Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä kiusattu, ilmeisesti persoonastani ei pidetä

Vierailija
01.03.2021 |

Huomaan kiusaamisen kyllä. Seurassani ei haluta olla ja minusta supistaan osittain avoimesti ja osittain selän takana. Esitän, että en ole huomaavinaan asiaa ja kehun herkästi työkavereita, aina kun siihen aidosti on aihetta. Kuitenkin minut jätetään ulkopuolelle, eikä kanssani haluta tehdä yhteistyötä. Ystävänpäivänä positiivisuuskukkasia jaettaessa minä jäin ilman, mutta esitin että se ei haittaa, että en edes huomannut asiaa.

Minä en etsi kenenkään hyväksyntää, enkä oikeammin edes tarvitse sitä. Hoidan työni ja lähden kotiin. Liekö se syynä, että minua ei hyväksytä, että en suostu vahvistamaan niitä kirjoittamattomia sääntöjä/arvoja, joita huonosti johdetussa työpaikassamme on päässyt pesiytymään, vaan toimin itsestäni käsin, omien näkemysteni mukaisesti? En tarvitse työkavereiden hyväksyntää henkilökohtaisesti, mutta toivoisin että asialliset hommat hoituisivat asiallisesti.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kiusaaminen ja eristäminen tulee juurikin tuon laadunvalvonnan kautta...

Mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
22/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koko elämä ollut vastaavaa kokemusta lapsesta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mun työkaveri niin voin kertoa että sinua kartellaan siksi kun olet niin outo käytökseltäsi/huumoriltasi/työtavoiltasi meihin muihin verrattuna ja pidät itseäsi parempana kuin muut.

Vierailija
24/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Liekö se syynä, että minua ei hyväksytä, että en suostu vahvistamaan niitä kirjoittamattomia sääntöjä/arvoja, joita huonosti johdetussa työpaikassamme on päässyt pesiytymään, vaan toimin itsestäni käsin, omien näkemysteni mukaisesti?'

Selvennnätkö mitä nämä ovat?

Vierailija
25/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet mun työkaveri niin voin kertoa että sinua kartellaan siksi kun olet niin outo käytökseltäsi/huumoriltasi/työtavoiltasi meihin muihin verrattuna ja pidät itseäsi parempana kuin muut.

Miten pitää parempana? Onko korkeampi koulutus? Onko älykkäämpi?

Vierailija
26/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kiusaaminen ja eristäminen tulee juurikin tuon laadunvalvonnan kautta...

Mitä tämä tarkoittaa?

Se oli tarkoitettu pilkalliseksi nimitykseksi käytänteille, jotka oikeasti ovat kiusaamisen ytimessä.

Mutustelepa tuota sanaa eli mieti, niin se yleensä aukeaa - kyseessä siis kiteytys kaikesta, mikä aiheuttaa eripuraa ihmisten välille. Lyhyesti selitettynä: kilpailu kaikessa yksinkertaisesti tuhoaa viimeisetkin empatian rippeet; kaikki yrittää vaan selviytyä nykyajan informaatiomyrskyssä.

Samalla termi on pitkä haistatus tälle tehokulttuurille ja 'kaiken uustaylorismille', joka nimetään eri aikakausina uudelleen - vähän raflaavammin ja ajanmukaistettuna vaan.

Vierailija
27/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä kiva ihminen, kun uskoisit kumminkin viihtyväsi heidän seurassaan, jos rivi aukeaisi jostain kohtaa.

Vierailija
28/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikkittyneet työpaikat on pahoja.

Omalta kohdaltani huomasin ihan samaa. Mutta en välitä, teen hyvin työni ja olen ystävällinen kaikkia kohtaan, etenkin uusia pitää vähän ”suojella”. Itse ajattelen uudet vahvuutena ja uutena tuulahduksena, kun toiset ovat sitä mieltä, että perehdyttäminen syö aikaa ja jaksamista. Ja valitus jos ei heti tajua jotain.

Ole vaan niin kuin et huomaisikaan, tee oma työsi.

Vierailija
29/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti menee niin, että kun osoitat ettet ole kiinnostunut muista ihmisistä vaan pelkästään työstä. Työpaikkasi ihmiset menettävät kiinnostuksensa sinuun ja olemiseesi.

Ainut tapa olla kiinnostava /hyväksytty on olla kiinnostunut muista ympärilläsi.

Nyt vain ruokit omaa kierrettäsi työpaikasta toiseen, opinnoista toisiin, elämän vaiheesta toiseen.

Jos toivot erilaista käytöstä itseäsi kohtaan, yritä oppia olemaan kiinnostunut muista.

Vierailija
30/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosien mittaan kun näitä on muutaman lukenut tuntuu olevan aina sama kaava. Aloittajan mielestä vika on aina kokonaan muissa. Jos aloittajassa on jotain vikaa, niin korkeintaan se, että hän tekee asiat omalla tavallaan. Joka on aina se oikea tapa, ja muiden työntekijöiden tavat ja työkulttuurit ovat kokonaan vääriä ja huonoja ja korruptoituneita.

Aina silloin tällöin täällä on näkynyt aloitusta joka useimmiten otsikoidaan jotenkin niin että "nainen on naiselle susi" tai "nainen, kiusataanko sinua naisvaltaisella työpaikalla koska olet niin kaunis tms". Käy ilmi että kirjoittajan kokemus naisvaltaisesta duunipaikastaan on se että elämä on yhtä riitaa ja selkäänpuukotusta ja tappelua työpaikan kaikkien naisten taholta, johtuen kyseisen kirjoittajan nuoresta iästä tai kauneudesta tai pätevyydestä tai muusta kateutta aiheuttavasta asiasta. Kun noita lukee, kannattaa pitää mielessä se mahdollisuus että luet työpaikan narsistin kokemusta työelämästä. Kas kun ei narsisti ajattele niin että kjäh kjäh sainpa tänään hienosti kiusattua Ullaa. Hän on omasta mielestään uhr, ja kaaosta ja riitaa aiheuttava käytöksensä täysin oikeutettua koska those selkäänpuukottavat bitches.

Vierailija
31/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamistilanteet ovat hankalia ja ei toinen aina kiusaa, vaikka joku niin luulee.

Minulla oli yhdessä työpaikassa, ei esimiehenä mutta samoissa tehtävissä seniorina, nainen joka sanoi aina asiat todella suoraan ja kaunistelematta. Jos tein jotain väärin hän sanoi siitä ja jäi mieleen, ettei uudestaan tee. Jossain vaiheessa varmaan koeajan jälkeen hän hyvin epätyypilliseen tapaan varovasti kysyi, että olenko viihtynyt ja miten meidän yhteistyö sujuu. Sanoin rehellisesti, että olen viihtynyt ja minusta tullaan hyvin toimeen. Hän sitten kertoi, että henkilö joka oli ollut minua ennen, oli pyytänyt siirtoa koska "x ei pidä ja kiusaa ja on stressaavaa tulla töihin". Tämä vastaava oli taas luullut, että heillä menee ihan hyvin ja tulevat toimeen ihan ok. Ei ollut ollenkaan ymmärtänyt, että toinen oli hyvin stressaantunut. Tavallaan ymmärrän, että jotkut eivät kestä sellaista hyvin suoraa palautetta, mutta ei hän koskaan ollut epäasiallinen tai ilkeä.

Vierailija
32/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kiusaajilla on huono itsetunto eivätkä ole tyytyväisiä itseensä. Minusta heidän käytöksensä on lähinnä lapsellista ja raukkamaista. Itse en ole koskaan kiusannut ketään työpaikalla, jos olen nähnyt kiusaamista olen puuttunut siihen sanomalla, että miksi haukut selän takana, mene suoraan sanomaan jos ärsyttää. Työpaikkojen pitäisi olla aikuisten työpaikkoja ei mitään lastentarhoja. Itse en halua työpaikalta ystäviä enkä läheisiä, olen siellä vain töissä ja saan siitä palkkaa. En ole koskaan osallistunut pikkujouluihin enkä muihinkaan turhiin rientoihin. Olen hyvin itsenäinen enkä tarvitse mitään ryhmittymää egoani buustaamaan. Yleensä nämä jotka osallistuvat kaiken maailman kissanristiäisiin työpaikalla ovat vähän sellaisia harmaavarpusia. Itse en lukeudu tähän harmaavarpussakkiin.

Vierailija
33/33 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti menee niin, että kun osoitat ettet ole kiinnostunut muista ihmisistä vaan pelkästään työstä. Työpaikkasi ihmiset menettävät kiinnostuksensa sinuun ja olemiseesi.

Ainut tapa olla kiinnostava /hyväksytty on olla kiinnostunut muista ympärilläsi.

Nyt vain ruokit omaa kierrettäsi työpaikasta toiseen, opinnoista toisiin, elämän vaiheesta toiseen.

Jos toivot erilaista käytöstä itseäsi kohtaan, yritä oppia olemaan kiinnostunut muista.

Joo toi mutta kun ei vain ole kiinnostunut kovinkaan paljon työkavereista. Kun on se työ siinä johon haluaa paneutua.