Oletko teini-ikäisen lapsesi mielestä nolo?
Omat vanhempani olivat erittäin noloja, kun olin nuori.
Kommentit (27)
Toivottavasti, että joku edes häpeää. Jatkuvasti hassut vaatteet, kirjava tukka, tanssin nolosti, utelen menemisiä ja kavereiden juttuja, laulan epävireisesti Kaija koota, en ole somessa ja mitä vielä. Jos ei pidä nolona, niin on teinissä jotain vikaa, toivottavasti ei ole tullut äitiinsä.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen vasta 40, kun muiden kavereiden vanhemmat on jotain 50 tai vielä enemmän.
En minä tosiaan kauheasti teineistäni eroa. Mulla on samanlainen kampaus (ponnari), samanlaiset vaatteet (leggarit ja trikoopaita), puhun työkseni fingelskaa, kuuntelen poppia ja rokkia, en katso telkkaria, en ole facebookissa...
Kuulostat kyllä supernololta. Nelikymppinen, joka yrittää olla nuori ponnarissaan, nuorisovaatteissa ja puhua nuorekkaasti. Niiiiiiin noloa.
T. Toinen samanlainen
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin nolo. Jos kavereita tulee kylään en saa:
1. vitsailla
2. laulaa
3. tehdä tiktokkeja
4. udella niiden vanhemmista
5. udella mistään
6. tunkea lapseni huoneeseen utelemaan mistään
Mielestäni olen ihan normaali keski-ikäinen ihminen, enkä mielestäni utele vaan keskustelen. Olen noin kymmenen vuotta näiden kavereiden vanhempia nuorempi, niin omasta mielestäni olen ihan nuorekaskin, mutta teini on vahvasti eri mieltä. :DD
Hyvä juttu, selkeet säännöt!
Vierailija kirjoitti:
Vastuullisuus ei sulje pois ystävällisyyttä (joku kirjoitti, että tehtävänsä on olla vastuullinen, ei ystävällinen) ja ei-nolo äiti voi aivan hyvin olla sekä rajoja asettava että helposti lähestyttävä, teineihinsä luottava ja hauska.
Meillä on todella läheiset välit eivätkä teinini tempoile lainkaan, koska arvostavat näkemyksiäni ja tietävät, että haluan 100% heidän parastaan. Toki molemmilla oli joskus 12-vuotiaana vaihe, jolloin testasivat jämäkkyyttäni esim. kotiintuloaikojen suhteen. Asioilla on seurauksia, mutta olen kuitenkin reilu. Uskon myös myönteiseen kasvatukseen (olen ammatiksenikin pedagogi) jota toteutan käytännössä myös kotona.
Meidän perheessä kaikilla on hyvä olla, ja jokaisesta tuntuu kivalta tulla kotiin ja viettää siellä aikaa. Myös lasten kaverit ovat aina viihtyneet meillä. Suosittelen!
T. 5
Saanko siis tulla Teille?
Ihan hirveän nolo. Minäkin olen teinin kavereiden vanhempia kymmenisen vuotta nuorempi, mutta ratkaisevampaa tässä on se, että olen teiniä 20 vuotta vanhempi.
Ainahan vanhemmat on teinien mielestä noloja ja niitä hävetään. Joskus 20 vuotiaana häpeä katoaa 🤔
Vastuullisuus ei sulje pois ystävällisyyttä (joku kirjoitti, että tehtävänsä on olla vastuullinen, ei ystävällinen) ja ei-nolo äiti voi aivan hyvin olla sekä rajoja asettava että helposti lähestyttävä, teineihinsä luottava ja hauska.
Meillä on todella läheiset välit eivätkä teinini tempoile lainkaan, koska arvostavat näkemyksiäni ja tietävät, että haluan 100% heidän parastaan. Toki molemmilla oli joskus 12-vuotiaana vaihe, jolloin testasivat jämäkkyyttäni esim. kotiintuloaikojen suhteen. Asioilla on seurauksia, mutta olen kuitenkin reilu. Uskon myös myönteiseen kasvatukseen (olen ammatiksenikin pedagogi) jota toteutan käytännössä myös kotona.
Meidän perheessä kaikilla on hyvä olla, ja jokaisesta tuntuu kivalta tulla kotiin ja viettää siellä aikaa. Myös lasten kaverit ovat aina viihtyneet meillä. Suosittelen!
T. 5