Mielipiteesi nimestä Sonja?
Itse en osaa sanoa mitä mieltä olen tuosta nimestä. Kirjoitettuna näyttää kauniilta, en silti tiedä pidänkö siitä vai en. Mitä mieltä olet?
Kommentit (38)
Ainakin se Sonja kenet minä tunnen, on äärimmäisen ärsyttävä ihminen. Puuttuu joka asiaan, ohjeistaa ja määräilee, on olevinaan muita parempi. En nimeäisi lastani Sonjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NYC:n täykkäreissäkin on Sonja, mun suosikki. Eli kyllä se Sonja ”suomalaisittain” on ihan kansainvälinen nimi.
Lausutaanko se ihan Sonja? Mietin vaan kun englannissahan j yleensä ääntyy "ts". Eli olisi Sontsa. Ainakin oma nimeni, jossa niin ikään nj keskellä lausutaan ulkomailla tuohon tyyliin.
Se lausutaan ihan kuin Suomessakin - son-ja.
Kaunis nimi, eikä niin kovin yleinenkään. Tosin Sofia voisi olla vielä parempi, mutta liian yleinen alkaa olla. Tiedän kaksi Sonjaa ja ovat todella kauniita ja ihania ihmisiä molemmat joten ehkä siksikin nimi kuulostaa hyvältä.
Tunnen yhden Sonjan ja tuli joskus nuorempana "painittua" hänen kanssaan useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Sonja on kaunis nimi, mutta kaikki tuntemani Sonjat ovat niin ikäviä ihmisiä, etten osaa pitää nimestä.
Paitsi mun siskon miniä, oikein kiva Sonja.
Vierailija kirjoitti:
Viisaus kreikaksi on SOFIA.
Sonja ei ole kreikkalaisperäinen nimi.
Hetkinen, miksi tätä on alapeukutettu?
Sofia on todellakin kreikkaa ja tarkoittaa viisautta (σοφία). Sonja puolestaan on slaavilainen nimi.
Minusta Sonjasta ei tule sen "venäläisempi" vaikutelma kuin esim. Katjasta tai Tanjasta. Alkuperältään eikö ole Sofian venäläinen/itäinen lempinimi?
Yksi lempikirjoistani on Dostojevskin Rikos ja rangaistus. Siinä oikeasti tykkään Sonja-hahmosta, vaikka onkin kaltoin kohdeltu ressukka. Toisaalta sisäisesti vahva tyyppi.
Lausutaanko se ihan Sonja? Mietin vaan kun englannissahan j yleensä ääntyy "ts". Eli olisi Sontsa. Ainakin oma nimeni, jossa niin ikään nj keskellä lausutaan ulkomailla tuohon tyyliin.