Mitä ruokaa talkooväelle? Kolme miestä
Eli mitä ruokaa viikonlopuksi ulkotöihin tuleville kolmelle raavaalle miehelle? Jotain täyttävää, en usko että nämä äijät hirveästi salaatista piittaavat. Kahdeksi päiväksi pitää siis lounas valmistaa. Iso plussa jos edes toisen ruoan voisi tehdä etukäteen.
Kommentit (93)
Ei ihme, että suomalaiset ovat ylipainoisia, kun lukee teidän ruokaehdotuksia. Ennen joka päivä oli talkoopäivä sunnuntaita lukuunottamatta, ja ihan tavallisella ruoalla ja vähällä määrällä miehet pärjäsivät. Että eiköhän yhdet viikonlopputalkoot hoidu ihan terveellisellä kasvis- ja kalaruoallakin. Ehdotan: jokin hyvä salaattia,bjonka kanssa paistettua uunilohta ja paistettuja kasviksia. Toisena päivänä sämpylöitä, salaattia ja linssikeittoa/hernekeittoa
Karjalanpaisia, perunoita, ruisleipää ja vaikka porkkanaraastetta.
Miehet syö paljon! Muista se, ruokaa pitää olla reilusti.
Jos pitkä päivä niin aamulla kahvin kanssa leipää, lounas ja myöhemmin vielä tukeva välipala tai ihan ruoka.
Itse teen monesti lasagnea, uunimakkaraa, kinkkukiusausta, keittoa. Lisäksi karjalanpiirakoita, sämpylöitä, leipää. Toki myös salaattia ja kahvileipää.
Meillä on paljon ulkopuolisia syöjiä ja olen oppinut tekemään älyttömät määrät ruokaa. Miehet monesti avautuu pöydässä miten joissain paikoissa on varattu vaikka perunaa vain pari per syöjä, eihän se oikeasti riitä mihinkään.
Täällä Pohjois-Karjalassa pöydät notkuu tarjottavia, rääppeet vain jää.
Uskon kyllä monen tavallaan ylensyövänkin kun tarjoiluun on panostettu mutta kyllähän fyysinen työ myös paljon vie energiaa.
Meillä taas ensi viikolla useampi ulkopuolinen syöjä tulossa, 20 litran kattila ja 3 kiloa jauhelihaa on jo varattu. Teen lasagnea, lihapiirakkaa, kotikaljaa sekä sämpylöitä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitkä päivä niin aamulla kahvin kanssa leipää, lounas ja myöhemmin vielä tukeva välipala tai ihan ruoka.
Itse teen monesti lasagnea, uunimakkaraa, kinkkukiusausta, keittoa. Lisäksi karjalanpiirakoita, sämpylöitä, leipää. Toki myös salaattia ja kahvileipää.
Meillä on paljon ulkopuolisia syöjiä ja olen oppinut tekemään älyttömät määrät ruokaa. Miehet monesti avautuu pöydässä miten joissain paikoissa on varattu vaikka perunaa vain pari per syöjä, eihän se oikeasti riitä mihinkään.
Uskon kyllä monen tavallaan ylensyövänkin kun tarjoiluun on panostettu mutta kyllähän fyysinen työ myös paljon vie energiaa.Meillä taas ensi viikolla useampi ulkopuolinen syöjä tulossa, 20 litran kattila ja 3 kiloa jauhelihaa on jo varattu. Teen lasagnea, lihapiirakkaa, kotikaljaa sekä sämpylöitä ainakin.
"Rääppeet" on kauhea sana
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että suomalaiset ovat ylipainoisia, kun lukee teidän ruokaehdotuksia. Ennen joka päivä oli talkoopäivä sunnuntaita lukuunottamatta, ja ihan tavallisella ruoalla ja vähällä määrällä miehet pärjäsivät. Että eiköhän yhdet viikonlopputalkoot hoidu ihan terveellisellä kasvis- ja kalaruoallakin. Ehdotan: jokin hyvä salaattia,bjonka kanssa paistettua uunilohta ja paistettuja kasviksia. Toisena päivänä sämpylöitä, salaattia ja linssikeittoa/hernekeittoa
Lueppa vaikka Jaakko Pessisestä kertova Kuningasmetsuri, niin tulee selville miten syötiin kun tehtiin töitä ihan oikeasti. Ruisleipää, voita ja lihaa parhaimmillaan puoli kiloa päivässä. Raskaassa työssä energiantarve voi olla uskomattoman suuri ja siinä ei salaatit ja paistetut kasvikset riitä millään.
Kyllä ulkotöissä tulee kunnon nälkä.
Ja jos ovat hyväkuntoisia terveitä miehiä, niin totta on, että ruokaa pitää olla reilusti.
Ja etenin kun heitä on noin paljon.
Ei voi verrata siihen, että mitä joku mies kotona syö.
Kotona syödään välillä jotain välipalaa, hedelmää tai muuta napsitaan aterioiden välillä.
Mutta kun ollaan talkoissa, niin painetaan koko ajan duunia, että se saadaan valmiiksi.
On aivan varmaa, että kun nämä miehet tulevat sisään tauolle syömään, he ovat nälkäisiä kuin sudet.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä monen tavallaan ylensyövänkin kun tarjoiluun on panostettu mutta kyllähän fyysinen työ myös paljon vie energiaa.Meillä taas ensi viikolla useampi ulkopuolinen syöjä tulossa, 20 litran kattila ja 3 kiloa jauhelihaa on jo varattu. Teen lasagnea, lihapiirakkaa, kotikaljaa sekä sämpylöitä ainakin.
Siis miksi syötät koko kylää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi syötät koko kylää?
Mitä se kellekkään kuuluu miksi meillä on paljon ulkopuolisia syöjiä?!
Sanotaanko nyt näin että olen etuoikeutettu kun pystyn rahallisesti ja ajallisesti ruokkimaan meillä työn vuoksi käyviä ihmisiä.
Ja kuten sanoin, täällä ollaan vieraanvaraisia. Monella on eväät mukana nykyään mutta pöytään pyydetään silti. Talkoita meillä ei ole.
Tilaat kaikille pizzat ja toisena päivän kebapia. Ei varmasti mene pieleen, jos kyseessä on nykyajan raavaat miehet.
Ite tehtyi lihapullia, kastike ja muusia/perunaa. (Muusi nopea tehä vatkaimella) Lihapullat helppo tehä etukäteen. Pottulat kiehumaan ja kastikkeeseen kylmät pullat seuraavana päivänä lämpiämään.
Meijän remppaäijät ainaki tykkäs.
(Juureksiakin saa mukaan kun heittää pullataikinaan sipulipussin tilalle kuivattui keittojuureksii ;))
Iso makaronilaatikkovuoka ja porkkanaraastetta 1. pv ja iso kattilallinen hernaria ja grillimakkaroita uunissa ja omena 2. pv. + ruisleipä/juusto ja maito. Mä tein nämä työmiehille ja ihan tyytyväisiä olivat, kun saivat itse annostella ruokansa ja syödä masut täyteen. Harva mies on ruokahifistelijä tai kulinaristi - ainakaan täällä maalla ;9
Karjalanpaistihan on einesten jälkeen suunnilleen helpoin mahdollinen ruoka tehdä. Aktiivinen työ karjalanpaistin tekemisessä kestää korkeintaan 10 minuuttia enemmän kuin siinä, että laittaa valmiit pakasteranskalaiset uuniin.