Miten kukaan valvoo mitään ulkonaliikkumiskieltoa täällä maalla, jossa naapuri on 2 kilometrin päässä?
Ei mitään järkeä koko touhussa. En aio noudattaa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Droneilla valvotaan Suomea, 1 drone per neliökilometri kattaa koko maan. Sinua sakotetaan jos drone havaitsee sinut.
Parempi pystytellä sitten vain kotona. Toivottavasti työnantaja ymmärtää tämän.
Minua ei niinkään kiinnosta työnantajan ymmärrys, vaan potilaiden. Aika ikävä siellä keskenään makoilla, kun hoitajat ovat kotona droneja paossa.
Kyllä se on enemmän työnatajan päänsärky kuin minun. Kaupungeilla/kunnilla on velvollisuus potilaista huolehtia ei minulla hoitajana, mä teen vain sen työnataja velvoittaa minut tekemään. Sen verran hankalaksi työnteko toki nyt on tullut ja tulisi edelleen ulkonaliikkumis´kiellon myötä että ei niiden työnatajan velvoitteiden täyttäminen paljoakaan houkuta. Voin tehdä muutakin.
Millä tavalla käytännössä luulet ulkona liikkumisen rajoitusten vaikeuttavan sinun työntekoasi?
Hidastaahan tuo työmatkaa jos aina pitää olla selittelemässä mihin on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Droneilla valvotaan Suomea, 1 drone per neliökilometri kattaa koko maan. Sinua sakotetaan jos drone havaitsee sinut.
Minua ei niinkään kiinnosta työnantajan ymmärrys, vaan potilaiden. Aika ikävä siellä keskenään makoilla, kun hoitajat ovat kotona droneja paossa.
Kyllä se on enemmän työnatajan päänsärky kuin minun. Kaupungeilla/kunnilla on velvollisuus potilaista huolehtia ei minulla hoitajana, mä teen vain sen työnataja velvoittaa minut tekemään. Sen verran hankalaksi työnteko toki nyt on tullut ja tulisi edelleen ulkonaliikkumis´kiellon myötä että ei niiden työnatajan velvoitteiden täyttäminen paljoakaan houkuta. Voin tehdä muutakin.
Millä tavalla käytännössä luulet ulkona liikkumisen rajoitusten vaikeuttavan sinun työntekoasi?
Miten työmatka liittyy työnTEKOON?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä valvokaan. Resurssit keskitetään sinne missä ihmisiä on. Tuskin mitään tuollaista edes tulee ja jos tulee niin koskee kaupunkialueita yöaikaan.
Ulkonaliikkumiskielto ei edelleenkään tarkoita 24/7 sisätiloissa olemista.Siis se ongelma tuossa on, että nimenomaan myöhempään ON ulkona hiljaista ja aamuyöllä eli aikaisin aamulla. Jos kaikki liikkuvat samaan aikaan päivällä ja alkuillasta, tulee takuuvarma tungos ja hengityssumu leijailee entistä tiiviimmin. Kaikilla on hätä hoitaa asiansa, kaupat ja apteekit. Menee ojasta allikkoon.
No, jos saadaan raflat kiinni ja ylimääräinen julkisilla paikoilla hengailu pois, niin onhan siitä hyvänen aika apua. Huomattavasti vähemmän on porukkaa liikkeellä, kun vain oikeaa asiaa ollaan toimittamassa, eikä kuluttamassa vaan aikaa jossain toreilla, ostareilla ja kauppakeskuksissa.
Juu ne. Mutta nyt oli kyse lenkkeilystä mm.
Dronella, helikopterilla ja puhelimen pakollisella seurantasovelluksella. Onneksi on 10ha tontti, 2 mökkiä 10km säteellä ja 100ha metsää. Meillä ei täällä ole mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Sitä sä voit miettiä ihan keskenäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Systeemi tulee perustumaan ilmiantajiin.
Taattua Stasi-touhua.
Siitä olikin elokuva hiljattain ylellä:
https://areena.yle.fi/1-356257
Muiden elämä
Tunnettun kirjailijan ja näyttelijän elämää salakuunteleva Itä-Saksan Stasin agentti alkaa epäillä tehtäväänsä sen edetessä. Florian Henckel von Donnersmarckin Oscarilla palkittu draama vuodelta 2007.
10/10
Vierailija kirjoitti:
Dronella, helikopterilla ja puhelimen pakollisella seurantasovelluksella. Onneksi on 10ha tontti, 2 mökkiä 10km säteellä ja 100ha metsää. Meillä ei täällä ole mitään hätää.
Miten näppäinpuhelimeen tai lankapuhelimeen asennetaan tuo sovellus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Eli ei mitenkään. Sitä vähän minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Eli ei mitenkään. Sitä vähän minäkin.
Ei se vaikeuta, mutta jos työmatkat koituu liian hankalaksi se lopettaa mun työnteon hoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelin on tehokas seurantaväline. Sanna Marin kumppaneineen saa halutessaan tiedon vaikka jokaisesta wc-käynnistäsi.
Siksipä minulla onkin sijaintitiedot poissa käytöstä enkä koskaan ota puhelinta vessaan.
Juuri siitähän Sanna Marinin kätyrit tietävät sinun käyvän vessassa, että jätät kännykän pöydälle. Tähän tietoon kun vielä yhdistetään data vesimittaristasi, tiedetään oliko sinulla "iso" vai "pieni hätä".
Voisiko kaupungissa kaupan ilmoitustaululle tai kerrostalon rappuun laittaa ilmoituksen: "Hywä naapuri (tai Hyvä koiranomistaja), olen lenkkeilyhullu kävelijä, haluaisin lainata koiraasi ulkonaliikkumiskiellon aikaan 4 x per viikko iltaisin, toivottavasti koirasi on kiltti." Oikeasti ei varmaan hyvä idea, ellei koiranomistaja tunne toista hyvin.
Suosituksia ei noudateta koska ne on vaan suosituksia. Kieltoja ei noudateta koska niitä ei voi valvoa. Jos kieltojen valvominen jotenkin todella hoidettaisiin niin sitten itkettäisiin poliisivaltiosta ja miten se Sanna-tyttönen on hirveä fasisti.
Vi tun paskanlänkyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Noissa olosuheissa olin minäkin silloin kun AASIALAINEN riehui maassamme . Kyllä sairastuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näppäinpuhelimeen tai lankapuhelimeen asennetaan tuo sovellus?
Näille ajastaan jäljessä oleville annetaan mukana pidettävä jäljityslaite. Tai vankienkin käyttämä nilkkapanta.
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelin on tehokas seurantaväline. Sanna Marin kumppaneineen saa halutessaan tiedon vaikka jokaisesta wc-käynnistäsi.
Ai miten? Ei mulla ole aina puhelinta mukana kun liikun kodin ulkopuolella. Tai kotona se voi olla unohtuneena eteiseen tai jopa autoon pihalle.
Miten ulkonaliikkumiskielto vaikuttaa työntekoon. Tarkoittaako se että töihin ei tarvitse mennä tai lähteä kotiin kun ulkona ei saa liikkua. Teen päivystystyötä ja voi tulla lähtö sairaalaan yöllä eli jätänkö potilaat tässä tilanteessa ilman hoitoa?
Ilmianto palkkio. 50e. Otat ikkunasta kuvan ulkonaliikkujasta ja lähetät poliisille. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ulkonaliikkumiskielto vaikuttaa työntekoon. Tarkoittaako se että töihin ei tarvitse mennä tai lähteä kotiin kun ulkona ei saa liikkua. Teen päivystystyötä ja voi tulla lähtö sairaalaan yöllä eli jätänkö potilaat tässä tilanteessa ilman hoitoa?
Jäät sinne töihin ennenkuin kielto alkaa. Kotiin pääset kun kielto loppuu. Työnantaja järjestää työpaikalle patjan tai sängyn ja ruokailut. Tulee hyvä korvaus ku muutaman viikon asut töissä. Meillä ainakin tämmönen suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Ilmianto palkkio. 50e. Otat ikkunasta kuvan ulkonaliikkujasta ja lähetät poliisille. Helppoa.
No nyt! Ostin jo parilla tonnilla kameran ja kaukoputken. Nyt se saa*anan anarkistinaapuri jää kyllä kiinni!
Voisiko maaseudulla naamioitua puuksi, esimerkiksi kuuseksi. Aina kun joku tulee, vetäytyy muiden puiden taakse sen asun kanssa tai juoksee pakoon. Maski naamalla osittain. ;)