Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti korona-altistuksesta on tullut soitto tartunnanjäljittäjältä?

Vierailija
01.03.2021 |

Entä virallinen karanteenipäätös? Mikä alue?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ollenkaan. Olen rokotettu, tästä kuka koronassa oli, en tiedä onko. Olin kuitenkin itse viikon kotona ja kävin testissä. Sinne pääsi kyllä, vaikka ei oireita ollut.

Vierailija
22/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai karanteeni soiton kun olisi ollut viimeinen päivä karanteenia jäljellä. Oli ollut töissä koko sen ajan kaupassa.

Työkaverin poika altistui lätkäharkoissa ja hänelle tuli karanteenipäätös vasta kun karanteeni olisi jo loppunut. Ihan normaalisti tietty oli käynyt koulua.

Molemmat em. joutuivat kuitenkin testissä käymään ja nega oli molemmilla. Jos olisi ollut pos, olisi teoriassa voinut sairastua kymmeniä ja kymmeniä ihmisiä, jopa enemmän ja jopa myös minä 😳

Nämä siis loka-marraskuussa tänä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoossa 4 päivää oli nyt. Karanteeni laitetaan jo puhelussa, mutta päätöspaperin tulossa meni viimeksi monta viikkoa.

MIkä päätöspaperi? Ei ainakaan meille ole tullut kummallakaan kerralla yhtään mitään paperia.

-1

Nyt kaikki "päätöspaperit" käsitellään sähköisesti välillä terv.hoito- Kela ja työnantaja ja mahdollisesti muut viranomaiset. Laskin joskus, kuinka yksi tartunta käy 9. henkilön läpi.

Työnantaja maksaa normaali palkan työntekijälle ja Kela maksaa suoraan työnantajille, ilman mitään hakemuksia.

Prosessin laittaa liikkeelle jo tartuntalääkäri ja lausunto kiertää automaattisesti eri sidosryhmät, niin kauan kun on tarpeen.

Vierailija
24/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikkakunnasta ja tartuntamäärästä, mutta yhä enemmän niillä menee aikaa ihmisten vihapuheen kuunteluun, uhkauksiin jne.

Joku päivä radiossa haastateltiin näitä tartunnan ilmoittajia, hänellä oli 9. työpäivän työputki takana ja töitä 9-12h/pv.

Soittavat jostakin "salaisesesta paikasta" oman työturvallisuuden takia. Ilmiö on tullut tänä syksynä. Joissakin on jopa vartijat.

Salaliitot on tehnyt ihmiset hulluksi, uhata nyt ilmoittajan henkeä, jos positiivinen tulos.

Vierailija
25/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapselle tuli koulusta pari päivää sitten wilmaviesti, että on mahdollisesti altistunut ja selvitetään tartuntatautiyksikössä, että onko merkittävästi altistunut. Ei ole tullut ainakaan vielä virallista karanteenipäätöstä, ohje oli, että oireettomat voi käydä koulua normaalisti ja pienestäkin oireesta pitää jäädä pois koulusta ja mennä testiin.

Vierailija
26/31 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää pitkään ainakin Espoossa. Juuri uutisissa oli aiheesta.

Vierailija
27/31 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tätä miettinyt.. Altistus (4h lähikontaktissa) tapahtunut sairastuneen itse ilmoittaman tiedon mukaan noin viikko sitten. Hänellä oireet alkaneet seuraavana päivänä altistumisestani. Itsellä alkoi flunssan oireet n. 5 pv altistumisesta. Lapset molemmat flunssassa, heillä kovemmat oireet kuin minulla. Itsellä 2 rokotusta (viimeisestä aikaa 7kk), koronatesti eilen negatiivinen. Esimiehen ohjeella huomenna töihin sairaiden ikäihmisten pariin, vaikka lievät oireet eli kurkkukipu, päänsärky jatkuvat. Pelkään väärää negatiivista... Mitään tietoa viralliselta taholta ei ole altistumisesta tullut.

Vierailija
28/31 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi altistui 15. päivä, tänään tuli tekstiviesti jäljityksestä, n. parisen viikkoa siinä meni. Toki tieto altistumisesta tuli jo silloin pari viikkoa sitten päiväkodin kautta, lapsi on testattu positiiviseksi viikko sitten.

Vierailija
29/31 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ilmeisesti altistunut hoidossa 5-8 päivää sitten. Eilen tuli viesti, sanottiin että soitetaan kohta jos pitää jäädä karanteeniin. Ei ole vielä kuulunut mitään. Tämä Helsingissä.

Vierailija
30/31 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan viime keväänä. Työkaverini saivat tiedon välittömästi työpaikan kautta ja kaikki altistuneet (2kpl) menivät testiin ja karanteeniin. Kukaan ei saanut tartuntaa. 2 kk myöhemmin oli kuulemma jäljitys soittanut ja kertonut altistumisesta... Hyvin toimii.

Vierailija
31/31 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tätä miettinyt.. Altistus (4h lähikontaktissa) tapahtunut sairastuneen itse ilmoittaman tiedon mukaan noin viikko sitten. Hänellä oireet alkaneet seuraavana päivänä altistumisestani. Itsellä alkoi flunssan oireet n. 5 pv altistumisesta. Lapset molemmat flunssassa, heillä kovemmat oireet kuin minulla. Itsellä 2 rokotusta (viimeisestä aikaa 7kk), koronatesti eilen negatiivinen. Esimiehen ohjeella huomenna töihin sairaiden ikäihmisten pariin, vaikka lievät oireet eli kurkkukipu, päänsärky jatkuvat. Pelkään väärää negatiivista... Mitään tietoa viralliselta taholta ei ole altistumisesta tullut.

Tiedän useamman tapauksen, jossa on tullut ensin negatiivinen ja myöhemmin positiivinen tulos. Lisäksi olet oireinen, joten ei pitäisi missään nimessä mennä töihin. Esimiehesi on vastuuton. Vanhukselle voi tietää hengenlähtöä mikä vaan flunssa, ei tarvitse olla edes korona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä