Auttakaa ulosoton vapaakuukauden kanssa
Minulle oli myönnetty vapaakuukausi mutta nyt huomasin että palkasta oli silti mennyt ulosottoon rahaa. Mitähän mä nyt teen? :(
Kommentit (12)
Soita ulosottoon, jos ehtisivät sen palauttaa. Jos raha on jo käytetty, se meni jo. Pitää olla heti yhteydessä, eikä täällä ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Soita ulosottoon, jos ehtisivät sen palauttaa. Jos raha on jo käytetty, se meni jo. Pitää olla heti yhteydessä, eikä täällä ihmetellä.
Palkkapäivä oli tänään.
Soita ulosottoon. Ei ne muutoksen aina ehdi palkkoihin. Terveisin, palkanlaskija
Vierailija kirjoitti:
Soita sinne heti aamulla. Toivottavasti ehdit.
Näyttää aukeavan vasta kymmeneltä. Voi itku..
Vapaa kuukaudet lakisäätInen 2 kpl kannattaa hakea esim. Vuoden alussa. Sen voi tehdä sähköisesti ulosottovirNomsisten sivuilta. Eli kaksi kappaletta saat , kun olet ollut vähintään vuoden ulosoton " asiakas" Itse ottaisin ainakin yhden sille kuukaudelle , kum lomarahat maksetaan. Jos ei ole töissä onko väliä. Kolmannen vapaakuukauden voi saada harkinnanvaraisesti. Sen taas päät nimetty ulosottomies/nainen. Muuten ulosottoa pitäisi muuttaa radikaalisti. Viivästyskorko on kova plus siihen päälle menee kulut, josta ulosottohenkilö saa provikat. Ulosottohenkilöllä voi olla koulutus vaikka peruskoulu eli kuka vaan voi työtä tehdä. 1/3 palkasta tulee asiakkaiden provisioista ja palkka heiluu noin 5000 e/ kk. Todellinen viivästyskorko hipoo 10% eli kulut nostavat korkoa. Varsinkin kun vielä perintätoimistot ovat perintää viivytelleet ennenkuin ovat laittaneet maksamattomat laskut käräjäoikeuteen. No joo ketään ei kiinnosta vaikka joillakin nykyisillä kansanedustajilla on ulosottovelkaa tai juuri vanhentuneet satojentuhansien verovelat, mitkä vanhenevat 5 vuodessa ...ei reilua kun normaalisti menee älytön vähähintään 15 v.
Eli marraskuu oli sun vapaa kuukausi? Ota tosiaan mahdollisimman pikaisesti yhteyttä ulosottoon. Hyvässä lykyssä voivat maksaa liikaa perityn ulosoton sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Eli marraskuu oli sun vapaa kuukausi? Ota tosiaan mahdollisimman pikaisesti yhteyttä ulosottoon. Hyvässä lykyssä voivat maksaa liikaa perityn ulosoton sinulle.
Oli joo.Mä onneksi saan tässä kuussa vielä toisenkin palkan joten ainakin siitä ehtivät sitten ottaa huomioon.Mutta soitan viel aamulla tuonne valtakunnalliseen nroon 8 ja omalle uo käsittelijälle kymmeneltä :)
Jos tänään olet saanut palkan, niin hyvin suurella todennäköisyydellä se ulosmittaus näkyy ulosotossa vasta parin päivän päästä. Huomenna heti soitto sinne kun aukeaa.
Kiitoksia teille jotka vastasitte asiallisesti :) Jotkut eivät tunnu ymmärtävän että tähän aikaan illasta asioiden hoitaminen on haastavaa ja joskus sitä hakee muiden kokemuksia ja vertaistukea jopa. Inhimillistä.
Kysyt neuvoa vauvapalstalta tietysti. Täällä järjestävät asian.