Omistusasujat, tervehdittekö te vuokralla asuvia naapureita?
Omistusasujat, tervehdittekö te vuokalla asuvia naapureita vai ainoastaan hieman parempaan luokkaan kuuluvia omistusasujia? Itse olen niin joviaali keskiluokan edustaja, että tehvehdin myös tuhnuleita.
Kommentit (29)
En tervehdi ketään jota en tunne. Ei täällä kyllä varmaan kukaan vuokralla asu, eli parempaa väkeä vissiin kaikki.
Mistä ihmeestä tunnistaa vuokralaisen ja omistajan?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä tunnistaa vuokralaisen ja omistajan?
Jos olet omistusasuja ja asut hieman parempien ihmisten asuinalueella, tiedät kyllä vastauksen.
Ei kai ketään tervehditä kaupungissa muutenkaan?
Mistä minä tiedän kuka asuu milläkin statuksella.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Päivän teema on nyt näköjään joku vuokralla asuminen. Ja mistä tuo tuhnuri oikein tulee?
Kasva sinäkin ihmisenä ja avarra maailmankuvaasi.
Itse tervehdin tietyissä tilanteissa kaikkia, asumisesta riippumatta. Pedareita jne. ryhmiä tosin en.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Päivän teema on nyt näköjään joku vuokralla asuminen. Ja mistä tuo tuhnuri oikein tulee?
Kasva sinäkin ihmisenä ja avarra maailmankuvaasi.
Itse tervehdin tietyissä tilanteissa kaikkia, asumisesta riippumatta. Pedareita jne. ryhmiä tosin en.
Onko teillä päin p...reiden ryhmäkoti??! Ikävää.
Meidän taloyhtiössä kyllä tervehditään kaikkia, mutta tietysti etiketti huomioiden. Vuokralaiset puhuttelevat omistusasujia kolmannessa persoonassa ja herroittelu/rouvittelu/neidittely kuuluu asiaan. Etniset vuokralaiset puhuttelevat usein oman kulttuurinsa mukaisesti (Sahib, Bwana jne). Vuokralainen ottaa myös hatun päästään puhuessaan omistavalle luokalle ja tietysti väistää aina sivuun.
Tervehdin, tämän jälkeen käsken kiilottamaan kenkäni. Näin meidän taloyhtiössä, täällä ei huoltosuhteen pilaajat juhli.