän seuransa? Olen viimeisen vuoden ollut aika yksin ja miettinyt pitäisikö katkaista välit kavereihin. Kun kyllä sitä yksikseenkin tuntuu pärjäävän. Näiden kavereiden seura on pääsääntöisesti ihan ok, mutta välillä sieltä tulee niin uskomattoman ärsyttäviä kommentteja, että olen miettinyt miksi turhaan nostattaisin verenpainettani heidän seurassa. (puolustelivat esim. Haavistoa sen virkarikostutkinnan aikaan)
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joitain, jotka on tosi "woke", ovat siis vaahtoamassa milloin mistäkin trans/rasismi/vähemmistö asiasta. Tunnemme netin kautta, mutta ollaan myös tavattu. Olinkin jonkin aikaa pois keskusteluryhmästä, kun turhauduin siihen, mutta nyt taas olen ollut enemmän yhteyksissä. Onhan se vähän outoa, en siis tunne voivani olla rehellinen heille. Mutta toisaalta sitten kaipaan heitä. Hämmentävältä tuntuu.
Tuollainen woke seura on kyllä raskasta. Tuntuu että elää ihan eri maailmassa ja toisen maailmankuva on rakennettu twitterin ja hesarin perusteella
Annakun arvaan edustat toista laitaa :D Omasta mielestä ääirhörhö kuin äärihörhö niin rasittavaa seuraa on. Harmi että usein nämä ääripäät keskusteluissa korostuvat vaikka prosentuaalisesti heitä on selvä vähemmistö.
Se ettei kannata islamia sekä kehitysmaiden maahantuontia tai ettei usko tuhansiin eri sukupuoliin tai siihen, että mieskin voi synnyttää, ei ole mitään ääripäätä.
No helevetissäkö tämmöstä on väitetty iha itte ton taioit :DD
Ei ole, viihdyn kaltaisteni kanssa. En jaksaisi esim. uskovaisia ollenkaan, en minkään uskontokunnan. Enkä öyhöttäjiä enkä oikeistoa. Jos arvot ovat kovin erilaiset, niin en koe riittävää yhteyttä ystävyyteen.
On moniakin. En anna asian häiritä ja vältän suosiolla "tulenarkoja" aiheita. Esimerkiksi vanhoillislestadiolaisen kaverin kanssa en todellakaan puhu uskonasioista tai ehkäisyn tarpeellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joitain, jotka on tosi "woke", ovat siis vaahtoamassa milloin mistäkin trans/rasismi/vähemmistö asiasta. Tunnemme netin kautta, mutta ollaan myös tavattu. Olinkin jonkin aikaa pois keskusteluryhmästä, kun turhauduin siihen, mutta nyt taas olen ollut enemmän yhteyksissä. Onhan se vähän outoa, en siis tunne voivani olla rehellinen heille. Mutta toisaalta sitten kaipaan heitä. Hämmentävältä tuntuu.
Tuollainen woke seura on kyllä raskasta. Tuntuu että elää ihan eri maailmassa ja toisen maailmankuva on rakennettu twitterin ja hesarin perusteella
Annakun arvaan edustat toista laitaa :D Omasta mielestä ääirhörhö kuin äärihörhö niin rasittavaa seuraa on. Harmi että usein nämä ääripäät keskusteluissa korostuvat vaikka prosentuaalisesti heitä on selvä vähemmistö.
No en nyt sentään. Aika keskellä olen. Mutta kieltämättä woke, cancel ja transkultit saa menemään oikealle
Näinhän se toisen äärilaidan edustaja tietysti sanoisi kysyttäessä :D
Noinhan sitä joku intersektionaalinatsi voisi kuvitella, mutta ei - ei ole äärilaitaa olla mm. sitä mieltä ettei mies voi synnyttää tai ettei islam ole rauhanuskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei kannata islamia sekä kehitysmaiden maahantuontia tai ettei usko tuhansiin eri sukupuoliin tai siihen, että mieskin voi synnyttää, ei ole mitään ääripäätä.
Itse sen pallon heitit tukemalla väitettä ettei "wokena" olemisessa ole mitään äärimmäistä vaan pikemminkin sellaisen ajattelun kanssa eri mieltä olemisessa. Kun eihän siinä "wokena" olemisessa mitään muuta kuin äärimmäisyyttä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei merkittävästi erilaisia. Aika pitkälti vasenta laitaa kaikki, osa maltillisempia ja osa enemmän aktivistityyppiä. Kaikista rauhallisimmat ja varakkaimmat taitavat äänestää vihreitä.
Olen huomannut vähän samaa. Ne, joilla on varaa ostella sähköautoja ja mm. valita lastensa asuinalue, harrastukset ja hyvä koulu voivat melko huoleti hyvesignaloida vailla huolta ja esittää ns. parempaa ihmistä.
Olen kertonut ystävälleni, että äänestän nykyään Perussuomalaisia. Edellisten eduskuntavaalien aikaan hän härnäsi minua siitä monin tavoin, mikä ei kuulu mielestäni ystävyyteen.
On itse tosi varakas ja minä tavispalkkaa saava. Silti pidin/pidän itseäni yhtä arvokkaana kuin hän itseään.
Tälle samalle ystävälle tapahtui äskettäin kurjia asioita. Sairaus perheessä, työpaikan menetys ja lomautus. Yritin tukea parhaani mukaan.
Nyt olen puoluekannastani huolimatta hänen mielestään hänen luotettetavimpia ystäviään ja kunnioitettava.
Pitkäaikaisten eli siis lapsuudesta asti tuttujen kavereiden poliittiset mielipiteet saattavat olla erilaisia, muttemme puhu poltiikkaa, kun vietämme aikaa yhdessä. Aikuisena tulleet kaverit on poliittisesti suht samaa leiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sen pallon heitit tukemalla väitettä ettei "wokena" olemisessa ole mitään äärimmäistä vaan pikemminkin sellaisen ajattelun kanssa eri mieltä olemisessa. Kun eihän siinä "wokena" olemisessa mitään muuta kuin äärimmäisyyttä olekaan.
Enpä missään ole tuollaista väittänyt :D Hitto sä puhut iha omasta päästäs. Eikun "rivien välistä luin", eli omasta päästäs xd
Pohjoisafrikkalainen kaveri löytyy, joka on vahvasti homofobinen. Vankilatuomiohan siellä tulee siitä, eikä hänellä ongelmaa sen kanssa. En anna haitata kaveruutta.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisafrikkalainen kaveri löytyy, joka on vahvasti homofobinen. Vankilatuomiohan siellä tulee siitä, eikä hänellä ongelmaa sen kanssa. En anna haitata kaveruutta.
Nii varmaa juu onki :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä missään ole tuollaista väittänyt :D Hitto sä puhut iha omasta päästäs. Eikun "rivien välistä luin", eli omasta päästäs xd
Mitäpäs jos Beavis, höhöhö, katsoisit vähän noita vanhoja vastauksiasi, höhöhö.
Vastasit tähän: "Tuollainen woke seura on kyllä raskasta. Tuntuu että elää ihan eri maailmassa ja toisen maailmankuva on rakennettu twitterin ja hesarin perusteella" näin: "Annakun arvaan edustat toista laitaa :D Omasta mielestä ääirhörhö kuin äärihörhö niin rasittavaa seuraa on. Harmi että usein nämä ääripäät keskusteluissa korostuvat vaikka prosentuaalisesti heitä on selvä vähemmistö"
Eli mielestäsi woketuksen(eli intersektionaalisuuden, cancel-kulttuurin, queer/BLM/SJW/QTBLG-ideologian vastakohta on olla "äärihörhö".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen kaveri en ole. Muuten ei ole väliä
Tämä. Lapsieni isä on ulkomaalainen ja olisin hullu jos seurustelisin ihmisten kanssa, jotka pilkkaavat ulkom..taustaisia ihmisiä ja haluavat lapsilleni huonompaa tulevaisuutta vain heidän geeniensä takia.
Samasta syystä taas minä en siedä teitä, joten pysytään erossa toisistamme.
On. Koska meillä on erilaiset mielipiteet esim työntekoon liittyen, hän on valtiotieteen tohtori ja saanut tukia yli kymmenen vuotta, tehnyt vain osa-aikaisia töitä ja harrastanut yhdistytoimintaa aktiivisesti.
Itse olen yrittäjä ja monenlaista kokeilen ja yritän.
Hän on myös jokin sahkö tai säteilyallerginen, kuten sisarensa. Kertoi etta sisar "käyttää foliota ikkunaa vasten" ja että hänkin kokeilee ja kun olin kylässä niin kyllä siellä oli totta tosiaan foliota ikkunapintaa vasten levitetty.
Veti minut hiljaiseksi, en sanonut kuin jaaha. Hänellä ei ole koskaan ollut mitään mt ongelmia, mutta tämä sisar joka on G verkkovastainen 'koska siitä tulee säteilyä" on vaikuttanut hänenkin ajatteluun.
En ole osannut suhtautua ja se on sääli koska olemmet tunteneet todella kauan ja haluaisin olla kaveri, mutta jotenkin koen ettemme enää kohtaa, kun hän valittaa, kun "kaikki on mennyt niin huonoksi, ja säteily lisääntynyt' jne.
Tuntuu ettei aiheen välttely riitä, vaan minulla on jotain vastarintaa ja huono fiilistä häntä kohtaa. Tiedän ettei hän hyväksy kaikkea mitä teen, mutta se ei ole estänyt häntä olemasta kaverini.
Mutta toi folio ikkunan lasipintaa vasten oli mulle jotenkin liian iso pala.