Mies kysyi mitä herkkua haluan kaupasta. Nauroi
Kun sanoin paahtoleipää ja sulatejuustoa. Ei kuulemma ole herkkua. No on!
Kommentit (21)
Mulla ihan sama juttu! Herkkuna sellainen tuore ranskanleipä ja sulatejuustoviipaleita tyyliin Aamupala-juusto.
Takuulla jotkut teistä siellä pyörittelee silmiään, että yök 😂
On. Olispa tosiaan kiva syödä ihan paahtimella paahdettua leipää, ja juustoa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama juttu! Herkkuna sellainen tuore ranskanleipä ja sulatejuustoviipaleita tyyliin Aamupala-juusto.
Takuulla jotkut teistä siellä pyörittelee silmiään, että yök 😂
Ja unohtui sanoa, että välillä lisään tuohon taivaalliseen komboon venäläisiä suolakurkkuja, niitä perinteisiä!
Kerrotko ap miksi tunnet tarvetta kirjoitella noita mies sitäsuntätä-juttuja tänne.
miksi kuvittelet että ketään kiinnostaa?
Vinkki : Ketään EI kiinnosta sun miehen jutut.
Mie tykkään. Mikä sulatejuusto on sun lemppari? Itse pidän Olympiasta.
M
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap miksi tunnet tarvetta kirjoitella noita mies sitäsuntätä-juttuja tänne.
Ehkä hänellä ei ole ketään jolle kertoa? Joskus tekee mieli sanoa joku omasta mielestä hauska juttu jollekin, sitähän varten(kin) tämä palsta on.
Ei tarvitse olla ilkeä tällaisessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinun motiivisi availla keskusteluja, jotka eivät sinua kiinnosta, ja kirjoittaa "ketään ei kiinnosta" -kommentti?
Mun mies nauraa myös mun herkku/ruoka mauille, mun olisi kuulemma pitänyt syntyä Amerikkaan. Rakastan mac&cheeseä, suklaata, leivoksia ja kaikkia överi makeaita herkku komboja, erikoiskahveja jättimäärällä kermavaahtoa, suolaisia pihvejä.... Nauraa joskus miten yhdistelen herkkuja keskenään, että miten pystyn edes syömään sellaista. Viimeisin herkku oli laittaa suklaasuukko lehtitaikinan sisään ja paistaa se, kylkeen kermavaahtoa ja pari mustikkaa näön vuoksi. Kaiken kruunasi tomusokeri ja karamelli dressing. Ja ei, en ole 200kg sängyssä makaava valas 🤣
Jos jostain vielä saisikin kunnon rapeakuorista ranskista, niin ostaisin, ja päälle laittaisin "vanhojen hyvien aikojen" muistoksi lauantaimakkaraa. Paahtoleipä appelsiinimarmeladilla ei sekään olisi hullumpi herkku.
Vierailija kirjoitti:
Jos jostain vielä saisikin kunnon rapeakuorista ranskista, niin ostaisin, ja päälle laittaisin "vanhojen hyvien aikojen" muistoksi lauantaimakkaraa. Paahtoleipä appelsiinimarmeladilla ei sekään olisi hullumpi herkku.
Tuo on kyllä niin totta ettei ranskis ole yhtä hyvää kuin aikoinaan,olet kyllä oikeassa. Miksiköhän tuokin on muuttunut ja miten ne leivät tehtiin ennen? Olin niin pieni silloin kun äiti osti ranskista ja isä tosiaan pisti lauantaimakkaraa paksusti siihen päälle! Itse söin voin ja juuston kanssa.
Se ranskanleivän syöjä (silti)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on samat herkut, kun mun miehellä.
Olet väärässä; minua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ah, ne lauantait, kun faijalla oli tilipäivä! :D Antoi mulle vähän rahaa; Eltsuun ja uunituore ranskis tai polakka, 100 g lauantaimakkaraa siivuina. Kotona sitten kahvia (mulle puoli kuppia, paljon sokeria ja kermaa) ja paksu viipale ranskanleipää, päälle voita ja siivu lauantaimakkaraa. Se oli niiiiiiiiiiiiiiiin hyvää!
Joskus teki mieli ja kokeilin, hyi. Nykyranskis on pahaa, lauantaimakkara vielä kamalampaa eikä voikaan ole enää samanmakuista. :(
1960-luvun puolivälissä tai vähän sen jälkeen tulivat lämpimät voileivät! Niistä tuli meille vielä parempi herkku. Alle vaikka sitä polakkaa, päälle saunapalvia ja sipulia (!), paksu viipale Emmentalia ja uuniin niin pitkäksi aikaa, että juusto alkoi kunnolla sulaa ja ihan vähän ruskistua. Saunan jälkeen herkkua. Taidanpa tehdä jonain päivänä, ehkä en ihan niin tuhteja viipaleita kuin silloin oli tapana. ;)
Toisinaan on ostettava mansikkakiisseliä ja sekaan iso kulaus kermaa - lapsuusaikojen herkku! Sitten toinen: vaniljakermajäätelöä, jonka päälle esim. mustikkakeittoa sekä vaniljakastiketta ja näistä sekoitetaan mukava kokonaisuus. Myös maustamaton jogurtti, johon lisätään lasten mangopilttiä, on yksi omista suosikeistani. :D Yksi oudompi vielä, eli liemessä myytävät punajuuriviipaleet sekä maustekurkut sekoitettuna raejuuston kanssa, hivelee jostain syystä aina makuhermojani!
Vierailija kirjoitti:
Mie tykkään. Mikä sulatejuusto on sun lemppari? Itse pidän Olympiasta.
M
Olympia on parasta! Tuoksu niin huumaava ja se maku... Käy yhteen minkä tahansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä halusin joskus maksalaatikkoa. Herkkunsa kullakin.
Jep, maksalaatikko puolukkahillolla! Myös perunamuusi sekä veriohukaiset puolukoilla on itselleni herkku, jota on välillä pakko saada.
Mä halusin joskus maksalaatikkoa. Herkkunsa kullakin.