Ei jaksais enää. Haluan tavallisen elämän tajaisin!
Ei jaksais enää yhtään tuota virusta. Olen lopen kyllästynyt tähän kaikkeen jo. Haluan tavallisen elämän takaisin. Sen, kun saattoi tehdä kaikkea ja mennä minne mieli teki.
Haluan kauppoihin hypistelemään tavaroita, istumaan kahviloihin katselemaan ihmisvilinää, tapahtumiin ja messuihin. Harrastuksiin ja ihmisten pariin.
Nyt kun aurinko taas paistaa ja on lämpimämpää en jaksa enää istua sisällä. En jaksa enää tätä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tulispa sota. Karmeaa lukea tämän kerpersesukupolven vinkunaa. Hävetkää. Hävetkää.
Häpeä itse, kun toivot sotaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Kyllä sä jaksat. Mä olen elänyt näin 15 vuotta. T. Ammattivalittaja
Ei kai kyse varsinaisesti jaksamisesta vaan haluamisesta. Et sinäkään kovin onnelliselta vaikuta.
En, mutta kotona olen ollut 15 vuotta. Kerran viikossa käynyt kaupassa ja joskus hammaslääkärissä, lääkärissä. Kyllä siihen tottuu. T. Ammattivalittaja
Tottuuhan neliraajahalvaantunut, kuurosokea ja elinkautisvankikin elämäänsä. Että sikäli...
Niin, kerrankin on teidän terveidenkin opittava elämään rajoitetumpaa elämää. T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, toiset on menettäneet tämän taudin takia läheisiään, terveytensä ja työpaikkansa. Nekin olisi kiva saada takaisin.
Juu hoivakotivanhuksiakin kuolee Suomessa normaalisti 400 viikossa. Eipä heistä sen kummemmin kirjoiteta. Nyt kun samat vanhukset kuolee koronaan, niin se on katastrofi
Niin, missä oli maskit ja karanteenit viime talven influenssa-aikaan??
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämä ei ole muuttunut juuri lainkaan. Nuorisoa lukuun ottamatta, kuka tästä oikeasti kärsii? Nuorille nämä rajoitukset ovat iso juttu, mutta eikait aikuisille?
Minusta tämä on alkanut tuntumaan vähän 90-luvun lamalta. Elämä tuntuu hetkellisesti näköalattomalta eikä pysty tekemään kaikkea mitä haluaisi. Silloin ei ollut töitä eikä rahaa, nyt ei tunnu olevan aikaa eikä mahdollisuuksia.
Ei lamakaan ollut näin tyrmäävä. Ihmisten tapailua ei kielletty eikä rajoitettu. Ei peloteltu ja uhkailtu.
Lama oli ihan iisi keikka silloin vaikka jäin työttömäksikin. Tähän verrattuna
Vierailija kirjoitti:
Teen ap:n listalta kaikkea muuta paitsi käyn tapahtumissa koska niitä ei järjestetä.
Miksi pitäisi kokonaan luopua elämästä ja istua kotona. En ymmärrä.
Teidän ymmärtämättömien takia tilanne vaan pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa sota. Karmeaa lukea tämän kerpersesukupolven vinkunaa. Hävetkää. Hävetkää.
Se, että ei saisi harmittaa koska "sodassa ei ollut mitään" ja silloin ei kukaan valittanut, on aivan älytön vertaus. Miksei saisi harmittaa ja jaksaminen loppua? Ei se ole mitään kermaperseilyä että haluaa elää normaalia elämää taas. Sota on sota, nyt ei luojan kiitos ole suomessa sotaa eikä suurta sodan uhkaakaan ja tästä olemme kiitollisia. Korona tilanne ketuttaa monia ja saakin ketuttaa. Haluan matkustaa, haluan käydä kahvilla, haluan elämään taas iloa. Hoidan kyllä velvollisuuteni vastuullisesti ja en tee sitä, mutta ei se tarkoita sitä että minun pitää olla iloinen tästä!
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tänään olin normaalisti kaupungilla shoppailemassa, syömässä ja kahvilla. Oma valinta istua kotona.
Ei ole kauaa, kun sinun takiasi tulee ulkonaliikkumiskielto
Vierailija kirjoitti:
Minusta parasta olisi ankara ulkonaliikkumiskielto kuukaudeksi. Sen jälkeen normaali kesä.
Näinhän se on. Se olisi parasta taloudelle, mielenterveydelle ja myös jaksamiselle, että kokee uhrautuvansa selvän syyn eteen ja niin, että uhraus myös tuottaa sitä mitä toivotaan.
Eli samaan aikaan ne rajat kiinni ja kulku karanteenien kautta.
Mutta kun tyyppien näkemys muuttuu niin pirun hitaasti. Henriksson oli jo ehtinyt vakavoitua tilanteeseen ja oli alkanut mennä jakeluun, ettei vapaaehtoisuus riitä. Kuitenkaan poliisien ei kuulu sakottaa hänen mielestään koska heillä on muutakin tekemistä. No eihän siitä ole kysymys, että poliisien kuuluisi päivystää sakottamassa tienposkilla, vaan siitä, että nämä tarvivat sen sakotusoikeuden voidakseen tehdä sitä nyt jo tehtäväksi määrättyä työtä. Ettei tarvitse mennä nuorisoraveihin hajaannuttamaan väkeä, joka ei suostukaan hajaantumaan, vaan on työkalut toimia tilanteessa.
Mitä ikinä päätetäänkin, niin tärkeintä on, ettei julkinen valta joudu naurunalaiseksi ihan vain hampaattomuuttaan. Ei pidä luoda valtatyhjiötä vasiten sinne, missä sellaista ei teoriassa pitäisi olla. Jos on valta annettu, sitä pitää uskaltaa käyttää. Jos on menty säätämään syherötilanne, jossa komentosuhteet ovat joko epäselvät tai olemattomat, asia pitää korjata. Vallatonta tilannetta ei voi olla olemassa, jokin sen tilan hyvin nopeasti täyttää, täysi anarkia jos ei mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
mul on iso muna
Jos olisi, et olisi täällä häiriköimässä.
Vierailija kirjoitti:
Kas, aika vanhoja ihmisiä täällä palstalla pyörii, kun on omakohtaista kokemusta sota-ajoista.
Juu hoivakotivanhuksiakin kuolee Suomessa normaalisti 400 viikossa. Eipä heistä sen kummemmin kirjoiteta. Nyt kun samat vanhukset kuolee koronaan, niin se on katastrofi