Miten kukaan valvoo mitään ulkonaliikkumiskieltoa täällä maalla, jossa naapuri on 2 kilometrin päässä?
Ei mitään järkeä koko touhussa. En aio noudattaa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Maalaisille pannaan jalkaan gps-panta.
Tuota samaahan käytetään ehdonalaisvangeille. Sopii hyvin Sannan ja Kristan alistamis-voimafantasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Droneilla valvotaan Suomea, 1 drone per neliökilometri kattaa koko maan. Sinua sakotetaan jos drone havaitsee sinut.
Parempi pystytellä sitten vain kotona. Toivottavasti työnantaja ymmärtää tämän.
Eihän sitä kukaan oikeasti valvokaan. Miten kukaan edes muuta kuvittelee. Jos tänne jumalan selän taakse korpeen edes sattuu kerran vuodessa poliisipartio eksymään, niin se on taatusti juhannuksen tai joulunpyhien seutuun, milloin on edes satunnainen mahdollisuus saada joku rattijuoppo kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Droneilla valvotaan Suomea, 1 drone per neliökilometri kattaa koko maan. Sinua sakotetaan jos drone havaitsee sinut.
Minua ei niinkään kiinnosta työnantajan ymmärrys, vaan potilaiden. Aika ikävä siellä keskenään makoilla, kun hoitajat ovat kotona droneja paossa.
Naapurin kuuluu valvoa. Soitto poliisille, jos ei sana kuulu;)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä valvokaan. Resurssit keskitetään sinne missä ihmisiä on. Tuskin mitään tuollaista edes tulee ja jos tulee niin koskee kaupunkialueita yöaikaan.
Ulkonaliikkumiskielto ei edelleenkään tarkoita 24/7 sisätiloissa olemista.
Siis se ongelma tuossa on, että nimenomaan myöhempään ON ulkona hiljaista ja aamuyöllä eli aikaisin aamulla. Jos kaikki liikkuvat samaan aikaan päivällä ja alkuillasta, tulee takuuvarma tungos ja hengityssumu leijailee entistä tiiviimmin. Kaikilla on hätä hoitaa asiansa, kaupat ja apteekit. Menee ojasta allikkoon.
Entä jos se naapuri käveleekin vastaan? Tuleeko kiire, kumpi ehtii soittaa ensin poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole tajunnut ideaa lainkaan. Sinä saat siellä metsässä liikkua ihan vapaasti. Kysymys onkin siitä, että ihmiset eivät altista toisiaan lähikontakteissa. Poliisit valvoisivat asiaa siellä missä niitä vieraita ihmisiä on kohdattavaksi.
Eli helsinkiläiset tulevat tänne maalle mökille tms. kiertääkseen ulkonaliikkumiskieltoa ja sitten paikallisessa kaupassa levittävät tautia, koska pitäähän sitä ruokaa saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei niinkään kiinnosta työnantajan ymmärrys, vaan potilaiden. Aika ikävä siellä keskenään makoilla, kun hoitajat ovat kotona droneja paossa.
Kyllä se on enemmän työnatajan päänsärky kuin minun. Kaupungeilla/kunnilla on velvollisuus potilaista huolehtia ei minulla hoitajana, mä teen vain sen työnataja velvoittaa minut tekemään. Sen verran hankalaksi työnteko toki nyt on tullut ja tulisi edelleen ulkonaliikkumis´kiellon myötä että ei niiden työnatajan velvoitteiden täyttäminen paljoakaan houkuta. Voin tehdä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se naapuri käveleekin vastaan? Tuleeko kiire, kumpi ehtii soittaa ensin poliisille?
Taklataan tietysti naapuri niin, että puhelimensa lentää kädestä ja sitten itse soitetaan poliisi paikalle. Väitetään, että naapuri raahasi väkipakolla ulos.
Vierailija kirjoitti:
Olisko se kuitenkin (teoriassa) satelliitti ja matkapuhelin. Aika kova ääni lähtisi, jos joka kilometrillä olisi drone, joskin niitäkin saattaisi olla.
Pitääkö sitä erikseen valvoa? Sitä voi ihan vaan noudattaa vaikka kukaan ei valvoisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu kuin villissä lännessä vastakkain seisoessa, kumpi ehtii vetäistä puhelimen esiin ensin.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sitä erikseen valvoa? Sitä voi ihan vaan noudattaa vaikka kukaan ei valvoisikaan.
En aio noudattaa älyttömyyksiä. Onneksi ei tarvitsekaan.
Naapurin kuuluu valvoa ja mieluusti käräyttää viranomaisille. Suomalaiseen kansanluonteeseen tämä toiminta onnistuu 100-kertaa paremmin, kuin esim. DDR:ssä aikoinaan tai Pohjoks-Koreassa nyt! 👍🏻😺👀👁👁 Aa että!! 🤣🤣😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä valvokaan. Resurssit keskitetään sinne missä ihmisiä on. Tuskin mitään tuollaista edes tulee ja jos tulee niin koskee kaupunkialueita yöaikaan.
Ulkonaliikkumiskielto ei edelleenkään tarkoita 24/7 sisätiloissa olemista.Siis se ongelma tuossa on, että nimenomaan myöhempään ON ulkona hiljaista ja aamuyöllä eli aikaisin aamulla. Jos kaikki liikkuvat samaan aikaan päivällä ja alkuillasta, tulee takuuvarma tungos ja hengityssumu leijailee entistä tiiviimmin. Kaikilla on hätä hoitaa asiansa, kaupat ja apteekit. Menee ojasta allikkoon.
No, jos saadaan raflat kiinni ja ylimääräinen julkisilla paikoilla hengailu pois, niin onhan siitä hyvänen aika apua. Huomattavasti vähemmän on porukkaa liikkeellä, kun vain oikeaa asiaa ollaan toimittamassa, eikä kuluttamassa vaan aikaa jossain toreilla, ostareilla ja kauppakeskuksissa.
Mitäs jos liikkuu ulkona metsässä karhuntalja niskassa? Vähän niinkuin ne Kummelin karhut. Älypuhelimen tietysti jättää kotiin ja paikannuksen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on enemmän työnatajan päänsärky kuin minun. Kaupungeilla/kunnilla on velvollisuus potilaista huolehtia ei minulla hoitajana, mä teen vain sen työnataja velvoittaa minut tekemään. Sen verran hankalaksi työnteko toki nyt on tullut ja tulisi edelleen ulkonaliikkumis´kiellon myötä että ei niiden työnatajan velvoitteiden täyttäminen paljoakaan houkuta. Voin tehdä muutakin.
Millä tavalla käytännössä luulet ulkona liikkumisen rajoitusten vaikeuttavan sinun työntekoasi?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi ensin ehtii soittaa saa papukaijamerkin ja se toinen viedään kuulusteluihin.