Onko mulla ihan huono kunto, kun jaksan hiihtää vain tuollaiset 5-8 km?
Kun somen mukaan kaikki näyttävät pistelevän joka viikonloppu tuollasta 20-30 km. Minäkin olen hiihtänyt koko talven ihan säännöllisesti, mutta kunto ei vaan kasva pitemmille lenkeille. 10 km taitaa olla tämän talven pisin ja siinäkin meni 1,5 tuntia ja sen jälkeen olin ihan kuollut.
Kommentit (7)
Keskimääräinen instagram tai facebook feedi on vähän kuin työhaastattelu. Tarkoitus on näyttää hyvältä, ei olla täysin rehellinen varsinkin jos siitä valheesta ei voi jäädä kiinni.
Mulla tekee tiukkaa jo 5km lenkki, sen verran on huono kunto. Mut sitkeesti käyn sen hiihtämässä. Parempi se on liikkua edes vähän kuin olla kokonaan liikkumatta. Ja jos syke nousee ja hiki tulee niin lyhytkin lenkki ajaa kyllä asiansa.
Viime talvena pohjoisen lomalla pisin lenkki oli n. 30 km. Silloin olisi pitänyt mehun ja suklaan lisäksi olla mukana makkarapakettikin.
Mutta siis tärkeintä on mennä itselleen sopivinta vauhtia ja nauttia ulkoilusta. Parempi olla huomioimatta esim. niitä bf:n Hiihtokeskustelun 2 tuntia 30 km ja menipä hitaasti tänään -screenshotteja.
1
No ei sulla mikään hyvä kunto olet. Itse olen läski ja vedän 15 km hiihtolenkin päivittäin.
Riippuu maastosta ja varusteistakin, kyllä jossain tasamaalla jaksaakin hiihtää vaikka kuinka pitkiä matkoja, mäkisessä maastossa ihan eri juttu.
Ei ole. Me vähemmän tai hitaammin hiihtävät ei vaan laiteta tietoja näkyviin. Olen mielestäni ihan kohtalaisen hyvä hiihtäjä, mutta sellainen normaali lenkki on arkena jonkun 8-10 km ja vapaapäivinäkin max 15. Kerran tänä talvena 25 km ja se oli jo ajankin (ja vauhdin :D ) puolesta laturetki.