Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kysyi mitä herkkua haluan kaupasta. Nauroi

Vierailija
01.03.2021 |

Kun sanoin paahtoleipää ja sulatejuustoa. Ei kuulemma ole herkkua. No on!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, ne lauantait, kun faijalla oli tilipäivä! :D Antoi mulle vähän rahaa; Eltsuun ja uunituore ranskis tai polakka, 100 g lauantaimakkaraa siivuina. Kotona sitten kahvia (mulle puoli kuppia, paljon sokeria ja kermaa) ja paksu viipale ranskanleipää, päälle voita ja siivu lauantaimakkaraa. Se oli niiiiiiiiiiiiiiiin hyvää!

Joskus teki mieli ja kokeilin, hyi. Nykyranskis on pahaa, lauantaimakkara vielä kamalampaa eikä voikaan ole enää samanmakuista. :(

1960-luvun puolivälissä tai vähän sen jälkeen tulivat lämpimät voileivät! Niistä tuli meille vielä parempi herkku. Alle vaikka sitä polakkaa, päälle saunapalvia ja sipulia (!), paksu viipale Emmentalia ja uuniin niin pitkäksi aikaa, että juusto alkoi kunnolla sulaa ja ihan vähän ruskistua. Saunan jälkeen herkkua. Taidanpa tehdä jonain päivänä, ehkä en ihan niin tuhteja  viipaleita kuin silloin oli tapana. ;)

Heh. Mä muistin lapsuuteni herkun talkkunan ja sitä sitten ostettiin. Leukaperät veti kramppiin jo alkulusikallisilla. Lasten mielestä mun lapsuus on ollut karseen ankee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla